Coördinator Wet Open Overheid (WOO)

Ben jij resultaatgericht, heb je overtuigingskracht en weet je mensen te enthousiasmeren?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor het team Financiën, Inkoop, Juridische zaken en Facilitair (Team FIJF) zijn wij op zoek naar een dienstverlenend ingestelde en samenwerkingsgerichte collega voor de functie van:


Coördinator Wet Open Overheid (WOO)
Adviseur IV
28-36 uur per week (0,77-1,0 fte)
DV22-12


Wat ga je doen?
De Wet Open Overheid (WOO) heeft als doel overheden en semi-overheden transparanter te maken. De wet moet ervoor zorgen dat overheidsinformatie beter vindbaar, uitwisselbaar, eenvoudig te ontsluiten en goed te archiveren is. De WOO is op 1 mei 2022 in werking getreden. Daarmee is de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) komen te vervallen. Het grote verschil tussen het initiatiefwetsvoorstel WOO (2012) en de huidige Wob betreft de actieve openbaarmaking van overheidsinformatie.

Als WOO-coördinator bouw je, in een meewerkende coördinerende (projectleiders) rol, aan de invoering van de WOO. Je speelt een actieve rol in het opstellen van werkprocessen, formats, sjablonen, modelbrieven, enzovoort en de invoering daarvan binnen de organisatie. Je bent aanspreekpunt voor de interne organisatie voor WOO-vragen en linking pin voor externe bureaus. Kortom, je hebt een stevige, inhoudelijke rol in het gefaseerd gereed maken van de organisatie voor de WOO. De functie wordt ingevuld voor een periode van twee jaar en na evaluatie kan de rol van WOO-coördinator uitmonden in een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Wie zoeken we?
Je neemt als WOO-coördinator het voortouw en voert de veranderingen door die nodig zijn om blijvend aan de WOO te kunnen voldoen.

Jouw opleiding en ervaring
• Een relevante opleiding op HBO/WO-niveau (bijvoorbeeld Bedrijfskunde/Rechten combinatie);
• Ervaring met juridische/bestuurlijke onderwerpen;
• Ervaring met systemen (bijvoorbeeld KOOP, zaaksystemen);
• Ervaring met gemeentelijke organisaties;
• Uitstekende vaardigheden in woord en geschrift;
• Praktisch, adviserend en oplossingsgericht;
• Je bent in staat je snel in te leven in de materie;
• Ervaring met de Esuite van Atos/Dimpact is een pré;
• Kennis van de WOB/WOO is een pré.

Competenties
Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:
• Resultaatgericht
• Klantgericht
• Integraal samenwerken

Daarnaast gelden voor deze functie de volgende competenties:
• Analytisch vermogen
• Visie
• Inlevingsvermogen
• Overtuigingskracht
• Initiatief

Wat bieden wij jou?
• Je krijgt een aanstelling voor de periode van twee jaar die we bij goed functioneren omzetten in een aanstelling voor onbepaalde tijd.
• De functie is ingedeeld in functieschaal 10 van de cao Gemeenten. Dit is maximaal € 4.671,- bruto (peildatum: april 2022) op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.
• Over het aantal uren is overleg mogelijk.
• Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) worden ingezet voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of kan je laten uitbetalen.
• Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
• Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
• Een werkomgeving waarin aandacht voor elkaar, werkplezier en persoonlijke ontwikkeling vanzelfsprekend is.

Meer informatie
Ben je geïnteresseerd in deze vacature of heb je nog vragen? Dan kun je tot vrijdag 26 augustus contact opnemen met Jeroen Kuijpens, teamleider Informatie, via 06 21 30 55 38. Vanaf maandag 29 augustus kun je contact opnemen met Meike Jonder, teamleider FIJF, via 06 25 31 04 14.
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan kun je contact opnemen met team P&O via sollicitaties@gemeente-oldambt.nl.

Solliciteren
Je kan reageren op deze vacature tot en met zondag 4 september. Dit kan per e-mail of op een andere creatieve manier, maar in elk geval voorzien van een actueel cv. Richt je sollicitatie aan sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van DV22-12.

We kijken uit naar je reactie!

Procedure
Deze vacature wordt zowel intern als extern open gesteld, waarbij interne kandidaten voorrang hebben. De (eerste) gesprekken met de selectiecommissie vinden plaats op dinsdag 13 en woensdag 14 september.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
Het kunnen overleggen van een VOG is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Oldambt draagt de kosten die verbonden zijn aan de aanvraag VOG.

Over de werkgever
Oldambt is een gemeente in Oost-Groningen met Winschoten als tweede winkelstad van de provincie. De gemeente telt 16 kernen en ruim 38.000 inwoners. Samen met bijna 400 collega’s werk je op basis van drie kernwaarden: ‘van buiten naar binnen’, ‘zelfredzaamheid’ en ‘verbinding’. Oldambt ontwikkelt zich steeds meer naar een netwerkorganisatie. Daarom zijn we op zoek naar collega’s die denken in oplossingen, die een ondernemersgeest hebben en die goed zijn in het samenbrengen van mensen en ideeën.

Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.