Contractmanager sociaal domein
Wil jij meewerken aan een nog beter contractmanagement? Sta je stevig in je schoenen? En beschik jij over een gezonde dosis humor? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Team inkoop en contractmanagement is op zoek naar een ervaren en enthousiaste collega voor een tijdelijke functie, ter vervanging van een collega met zwangerschapsverlof, van
Contractmanager sociaal domein
28-32 uur per week
De organisatie
De gemeente Oldambt heeft een hoge ambitie voor wat betreft het professionaliseren van contractmanagement en contractbeheer. Als team streven wij naar een contractmanagementniveau waar we trots op kunnen zijn! Onze ambitie is om verder te professionaliseren naar een hoger niveau. We zijn druk bezig contractbeheer en contractmanagement te positioneren in de organisatie en in de regio. Voor wat betreft contractmanagement werk je niet alleen voor Oldambt maar ook voor collega gemeenten in de regio. Je maakt deel uit van een team van twee contractmanagers en één contractbeheerders.
Wat ga je doen?
Jij voert samen met collega’s de regie en coördinatie op afgesloten overeenkomsten, onder ander voor Wmo-begeleiding. Je adviseert proactief en creatief je collega’s, beleid en uitvoering van onze organisatie en deelnemende gemeenten over contractmanagement. Vanuit je functie als contractmanager denk je mee over de verdere ontwikkeling van zowel het contractteam als het beleid ten aanzien van contractmanagement en contractbeheer binnen onze organisatie. Je bent een stevige sparringpartner en binnen het team vervul je met jouw ervaring een begeleidende en verbindende rol. Daarnaast ben je in staat om verbinding te leggen binnen zowel het eigen team als de teams waarmee samengewerkt wordt.
Aan jou de uitdaging om in een complex zorglandschap en gemeentelijke organisaties ogenschijnlijke tegenstellingen op te lossen, partijen samen te laten werken en helder en consistent te communiceren.
Naast de reguliere contractmanagementtaken ga je je ook bezighouden met:
• Beleidsontwikkeling en advisering.
• Verbinding en ontwikkeling, gericht op transformatie, integrale begeleiding en samenwerking.
• Waar mogelijk op integrale wijze contractmanagement uitvoeren in samenhang met aanpalende
beleidsvelden van de Wmo, zoals Jeugd of Beschermd Wonen.
• Resultaatafspraken monitoren en zo nodig adviseer je met betrekking tot passende maatregelen.
• (Financiële)Risicoanalyse van situaties (zoals dreigende faillissementen) interpreteren en daarop
acteren.
Wat vragen we van jou?
• Je beschikt over minimaal aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
• Je hebt relevante werkervaring bij of affiniteit met het werken voor een overheidsorganisatie.
• Je hebt (enige) ervaring met contractmanagement.
• Je hebt kennis van de Wmo.
• Je bent assertief, politiek en bestuurlijk sensitief.
Wat bieden wij jou?
• Een boeiende en uitdagende baan in een dynamische omgeving voor 28-32 uur per week.
• De functie heeft een tijdelijk karakter voor de duur van één jaar waarbij uiterlijk 2 maand voor het einde van het dienstverband gekeken wordt naar de interne mogelijkheden.
• Het salaris is indicatief gewaardeerd op schaal 10 van de cao Gemeenten, met een bruto maandsalaris van maximaal € 4.671,-- (peildatum 1 april 2022) op basis van een werkweek van 36 uur. Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.
• Bovenop het salaris ontvang je maandelijks een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Je IKB kan je inzetten voor uitruilen van je sportabonnement of aanschaf van een fiets of tablet, uitruilen woon-werkvergoeding of maandelijks laten uitbetalen.
• We bieden daarnaast aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibel werken, een thuiswerk vergoeding, een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
• 26 vakantiedagen per jaar, met daarnaast de mogelijkheid om verlofuren bij te kopen, te sparen of te verkopen.
Interesse?
Heb je interesse in deze vacature, maar wil je eerst meer informatie? Bel of mail dan met de teamleider Erwin Braskamp (erwin.braskamp@gemeente-oldambt.nl of 06 44 40 44 72) voor meer informatie.
Je kunt ook eerst geheel vrijblijvend op woensdag 22 maart om 15.00 uur een kopje koffie komen drinken met onze contractmanager Wmo en collega’s. Meld je hiervoor dan even aan via het inschrijfformulier op onze website..
Wil je liever direct solliciteren? Stuur dan je motivatie en cv vóór maandag 27 maart naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van vacaturenummer DV23-06.
We kijken uit naar je reactie!
Netwerk
Heb je zelf al een leuke baan, maar ken je iemand in je netwerk die hier enthousiast van wordt? Voel je dan vrij om onze vacature te delen.
Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.