Communicatieadviseur

Communicatieadviseur

voor 32 tot 36 uur per week

  

Dit ga je doen

Je hebt je sporen aantoonbaar verdiend in het vak van communicatie. Je voetprint is zichtbaar en kenmerkt zich door een persoonlijke signatuur. Naast communicatie ben je bekend met participatie, dat in toenemende mate een factor is in ons werk. Je vindt snel je weg in het mooie Oldambt en uiteraard binnen de gemeentelijke organisatie. Je houding is proactief. Je bent sensitief en bekend met het politieke spel. 

 

Je weet wat speelt in Oldambt. En je zit goed in je dossiers. Samen met je collega’s geef je duiding aan de pijlers onder het coalitieakkoord. Je weet wie de stakeholders zijn. Voor een zo goed mogelijke uitvoering draag je zorg voor een heldere communicatiestrategie en –aanpak. Je voorziet bestuurders van advies. Woordvoering richting media is je bekend.

Dit is degene die we zoeken

Zo ongeveer... Je hebt laten zien dat je prima kunt schakelen tussen strategisch en tactisch niveau. Af en toe flinke druk op de ketel is voor jou mede van belang om goed te kunnen werken. Crisiscommunicatie is je niet vreemd. Dit blijkt uit de ervaring die je meebrengt als adviseur bij een overheidsorganisatie, met grote voorkeur bij een gemeente.

Oldambt als organisatie kent een informele cultuur. Vrijwel dagelijks is er contact met het bestuur. Je voorziet hen van gevraagd en ongevraagd advies. Beide breng je met overtuiging en tact. Naast je strategische vaardigheden beschik je over de overbekende hands-on mentaliteit.

Oldambt zelf is 100 procent Gronings, in zijn doen en laten. Stad en dorpskernen, met een prachtig en historisch achterland. Tegelijk is het een gemeente met stadse en landelijk problematiek (of uitdagingen…); leefbaarheid, stikstof, aardbevingsschade, armoede en lage opkomst verkiezingen. Kortom; alles behalve een dertien in één dozijn gemeente.   

Dit is wat wij bieden

Een relatief nieuw team met een informele sfeer. Dat hard werkt, met ruimte voor relativering. De optelsom van individuen, die samen staan voor hun werk, organisatie, collega’s en inwoners. Als team zijn we volop in beweging, net als ons mooie vak. En dat geldt ook voor de organisatie. Een nieuwe structuur, wijze van werken en een nieuw gemeentehuis in 2026.

We starten met een contract voor een jaar, met uitzicht op een vaste aanstelling. Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 3.396,- en maximaal € 5.009,- (salarisschaal 10) op basis van een 36-urige werkweek. De inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.

Daarnaast bieden wij aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden, deels thuiswerken en een individueel keuzebudget.

Kom kennis maken

Een goede match vinden wij heel belangrijk. Dat geldt ongetwijfeld ook voor jou. Je bent van harte welkom voor een informele kennismaking. Bel en we plannen iets in!

Is je interesse onverminderd concreet? Solliciteer!

 

Meer informatie?

Wil je meer informatie over deze vacature? Bel dan met Jolanda de Jager, één van de communicatieadviseurs. Dat kan via 06 12 04 18 82.

Wil je meer weten over de procedure? Bel dan met P&O-adviseur Melissa Klein op 06 81 93 20 99 of stuur een e-mail melissa.klein@gemeente-oldambt.nl.

Interesse?

Denk je nu, hé dit gaat over mij? Solliciteer dan direct. Stuur je motivatie en cv naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van je naam en het vacaturenummer DV23-25