Regisseurs Ruimtelijk domein

Ben jij op zoek naar een functie waarin jij een verbindende schakel kunt zijn binnen Ruimtelijk domein van de gemeente? Ben jij inhoudelijk deskundig op dit domein en kun jij regie voeren op complexe dossiers met verschillende belangen? Krijg jij daarnaast ook nog eens energie van het vakinhoudelijk begeleiden en coachen van collega’s?
Dan is deze vacature mogelijk echt iets voor jou en komen wij graag met jou in contact

Binnen het team Ruimte zijn wij op zoek naar twee  

 

Regisseurs Ruimtelijk domein

36 uur per week

Eerst tijdelijk voor twee jaar, met uitzicht op vast

 

Wie wij zijn

Noordenveld is een ambitieuze gemeente die volop in ontwikkeling is. Wij zijn een slagvaardige en flexibele organisatie die de inwoner centraal stelt. Onze inwoners vinden onze gemeente leefbaar, groen, ondernemend, duurzaam en transparant. Bij de gemeente Noordenveld werk je met ongeveer 375 collega’s. De organisatie kenmerkt zich door een informele werksfeer waar een afspraak een afspraak is en kwaliteiten worden gezien en benut. De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf hoofdafdelingen. Het team Ruimte valt binnen de afdeling Ontwikkeling en Strategie. De collega’s van team Ruimte zijn samen met de collega’s van het team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving  verantwoordelijk voor de bestemmingsplannen, omgevingsvergunningen, ruimtelijke vraagstukken, planologie en de stedenbouw binnen de gemeente. De invoering van de Omgevingswet en de ambities van de gemeente op het gebied van dienstverlening en Ruimtelijke Ordening maken dat onze organisatie volop in beweging is. 

Uitdaging

De functie van regisseur Ruimtelijk Domein is een nieuwe functie die met de komst van de Omgevingswet en de vele ambities van de Raad waarbij de inwoners centraal staan een inhoudelijk verbindende rol moet gaan vervullen tussen inwonersbelangen, politiek bestuurlijke ambities en vakinhoudelijke kennis van interne en externe deskundigen uit uiteenlopende vakgebieden .

Wat je gaat doen

Als regisseur geef je, samen met jouw collega’s, inhoud en uitvoering aan ontwikkelingen binnen het Ruimtelijk domein, waaronder de Omgevingswet.  Dit betekent dat je

  • Casemanagement verricht en regie voert op alle complexe aanvragen.

  • Eerste aanspreekpunt bent voor alle complexe, multidisciplinaire en politiek gevoelige vragen en aanvragen met betrekking tot de fysieke leefomgeving.

  • Maakt samen met andere vakinhoudelijk deskundigen een belangenafweging, waarbij je het mandaat hebt om te beslissen c.q. het eindadvies op te stellen bij tegengestelde adviezen.

  • Je onderhoudt contacten met interne en externe partijen en fungeert daarbij als verbindende schakel.

  • Je evalueert en levert een bijdrage aan het optimaliseren en ontwikkelen van procedures en processen.

  • Je adviseert integraal over het voeren van beleid op het gebied van de Omgevingswet en in het bijzonder het op te stellen Omgevingsplan.

  • Je begeleidt en coacht collega’s binnen het team vakinhoudelijk bij het afhandelen van aanvragen. Je bent vraagbaak en sparringpartner voor al jouw collega’s binnen het Ruimtelijk domein.

  • Je verricht de werkverdeling binnen het Ruimtelijk domein, volgt de voortgang van de lopende trajecten zorgt voor bijsturing, indien nodig.

 

Wat wij vragen

  • Je hebt een afgeronde, relevante Hbo/WO-opleiding. Bij voorkeur in de richting omgevingsrecht , ruimtelijke ordening/ontwikkeling of planologie

  • Uit je werkervaring blijkt je kennis van de relevante ontwikkelingen in het ruimtelijk domein

  • Je hebt ervaring en affiniteit met het aansturen, begeleiden en coachen van collega’s op inhoudelijk vlak

  • Je hebt een integrale denkwijze en handelt daarnaar

  • Je kunt aantonen dat je een goede balans weet te vinden tussen zakelijkheid, planningen en klantvriendelijkheid

     

Competenties

Binnen de gemeente Noordenveld zijn drie kerncompetenties vastgesteld, die wij belangrijk vinden voor al onze medewerkers: vraaggericht, betrouwbaar en wendbaar.

Dit betekent voor de functie van regisseur ruimtelijke ordening  dat wij verwachten dat je oog hebt voor de klant en denkt vanuit mogelijke oplossingsrichtingen uit diverse invalshoeken. Je bent anderen behulpzaam om realistische doelen te bereiken en spreekt anderen aan op prestatie en gedrag. Verder kom je afspraken na en spreek je anderen aan op het nakomen van afspraken. Je anticipeert op veranderende omstandigheden en bent in staat daarbij te wisselen van methode of aanpak.

Daarnaast vinden wij het voor deze functie belangrijk dat je proactief bent, analytisch kunt denken, een helicopterview hebt en dat je besluitvaardig bent.

Vanwege de omgeving waarin je werkt, is het belangrijk dat je een sterk politiek-bestuurlijk bewustzijn hebt  en dat je in staat bent op meerdere (bestuurlijke) niveaus gelijktijdig te kunnen werken en handelt daarbij met besef van de gevoeligheid van de onderwerpen.

Wat wij bieden

Naast een inhoudelijk uitdagende baan, bieden wij bieden een salaris op niveau maximaal schaal 10-A. Dit betekent maximaal € 4.831 bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Dit salarisniveau betreft een indicatieve indeling. Omdat het een nieuwe functie is binnen onze organisatie, wordt de functie na een jaar definitief ingedeeld. Daarnaast bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden, onder meer in de vorm van een individueel keuzebudget dat je kunt inzetten ten behoeve van extra verlof of extra salaris, opleidingsmogelijkheden of fiscale uitruil van woon-werkverkeer.

De functie is in eerste instantie tijdelijk voor de duur van twee jaar, maar wel met uitzicht op een vast dienstverband bij wederzijds positieve ervaringen. Mogelijk vindt de tijdelijke invulling plaats door een payrollconstructie.

Voor meer informatie

Heb je interesse in deze functie en wil je meer informatie? Neem dan contact op met Melanie Jager  (manager Ontwikkeling en Strategie). Rechtstreeks via 06- 51 25 02 96 of plan een belafspraak met haar in via het secretariaat MT secretariaatmt@noordenveld.nl  of tel  050-5027316.

Solliciteren

Wil je solliciteren, ga dan naar de website www.vooruitindrenthe.nl , maak eenvoudig een account aan, upload je CV en schrijf een korte motivatiebrief. Wij ontvangen jouw sollicitatie graag uiterlijk zondag 11 april 2021. De sollicitatiegesprekken staan gepland voor donderdag 22 april 2021 en zullen digitaal plaatsvinden via MS Teams.

 

Deze functie wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid krijgt de interne kandidaat voorrang.

Wij geven de voorkeur aan kandidaten die rechtstreeks solliciteren. Wil je niet solliciteren, maar vanuit een zakelijk perspectief iets betekenen n.a.v. deze vacaturetekst? Neem dan na 22 april contact op met Mariska Deun (P&O adviseur) via bovenstaand telefoonnummer.

SOLLICITEER NU!