Controleur Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG)

Ben jij op zoek naar een uitdagende en afwisselende baan bij de gemeente?
Heb jij ervaring met de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en Handhaving?
Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Controleur Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG)
24 uur per week

Bij de afdeling Bedrijfsvoering zijn alle ondersteunende taken ondergebracht. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit de teams Financiën en Facilitair, Algemene zaken, en ICT en Communicatie. Het team ICT en Communicatie omvat de onderdelen Automatisering, DIV, Geo-informatiebeheer, Informatisering en Communicatie.

Over ons
Noordenveld is een ambitieuze gemeente die volop in ontwikkeling is. Wij zijn een slagvaardige en flexibele organisatie die de inwoner centraal stelt. Onze inwoners vinden onze gemeente leefbaar, groen, ondernemend, duurzaam en transparant.

Je taken en verantwoordelijkheden zijn:
Burgemeester en wethouders zijn op grond van de wet verplicht bepaalde brondocumenten in te schrijven in het adressenregister dan wel het gebouwenregister. De BAG (Basisregistraties Adressen en Gebouwen) bevat deze gemeentelijke basisgegevens van alle adressen en gebouwen in een gemeente. De gegevens worden bijvoorbeeld gebruikt bij het heffen van belasting en het controleren van bouwvergunningen. Ook hulpdiensten gebruiken de gegevens van de BAG, zoals de brandweer bij het bestrijden van brand. Als Controleur BAG neem je de definitieve geometrie van nieuwe of verbouwde bouwwerken op, controleer je het gebruik van de bouwwerken en leg je de bevindingen vast in een document. Je beoordeelt tevens of de nieuwe of verbouwde bouwwerken vergunningvrij of vergunningplichtig zijn door deze te toetsen aan de geldende wet- en regelgeving. Daarvoor voer je overleg met andere afdelingen en instanties. Je stelt het document op en levert vakinhoudelijk advies.

  • Opmeten van de definitieve geometrie van nieuwe en verbouwde bouwwerken;
  • Controle op het gebruik van de bouwwerken;
  • Fotografisch vastleggen van de geometrie en het gebruik van de bouwwerken;
  • Toetsen van bouwwerken aan wettelijke voorschriften;

Functie- eisen/ Wat breng je mee?

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde opleiding MTS-Bouwkunde;
  • Je hebt een brede kennis van de actuele wet- en regelgeving;
  • Je beschikt over goede communicatievaardigheden;
  • Je beschikt over contactuele eigenschappen, tevens ben je daadkrachtig en integer, stressbestendig en teamgericht, en heb je een klantvriendelijke, maar resultaatgerichte aanpak;
  • Je hebt een zelfstandige instelling;
  • Je bent in bezit van een rijbewijs

Competenties
De gemeente Noordenveld kent een drietal kerncompetenties: betrouwbaar, wendbaar en inwonersgericht. Daarnaast vragen wij dat je als medewerker handhaving beschikt over de volgende functie specifieke competenties:

  • Zelfstandig
  • Oordeelsvorming
  • Conflicthantering
  • Overtuigingskracht
  • Besluitvaardig

Wat bieden wij?
De functie is indicatief ingedeeld in schaal 7, maximaal bruto € 3.612- afhankelijk van jouw achtergrond, kennis en ervaring, op basis van een 36-urige werkweek. Naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05 % van je salaris extra op: ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en levensloopbijdrage. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen.

Je krijgt de beschikking over een laptop en een mobiele telefoon, zodat je flexibel thuis of op kantoor kunt werken.

Interesse?
Heb je interesse in deze functie en wil je meer informatie? Neem dan contact op met Bertil Kuipers, Teamleider, telefoon (088) 050 85 31. Wil je solliciteren, maak een account aan op www.vooruitindrenthe.nl, upload dan je cv en schrijf een korte motivatiebrief. We ontvangen je sollicitatie graag uiterlijk 8 december 2023. De sollicitatiegesprekken staan gepland op 19 december 2023, s ’middags.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.