Administratief Medewerker Grondzaken

Wil jij als Administratief Medewerker Grondzaken deel uitmaken van een team dat zich de komende tijd klaarmaakt voor alle uitdagingen van de toekomst? Dan zijn we op zoek naar jou!

Dit is waarom we jou nodig hebben

Met ruim 60.000 inwoners is Midden-Groningen de derde gemeente van de provincie. Gemeente Midden-Groningen heeft een stevige en serieuze ambitie: een gemeente zijn waar iedereen heel goed kan wonen, leven, ondernemen en werken. Samen met bewoners, bedrijven en organisaties wil ze initiatieven ondersteunen en zaken mogelijk maken waardoor de gemeente een mooie plek is om te wonen, te werken of te bezoeken.

Aan welke opgaven draag je bij?

Het team Ruimtelijke Ontwikkeling is één van de teams binnen het huidige domein Ruimte. De komende tijd gaan we echter vormgeven aan het nieuwe domein Leefomgeving zodat we voor de toekomst klaar staan voor alle uitdagingen. Te denken valt aan NPG-projecten, zoals de herstructurering van Hoogezand-Noord maar ook de A7-visie, de verstedelijkingsopgave en de energietransitie.

Het huidige team bestaat uit 23 medewerkers. Beleid, uitvoering en dienstverlening wordt gecombineerd uitgevoerd waarbij veel wordt samengewerkt met de andere ruimtelijke teams. Grondzaken valt vanaf 1 oktober 2023 onder het team Projecten & Grondzaken. In dit team werken projectleiders, projectsecretarissen en het subteam Grondzaken.

Hoe ziet jouw werkweek eruit?

Als Administratief Medewerker Grondzaken ondersteun je je collega’s binnen het team Grondzaken met allerlei administratieve werkzaamheden. Denk hierbij aan het verbeteren van het contractbeheer gericht op bestaande overeenkomsten, contact met notarissen over koopovereenkomsten en notariële akten en je verwerkt alle documenten in het zaaksysteem. Je zorgt voor overzicht door op de hoogte te blijven van de stand van zaken van verschillende ontwikkelingen en deze hou je bij. Daarnaast assisteer je bij de administratieve afhandelingen van kavelverkopen door onder andere optiedocumenten toe te sturen aan toekomstige kopers. Verder bewaak je de termijnbetalingen van de optievergoedingen, je maakt de gronduitgiftes bekend op de website en je vraagt kadastergegevens, klic-meldingen en tekeningen op. Je wint advies in bij de teams Integraal Beheer Openbare Ruimte (IBOR) en Ruimtelijke en economische ontwikkeling (REO) en je hebt een signaleringsfunctie richting je collega's van grondzaken en stemt met hen de zaken af.

Met wie werk je samen?

Op dit moment bestaat het team uit drie medewerkers, een snippergroen medewerker en een jurist grondzaken. Dit zal in de toekomst uitgroeien naar 7 functies. Je komt te werken in een team dat bestaat uit junior- en seniormedewerkers grondzaken, een planeconoom en een beleidsmedewerker grondzaken.

Wat breng jij mee?

Je weet op ieder moment jouw goed ontwikkelde analytisch denkvermogen aan te wenden. Je bent nauwkeurig en kunt goed overzicht bewaren. Je bent kritisch op de producten die aangeleverd worden. Daarbij heb je gevoel voor afstemming en samenhang tussen verschillende beleidsterreinen binnen de gemeente met bestuurlijke en maatschappelijke impact. Met jouw goede communicatieve en sociale vaardigheden ben je in staat relaties op te bouwen en deze te onderhouden.

Verder vragen we

  • MBO werk- en denkniveau en een afgeronde MBO juridisch administratieve opleiding.
  • Kennis van het Officepakket.
  • Administratieve en juridische vaardigheden.

Waarom je deze functie niet wilt mislopen

Je wilt verantwoordelijkheid

Bij ons krijg je de ruimte en het vertrouwen om het werk in samenhang met je collega’s in te richten.

Je wilt impact maken

Jij werkt mee aan het op orde brengen van de administratie binnen het werkveld Grondzaken.

Je wilt groeien

Je gaat aan de slag in een organisatie waar je veel kunt leren en waar jouw talenten op waarde worden geschat.

Wat bieden we jou?

Samen bouwen we aan een sterke en klantgerichte organisatie. Dat is niet alleen mooi werk. Daar staat ook iets tegenover. Daarom bieden wij je een arbeidsovereenkomst voor 18 uur per week en een modern voorwaardenpakket. De functie is ingeschaald in schaal 7 van de Cao Gemeenten. Hierbij hoort een goede pensioenregeling en een Individueel Keuzebudget van 18,25% van jouw brutosalaris. Hiermee kun je bijvoorbeeld extra verlofdagen kopen of jouw brutosalaris fiscaalvriendelijk inzetten voor allerlei doeleinden. Bij onze gemeente krijg je veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Dat kan door middel van workshops, trainingen en ons eigen studie-platform. Natuurlijk krijg jij goede kantoorvoorzieningen voor thuis, een mobiele telefoon en laptop zodat jij jouw werkzaamheden hybride kan verrichten. Bovendien beschikken wij over voldoende gratis parkeergelegenheden rondom de werklocaties.

Werken bij Midden-Groningen

Midden-Groningen is een organisatie die jou uitdaagt om het beste van jezelf te laten zien. Samen halen wij meer uit elkaar en uit Midden-Groningen. En samen halen wij meer uit jouw talent. Dit doen wij in een professionele organisatie waarin we op elkaar vertrouwen. Waarin we ons verantwoordelijk voelen en onze vrijheid belangrijk vinden.

Enthousiast geworden?

Laat deze vacature gerust even bezinken. Maar, wacht niet te lang… Het kan zijn dat we de vacature eerder sluiten indien we een geschikte kandidaat hebben gevonden.

Wij maken binnenkort graag kennis met jou en de vaardigheden en competenties die jij meebrengt.

Competenties

  • Flexibiliteit
  • Stressbestendigheid
  • Zelfstandigheid
  • Analytisch vermogen
  • Mondelinge communicatie
  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Schriftelijke communicatie
  • Nauwkeurigheid
  • Plannen en organiseren
  • Resultaatgerichtheid
Solliciteer nu