Medewerker Inkoop

Zorg jij er voor dat de inkoop in control is, en lever je graag een bijdrage aan het verbeterenvan inkoopprocessen? Houd je van veel diversiteit in je werk en begeef je je gemakkelijk op verschillende niveaus in de organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij hebben ruimte voor een enthousiaste:

Medewerker inkoop

20 uur per week


Wat ga je doen?

Als medewerker inkoop ben jij samen met de Inkoopadviseur verantwoordelijk voor de inkoop van de gemeente. Doordat wij een relatief kleine gemeente zijn, zal je allerlei onderwerpen voorbij zien komen, van aanbestedingen van materieel voor de buitendienst tot inhuur van personeel. Je krijgt dus ook met diverse collega’s te maken, op verschillende niveaus, en je stemt jouw ondersteuning hier op af. 
Naast de begeleiding van (onderhandse) aanbestedingen stel je spendanalyses op en lever je samen met de inkoopadviseur een bijdrage aan de verdere verbetering van processen en procedures en de professionalisering van de inkooporganisatie. Ook ben je verantwoordelijk voor het contractbeheer.


Wat vragen wij?

  • Je hebt een op de functie gerichte afgeronde Hbo-opleiding
  • Je hebt enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie bij voorkeur in een gemeentelijke of andere overheidsorganisatie
  • Ervaring met zaakgericht werken is een pré


Wie ben jij?

Voor deze functie zijn we op zoek naar iemand met een Hbo-werk- en denkniveau. Je bent goed op de hoogte van de ontwikkelingen van het vakgebied en kunt deze vertalen naar de toepasbaarheid en de impact hiervan voor de organisatie. Je beschikt over zowel goede mondelinge als schriftelijke vaardigheden, je bent klantgericht en hebt een dienstverlenende insteek. Ook ben je proactief, kun je gestructureerd werken, goed prioriteiten stellen, en begeef je je makkelijk op verschillende niveaus. Tenslotte heb je een groot analytisch inzicht en ben je communicatief en sociaal vaardig.


Wie zijn wij?

De gemeente Midden-Drenthe is voortdurend in ontwikkeling. Er werken ongeveer 290 medewerkers. Kenmerkend voor onze organisatie is dat de lijnen met het bestuur kort zijn. Met elkaar zorgen we voor een organisatie die haar inwoners optimaal bedient. We hebben ambitieuze doelen waar we iedere dag hard aan werken. Dat vraagt om inzet, creativiteit én samenwerking met mensen binnen en buiten het gemeentehuis.


Het team Advies?

Samen met de inkoopadviseur vorm je het cluster Inkoop, dat onderdeel is van het team Advies, waar onder andere ook de clusters Communicatie, Juza, HR, Financiën en control, het Bestuurssecretariaat en Secretariële ondersteuning onder vallen.

Wat bieden wij?

  • Een passend salaris in schaal 9 (cao Gemeenten), maximaal €4048,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek.
  • Een aanstelling voor de duur van een jaar, met intentie om te verlengen.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Individueel Keuzebudget (ter hoogte van 17,05% van je jaarsalaris)
  • Fijne en ervaren collega’s die graag hun kennis met je delen en van jou leren.


Meer informatie?

Neem dan contact op met Paul Steehouwer, teamleider, via telefoonnummer 0593 539 316. of Karin Speelman (adviseur inkoop) via telefoonnummer 0593 539 401.


Reageren?

Ben je enthousiast geworden voor de vacature en ben jij de persoon die wij zoeken? Solliciteer dan voor 6 december 2021. Je richt je brief met CV aan Paul Steehouwer, teamleider Advies. Solliciteren kan alleen via de website www.vooruitindrenthe.nl .

De eerste gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 9 december 2021 op het gemeentehuis in Beilen.

Solliciteren