Casemanager APV en bijzondere wetten
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en werkomgeving? Wil jij je graag inzetten voor een goede dienstverlening op het gebied van de APV, evenementen en Alcoholwet? En ben jij daarnaast iemand die graag de samenwerking opzoekt met interne en externe collega’s? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het team Omgeving en Veiligheid zijn we op zoek naar een
Casemanager APV en bijzondere wetten
Voor 32-36 uur per week
Wat ga je doen?
De vergunningen zullen steeds anders zijn, de ene keer vergun je een evenement, de andere keer ga je aan de slag met een vergunning voor een nieuw café of ben je bezig met de aanvraag voor speelautomaten:
- Je verzorgt zelfstandig het gehele vergunningsverleningsproces
- Je hebt actuele kennis van relevante wet- en regelgeving of bent in staat om je dit snel eigen te maken
- Je bent leergierig en kritisch en vindt het leuk om bij te dragen aan het verbeteren van onze werkprocessen, producten en beleid
- Als casemanager APV en bijzondere wetten ben je verantwoordelijk voor het adviseren, beoordelen en afgeven van vergunningen, ontheffingen en meldingen op het gebied van de APV, evenementen, Alcoholwet en overige bijzondere wetten
- Je kunt goed schakelen tussen de verschillende werkzaamheden en taken
- Je durft besluiten te nemen en weet wanneer er ambtelijke en bestuurlijke afstemming nodig is
- Je hebt oog voor het verbeteren van de processen
- En je zorgt voor de noodzakelijke afstemming en communicatie met de betrokken partijen (aanvragers, organisatie, horecaondernemers, hulpdiensten)
Wie ben jij?
- Je hebt minimaal een afgeronde MBO opleiding
- Je kan overzicht houden en werkt graag resultaat - en klantgericht
- Een aantal jaar werkervaring in een vergelijkbare functie is een pré
- Je denkt in creatieve en praktische oplossingen en hebt een proactieve houding
- Je toont initiatief, kan hoofd- en bijzaken goed scheiden
- Je kan zelfstandig werken maar samenwerking is ook geen probleem
- Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling
- Je kunt relativeren en hebt een gezonde dosis humor
- Je bent bereid om eventueel cursussen en trainingen te volgen
Wie zijn wij?
De gemeente Midden-Drenthe is voortdurend in ontwikkeling. Er werken ongeveer 300 medewerkers. Kenmerkend voor onze organisatie is dat de lijnen met het bestuur kort zijn. Met elkaar zorgen we voor een organisatie die haar inwoners optimaal bedient. We hebben ambitieuze doelen waar we iedere dag hard aan werken. Dat vraagt om inzet, creativiteit én samenwerking met mensen binnen en buiten het gemeentehuis.
Het team Omgeving en Veiligheid
Als casemanager maak je deel uit van het team Omgeving en Veiligheid. Het team bestaat uit casemanagers/vergunningverleners op het gebied van Bouw, RO, APV en bijzondere wetten. Daarnaast zijn er een tweetal toezichthouders, juridisch medewerkers en een beleidsmedewerker werkzaam. Op veiligheidsgebied hebben we drie adviseurs Veiligheidszaken en twee Boa’s. Het werk binnen het team is erg afwisselend en geen dag is hetzelfde waarbij we staan voor een veilig woon-, leef- en werkklimaat.
Wat bieden wij?
- Een mooie afwisselende functie waarin je de ruimte krijgt om je zelf te ontwikkelen
- De functie is ingeschaald in schaal 9 (cao Gemeenten), maximaal € 4.537 bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring wordt eventueel een aanloopschaal toegepast
- Een aanstelling voor de duur van een jaar, met de intentie om je een vast contract aan te bieden
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Individueel Keuzebudget (ter hoogte van 17,05% van je jaarsalaris)
- Fijne en ervaren collega’s die graag hun kennis met je delen, maar ook graag van jou willen leren
Meer informatie?
Heb je nog vragen over de vacature neem dan contact op met Peter Smit (teamleider Omgeving en Veiligheid) via telefoonnummer 0593 539 301. Heb je vragen over de procedure neem dan contact op Paul Bossina (HR adviseur) via telefoonnummer 0593 539 231.
Reageren?
Ben je enthousiast geworden voor de vacature en ben jij de persoon die wij zoeken?
Je kunt tot en met zondag 18 juni 2023 solliciteren via de website www.vooruitindrenthe.nl. Je richt je motivatiebrief met CV aan Peter Smit, teamleider Omgeving en Veiligheid. Solliciteren kan via p.bossina@middendrenthe.nl
De eerste gesprekken vinden plaats op maandag 26 juni 2023 in de middag. Gelieve hier rekening mee te houden.