Secretaris Adviescommissie Bezwaren

De sector Juridische en Veiligheidszaken is op zoek naar een Secretaris Adviescommissie bezwaarschriften (Algemene Kamer).

Als secretaris van de Adviescommissie bezwaarschriften voer je onder andere de volgende werkzaamheden uit:

  • Je bereidt de te behandelen bezwaarschriften inhoudelijk voor (d.w.z. bestudeert en onderzoekt de feiten, analyseert deze, vraagt indien nodig toelichting van de functionele afdeling en bestudeert en onderzoekt de van toepassing zijnde regelgeving);
  • Je levert een bijdrage aan de voorbereiding van de commissieleden op de te behandelen zaken door het informeren van de commissieleden over relevante wets- en beleidswijzigingen en het bieden van juridische ondersteuning aan de commissieleden bij de invulling en uitoefening van hun taken;
  • Je woont de hoorzitting van de Adviescommissie bezwaarschriften bij en maakt daarvan een kort zakelijk verslag;
  • Je werkt de commissieadviezen deugdelijk en onderbouwd uit;
  • Je doet onderzoek naar de voor de zaak relevante jurisprudentie;
  • Je redigeert het door B&W, burgemeester of raad te nemen besluit op bezwaar naar aanleiding van het door de Adviescommissie bezwaarschriften uitgebrachte advies.


Wie ben jij
Wij zoeken kandidaten met een afgeronde Hbo- of Wo-opleiding met specialisatie bestuursrecht en minstens vijf jaar ervaring in een (soort)gelijke functie. Je bent bestuurlijk sensitief en hebt ervaring of affiniteit met openbaar bestuur. Daarnaast heb je ruime kennis van de Algemene wet bestuursrecht, Ruimtelijke ordeningsrecht, de Algemene Plaatselijke Verordening en handhavingsrecht. Naast uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden zijn de volgende competenties nodig om deze functie in te kunnen vullen:

  • Assertieve en professionele houding: je laat je niet van de wijs brengen en je persoonlijke ideeën zijn niet van invloed;
  • Snel schakelen en analytisch denken: je kunt bij onverwachte gebeurtenissen snel schakelen en nieuwe punten snel analyseren en op waarde te schatten;
  • Klantvriendelijke en dienstverlenende instelling: je staat burgers op correcte wijze te woord en verwijst hen zo nodig door;
  • Flexibiliteit en doortastend handelen: je bent flexibel in je werkuren en hebt geen 9 tot 5 mentaliteit, je kunt snel knopen doorhakken.


Waar ga je werken
Van de gemeente Leeuwarden en haar medewerkers wordt de komende jaren veel gevraagd zoals b.v. de nieuwe Omgevingswet. Als organisatie zorgen we er met zijn allen voor dat wij hiertoe in staat zijn.

De sector JVZ draagt bij aan een gezond werkklimaat, waarin flexibiliteit, vertrouwen en verantwoordelijkheid voorop staan. Dit doen we zowel beheers- als beleidsmatig en van operationeel tot strategisch niveau. De sector JVZ bestaat uit verschillende teams waaronder het team Ondersteuning en Bezwaren. Het team Ondersteuning en Bezwaren bestaat uit de twee kamers van de Adviescommissie bezwaarschriften, te weten de Algemene kamer en de Sociale Zekerheidskamer.

Wat bieden wij
Wij bieden een salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring, van maximaal €5.366,00 bruto per maand bij een 36-urige werkweek. (schaal 10A, salaristabel 2-1-2023) Je krijgt in eerste instantie een dienstverband voor de duur van een jaar, met de intentie deze na een jaar om te zetten in een vast dienstverband.

Een extra aantrekkelijke voorwaarde is het gebruik kunnen maken van 17,05% Individueel Keuzebudget (IKB) boven op het bruto jaarsalaris. Naast een goed salaris biedt de gemeente Leeuwarden meer aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Denk hierbij aan flexibele werktijden, een laptop, mobiele telefoon, gunstig pensioenfonds, kortingen op diverse verzekeringen en korting op jouw fitnessabonnement. Daarnaast investeren we in jouw persoonlijke ontwikkeling, we horen graag hoe jij dit ziet. Je ideeën en initiatieven worden op prijs gesteld en je krijgt ruimte en vertrouwen om deze vorm te geven.

Belangstelling
Interesse? Reageren op deze vacature kan tot en met 19 november via deze link.  De sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 23 november.

Voor meer inhoudelijke informatie over de vacature kun je contact opnemen met:
Anca van Daalen (secretaris Adviescommissie bezwaarschriften (Algemene kamer)), bereikbaar op 058-233 8795 en/of anca.vandaalen@leeuwarden.nl. of Peter Nicolai (coördinator team Ondersteuning en Bezwaren), bereikbaar op 058-233 8055 en/of peter.nicolai@leeuwarden.nl.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Mandy Wietses (Corporate Recruiter), bereikbaar via 06-50050485 (WhatsApp ook mogelijk!)

De vacature staat gelijktijdig zowel in- als extern open. Bij gelijke geschiktheid hebben interne medewerkers een voorrangspositie.

De gemeente Leeuwarden let niet op leeftijd, sekse, afkomst, kleur of geaardheid. Bij ons tellen je kwaliteiten.