WMO consulent (meerdere)

Het Hogeland is een Noord-Groninger gemeente die groeit. Waar ruimte is voor pioniers en frisdenkers om samen verder te bouwen aan de organisatie. Wij richten ons op ruimte voor inwoners en hun initiatieven. Daarin zijn samenwerking en maatwerk vanzelfsprekend.

 

De gemeente Het Hogeland heeft per 1 februari 2023 ruimte voor meerdere

WMO consulenten
(22 tot 32 uur) - schaal 9 (Medewerker beleidsuitvoering II)

Impact

Als Wmo consulent heb jij de tools om te komen tot een goede vraagverduidelijking van de inwoner. Van hieruit zorg je dat er een concrete ondersteuningsvraag wordt geformuleerd met concrete doelen. Je hebt oog en oor voor de situatie van de inwoner en adviseert daar waar nodig over de eventuele mogelijkheden binnen het zorgaanbod. De nadruk van je werkzaamheden ligt voornamelijk op het gebied van complexere casuïstiek zoals bijvoorbeeld begeleiding.

 

Team

Je komt terecht in één van de vijf Integrale Sociale Teams die gehuisvest zijn in Leens, Uithuizen, Uithuizermeeden, Bedum en Winsum. Afhankelijk van jouw unieke kenmerken (kennis, kunde, vaardigheden en persoonlijkheid) kijken we samen in welk team jij het best zou passen. Het Integrale Sociale Team bestaat naast Wmo consulenten uit casemanagers jeugd, inkomensconsulenten, participatiecoaches en de collega’s van welzijn. De coördinator uitvoering sociaal domein begeleidt jou en je team op weg naar het gekanteld werken, dat wil zeggen nóg meer integraal dan nu. De teamcoach zorgt dat de kern van de aanpak gericht is op het bevorderen van zelforganisatie en integraal en opgavegericht werken.

 

Dit ga je doen

  • Je voert gesprekken met inwoners die vragen hebben op het brede gebied van het sociaal domein.
  • Je bent een aantal dagdelen beschikbaar om als Intaker plaats te nemen in het Sociaal Loket (de toegang).
  • Indien er zich hulpvragen voordoen op meerdere leefgebieden, bepaal je samen met je collega’s in het team wie het vaste aanspreekpunt wordt voor het gezin/de inwoner.
  • Je draagt zorg voor samenhang binnen de interventies die worden gedaan in het gezin.
  • Je geeft informatie en advies, verheldert vragen, ondersteunt en activeert, met als doel inwoners te ondersteunen in hun zelfredzaamheid.
  • Je maakt samen met de inwoners een plan. Daarin staan passende oplossingen, waarbinnen de eigen krachten, sociale netwerken en voorliggende voorzieningen benut worden.
  • Je monitort en evalueert het effect van de ingezette ondersteuning.
  • Je adviseert over de te verstrekken voorzieningen, stelt financiële tegemoetkomingen vast en onderhoudt contacten met leveranciers over prijsvorming van de te verstrekken voorzieningen.
  • Je signaleert de achterliggende problematiek van de klant, op sociaal, psychisch en fysiek vlak.

 

Jouw talenten

Je bent cliëntgericht, resultaatgericht en kunt goed samenwerken.

Daarnaast zijn de volgende vaardigheden van belang:

  • Je werkt gestructureerd en planmatig.
  • Je bent dienstverlenend.
  • Je hebt kennis op het gebied van Wmo.
  • Je bent in het bezit van goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden.
  • Je hebt ervaring met het juridisch correct rapporteren/opstellen van een rapportage.
  • Je werkt integraal volgens de insteek één gezin, één plan, één regisseur.
  • Je hebt minimaal hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je kunt goed overweg met het programma Isamenleving.
  • Je staat stevig in je schoenen en bent stressbestendig.

 

Wat wij jou bieden

Ruimte voor plezier in je werk, maar ook voor eigen initiatief, vernieuwing en ontwikkeling. Een dynamische werkomgeving, korte lijnen en een prettige werksfeer.

Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar. Als het jou en ons aan het eind van het jaar nog steeds goed bevalt en de omstandigheden zijn verder ongewijzigd, dan kan dat leiden tot een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. De functie is gewaardeerd op schaal 9 (Cao Gemeenten). Je salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en is minimaal € 2865,- en maximaal € 4208,- per maand op basis van een 36-urige werkweek (peildatum 1 april 2022). Daarnaast krijg je een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget van 17,05% bovenop je brutosalaris.

Belangstelling of meer informatie

Spreekt dit je aan? Reageer dan middels CV en motivatie. Je kunt reageren via de sollicitatieknop bij de vacature op de website van de gemeente het Hogeland. Dit kan tot en met 11 december 2022.

Voor meer informatie kun je telefonisch of via app bericht contact opnemen met Wieke de Jong via telefoonnummer: 06-12773745, teamcoach samenleving en sociaal. De gesprekken staan gepland op 14 december in de middag in het gemeentehuis in Bedum.

We zien je sollicitatie graag tegemoet! Bij ons is iedereen welkom, wij gaan voor energie en werkgeluk!

Ruimte!

Ruimte is de kern van de ambitie van de nieuwe gemeente Het Hogeland. Spreekt ruimte je aan? Je leest er meer over op: http://www.hethogeland.nl/ruimte.

.