Assistent voor de burgemeester

Wil jij een baan waarin je impact kunt maken door ervoor te zorgen dat onze burgemeester goed zijn werk kan doen? Houd je van organiseren, regelen en plannen en vind je het leuk om te ontzorgen? Dan is dit jouw baan!

Persoonlijk bericht van de burgemeester: 

Ik heb de mooiste baan van Nederland, namelijk die van burgemeester van Het Hogeland! Een prachtige en veelzijdige gemeente met dito inwoners. Als burgemeester wil ik benaderbaar, betrouwbaar en toegankelijk zijn voor onze inwoners en ondernemers. In deze functie werken we nauw samen en help jij mij om mijn rol goed te kunnen invullen. Je bent nauw betrokken bij de ontwikkelingen in onze gemeente en hebt veel contact met diverse mensen. Een hele mooie en gewaardeerde baan!

Wat ga je doen?

In deze baan ben je de linker- en rechterhand van de burgemeester. Je ondersteunt en ontzorgt hem in zijn dagelijks werk. Dit doe je door zijn agenda te beheren, bijeenkomsten te organiseren en de logistieke planning te maken. Je houdt overzicht over afspraken en checkt of de stukken ter voorbereiding van afspraken volledig zijn. Je houdt dit proces nauwlettend in de gaten en zorgt ervoor dat de genomen acties tijdens vergaderingen ook daadwerkelijk worden uitgevoerd. Je behandelt binnengekomen e-mails, post en telefoongesprekken. De ondersteuning is heel breed en kan soms best complex zijn. Je krijgt een hele waardevolle baan waarin je van onschatbare waarde bent! Verder:

  • Je werkt nauw samen met en voor de burgemeester. In voorkomende situaties ondersteun je ook samen met jouw collega’s de andere collegeleden van B&W en directieleden. Daarnaast zorg je samen voor de kabinetszaken en andere representatieve werkzaamheden.
  • Heb je af en toe de rol van gastvrouw/-heer waarin je bezoekers/delegaties begeleidt. Daarnaast draag je bij aan de organisatie van deze bijeenkomsten.
  • Als team zijn we in ontwikkeling en maken we een professionaliseringsslag in onze dienstverlening. We zijn het visitekaartje naar buiten! Jij draagt hier ook aan bij. We horen ook graag van jou in welke werkzaamheden je knelpunten ziet of verbetervoorstellen hebt. Jouw mening telt!

Wie ben jij?

Je bent een ondersteuner in hart en nieren! Het geeft jouw energie om anderen volledig te ontzorgen. En dit doe je het liefst in een omgeving waar veel gebeurt. Je bent een prettige collega om mee samen te werken en je brengt een positieve bijdrage in het team. Jouw talent is om de ondersteuning te bieden vóórdat het jou gevraagd is. Je ziet waar jouw uitstekende organisatie- en planningsvaardigheden nodig zijn. Je hebt een flinke dosis doorzettingsvermogen en je bent creatief in jouw oplossingen. Je bent vernieuwend en niet bang om nieuwe wegen te bewandelen. Je bent helder en prettig om mee te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk. Verder:

  • Je beschikt over minimaal een mbo werk- en denkniveau. Het is een pré als je een secretariële opleiding hebt gedaan.
  • Je hebt ruime ervaring in een functie op het gebied van ondersteuning/secretarieel.
  • Je weet hoe het is om te werken in een politieke omgeving. Je kunt met vertrouwelijke informatie omgaan.
  • Je hebt kennis van administratieve processen en procedures. Je bent handig in het werken met digitale systemen zoals Join en Ibabs.

Welkom in ons team!

Je komt te werken in het team Assistentenpool. Het team bestaat uit collega’s in de functies van directie- bestuursassistenten, projectmedewerkers en teamassistenten. In ons team zit veel organisatietalent en een flinke dosis rust en overzicht. We zijn gewend om te werken in een hectische omgeving. We organiseren en regelen en hebben plezier in het leveren van een bijdrage in het werk en de rust van anderen. En dat is precies wat het werk zo leuk maakt. We werken samen vanuit Winsum maar voor deze functie kan je aanwezigheid soms ook op een van de andere locaties noodzakelijk zijn. We werken vanuit het team flexibel en bieden ondersteuning waar dit nodig is. Dit betekent ook dat jouw rol als assistent in de toekomst op een andere plek in de organisatie nodig kan zijn.

Wat bieden wij jou?

Een hele leuke baan in een mooie gemeente! Je werkt in een team dat volop in ontwikkeling is. Bij ons krijg je de ruimte om jezelf te zijn, je te ontwikkelen en om jouw eigen ideeën in te brengen! Verder:

  • Je krijgt een arbeidsovereenkomst van 28 - 32 uren per week.
  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, waarbij we eerst een jaarcontract aanbieden om te kijken of het jou en ons bevalt.
  • Een bruto voltijd salaris tussen de € 2.666,- en € 3.784,- (functieschaal 7). In 2024 ontvang je nog een extra salarisverhoging als gevolg van een nieuwe cao.
  • Boven op dit salaris ontvang je een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget van 17,05%.
  • Een goede werk/privé balans vinden wij belangrijk. Je krijgt naast het wettelijke verlof ontvang je ook bovenwettelijk verlof. Zo kun je eens wat langer vakantie of een dag vrij nemen!
  • Je krijgt van ons een ontwikkelbon om in te zetten voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
  • Een actieve personeelsvereniging met uitjes zoals een borrel, pubquiz, bowlen en nog veel meer!

Belangstelling of meer informatie

Ben je enthousiast en wil je meer van ons weten? Voel je vrij om jouw vragen telefonisch stellen of langs te komen voor een kop koffie! Je kunt bellen met Jeanet Korringa (teamleider) via 06-10 31 72 56. Wil je direct solliciteren? We zien graag jouw cv en motivatiebrief. Je kunt dit opsturen tot en met 18 februari. Daarna gaan wij kijken naar de binnengekomen reacties en ontvang je bericht of je wordt uitgenodigd voor een gesprek op donderdagmiddag 22 februari.