Adviseur procesinnovatie - Stadsontwikkeling, VTH (vergunningen, toezicht, handhaving)
Structureel | 36 uur per week
Houd jij van puzzelen? Oftewel is het slim (her)inrichten van processen de leukste puzzel voor jou om te leggen? Lees dan door!
Hier ga jij je mee bezig houden
Je geeft advies op tactisch niveau op het gebied van processen en ontwerpen binnen de afdeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving. Je hebt een doorslaggevende rol in het optimaliseren van processen binnen de gehele afdeling VTH, helemaal met de komst van de Omgevingswet.
Je creëert omstandigheden waarbinnen de collega’s van VTH hun werkzaamheden efficiënter en effectiever kunnen doen. Samen kleine stappen maken en op die manier werken naar de beste oplossingen, dat is jouw manier van advies geven. Je betrekt hier de juiste partijen bij, zodat je draagvlak weet te creëren.
Je geeft inhoud aan het doorontwikkelen van werkprocessen met als doel het realiseren van een duurzame oplossing en je bewaakt altijd de kwaliteit. Je ondersteunt hierin ook bij het verder inregelen van het beheer managementinformatie systeem (PDCA-cyclus VTH), zowel voor het lijnmanagement als voor het projectmatig werken.
Hier kom je te werken
De afdeling VTH bestaat uit 5 teams nl. team bedrijfsvoering en ondersteuning, team loket bouw en wonen (vergunningverlening), team inspectie-handhaving, team woontoezicht en een team energie-milieu. Binnen de afdeling VTH werken ongeveer 130 mensen.
Hier staan we voor
Groningen is een gemeente waar je met plezier woont, werkt en leeft. Een gemeente waar niemand buiten de boot valt. We werken steeds meer samen mét burgers, in plaats van vóór burgers. Of het nu gaat om zorg voor elkaar, verkeer, gezondheid, ondernemen, onderwijs of een schone gemeente: samenwerking met bewoners en organisaties is hét uitgangspunt van de gemeente. Ook staan we voor sociale, duurzame economische groei, want duurzaamheid is het andere uitgangspunt in alles wat we doen.
Hier herken jij je in
- je hebt een HBO opleiding gevolgd, bij voorkeur Bedrijfskundig of vergelijkbaar;
- je hebt de gave om te zien wat een team nodig heeft om het werk procesmatig goed te kunnen doen;
- het denken in kansen en mogelijkheden voor verbetering en (door)ontwikkeling van bestaande processen kun je als geen ander;
- je houdt van hectiek en ad hoc klussen, waarbij je weet te prioriteren en snel kunt schakelen;
- jij krijgt energie van het analyseren van processen en gegevens, signaleert verbeterpunten en draagt actief passende oplossingsrichtingen aan;
- situaties weet je goed in te schatten en je komt direct in actie als dit nodig is;
- deskundigheid op het gebied van inrichtingsprincipes en procesinrichting, dat breng je mee;
- je weet het hoofd koel te houden, zodra er tijdsdruk ontstaat en samenwerken is je tweede natuur;
- ervaring met Lean zou heel mooi zijn of je kunt hierop snel ontwikkelen;
- de basis van jouw aanpak is het zoeken van verbinding in de samenwerking;
- je kan niet wachten om deel te nemen als adviseur aan uitdagende trajecten.
Hier kun je op rekenen
- bij deze verantwoordelijke en afwisselende functie hoort een bruto maandsalaris van maximaal € 5.009,- op basis van 36 uur per week, (functionele schaal 10, De HR21-normfunctie is Adviseur IV). Uiteraard kijken we naar wat je meebrengt;
- dit is nog niet alles, want naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op tot maximaal € 854,04; dit noemen wij het Individueel Keuze Budget. Dit budget bestaat uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
- we geven je de keuzemogelijkheid om tot 202,75 ADV-uren op te bouwen voor extra vrije dagen;
- een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom is er een opleidingsbudget voor jou en kun je gebruik maken van een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
- een telefoon en een iPad en/óf laptop in bruikleen;
- de mogelijkheid om verantwoord thuis te werken. Wij faciliteren jouw voorzieningen hiervoor, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
- we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
- continu in ontwikkeling, dat is wat wij zijn. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie.
Wil je meer weten over onze aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden? Daar vertellen we je uiteraard graag meer over!
Hier begint het
Informatie
Nieuwsgierig geworden en wil je meer weten? Neem dan contact op met onze Teamleider Kees Martena, telefoon (06) 11 01 58 22.
Solliciteren
Past deze baan helemaal bij jou? Solliciteer dan direct! Ben je geïnteresseerd, reageer kan uiterlijk tot 2 juni 2023 via de button “Solliciteren” onderaan de vacature. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 13 juni 2023.
Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.
Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.