Medewerker Inkomen

Tijdelijk voor de duur van één jaar (met uizicht op vast) | 36 uur per week.

Ben jij op zoek naar een interessante administratieve functie bij de gemeente Groningen, dan kunnen we jou een uitdagende functie bij de directie Inkomensdienstverlening bieden.


In de functie van medewerker inkomen ben je verantwoordelijk voor het correct vaststellen van de uitkeringen van onze klanten.

 

Jij:

  • verzorgt op basis van beschikbare informatie mutaties op uitkeringen.
  • Het werk bestaat uit het administratief controleren en verwerken van uitkeringsgegevens;
  • bent verantwoordelijk voor de correcte registratie, beoordeling, verwerking en controle van klantgegevens;
  • bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en inhoud van de informatie die aan klanten, medewerkers en belanghebbenden wordt verstrekt;
  • beoordeelt wijzigingen in de situatie van de klant, verwerkt deze informatie in een geautomatiseerd systeem;
  • verrekent inkomsten met de uitkering en voert het volledige beheer van de uitkering;
  • verstrekt regelmatig informatie aan klanten en derden;
  • genereert, verifieert en valideert informatie verkregen uit interne en externe bronnen;
  • beoordeelt vraagstukken op het gebied van uitkering, met inachtneming van de wet- en regelgeving en de daarin geboden interpretatieruimte;
  • houdt je bezig met het opsporen, verifiëren, rapporteren en terugvorderen na vermeende fraude van uitkeringen en neemt op basis van deze informatie een besluit;
  • verricht onderzoeken naar rechtmatigheid;
  • geeft administratieve uitvoering aan het handhavingsbeleid;
  • bent verantwoordelijk voor goede informatieoverdracht aan collega’s.

 

Plek in de organisatie:

De directie inkomensdienstverlening heeft veertien afdelingen die verantwoordelijk zijn voor de verstrekking van uitkeringen, schuldhulpverlening en andere financiële dienstverlening aan de burgers van de gemeente Groningen. De afdeling Inkomen/Incasso & Verhaal verzorgt onder andere het beheer van de uitkeringen. Je draagt bij aan een rechtmatige bestaansvoorziening van onze burgers.
Op de afdeling wordt daaraan hard, met plezier en overgave gewerkt.

 

Wij vragen:

  • minimaal MBO-4 diploma (bij voorkeur in financieel-administratieve richting);
  • minimaal twee jaar ervaring in een soortgelijke functie is een pré;
  • gedegen kennis van relevante wet- en regelgeving, met name van de Participatiewet;
  • ervaring met het opstellen van rapportages met juridische aspecten;
  • kennis van en ervaring met de uitvoeringspraktijk van de Participatiewet;
  • kennis van en ervaring met GWS is een pré;
  • sterk rekenkundig inzicht;
  • een stevige persoonlijkheid.

 

Competenties

Plannen en organiseren | Als medewerker inkomen heb je samen met je collega’s het financiële beheer over een grote klantengroep. Het is belangrijk dat je het overzicht bewaart en daarom zaken goed plant en organiseert.

Resultaatgericht | We zijn verantwoordelijk voor het financiële beheer van onze klantengroepen. Mutaties moeten zorgvuldig worden afgehandeld. Resultaten behalen staat hoog op onze agenda, waarbij we uitstekende kwaliteit nastreven.

Nauwkeurig | Bij deze functie is precies en nauwkeurig werken van groot belang. Je werkt dagelijks met klantgegevens en het maken van fouten heeft consequenties en levert extra werk op.

Stressbestendig | Regelmatig krijg je te maken met tijdsdruk o.a. bij het verwerken van mutaties van klantengegevens. In deze functie is het belangrijk dat je hier goed mee om kunt gaan en dat je niet snel van je à propos laat brengen.

Communicatief | Als medewerker inkomen communiceer je dagelijks met klanten, zowel schriftelijk, telefonisch als persoonlijk (indien zich dat voordoet). Het is belangrijk dat je duidelijk communiceert en de aansluiting vindt bij de klanten.

 

Wij bieden:

  • afhankelijk van opleiding en ervaring kan inschaling plaatsvinden tot een maximumbedrag van bruto € 4.052-- (fulltime salarisnorm d.d. 02-01-2023; HR21 normfunctie medewerker beleidsuitvoering III (schaal 8);
  • daarnaast een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%, dat b.v. maandelijks uitbetaald kan worden;
  • een werkweek van 36 uur met de keuze voor ADV;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een opleidingsbudget voor iedere medewerker en een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon en een iPad of laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
  • we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
  • wij zijn als organisatie continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

Informatie:

Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je terecht bij Chris van Ligten, senior medewerker, telefoonnummer  06-46992030 of bij Gineke Kugel, afdelingshoofd, telefoonnummer 06-52038167

 

Reageren:

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 1 juni 2023. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild.
Het kan voorkomen dat de mail van de gemeente Groningen in jouw ongewenste items (spambox) terecht komt. Check deze daarom regelmatig.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Bekijk hier alle vacatures van de Gemeente Groningen.

Solliciteer