Functioneel beheerder

Structureel | 36 uur per week

Als functioneel beheerder op de afdeling sociaal domein, leefomgeving en ruimte werk je heel concreet  aan oplossingen voor de inwoners van de gemeente Groningen. Je staat met beide benen midden in het maatschappelijke werkveld, met thema’s als afvalverwerking, beheer openbare ruimte, parkeren, markt en havens. Jouw werkveld is beheer Openbare Ruimte (BOR). Een boeiende mix van logistieke processen, SAAS-oplossingen en mobiele devices. Kortom, een veelzijdige functie bij een van de grootste gemeentes in Nederland.

 

Wat je onder andere van de functie kunt verwachten

Je werkt voornamelijk met GIS-georiënteerde applicaties waarin onze openbare ruimte data informatie (zoals verlichting, bomen, groen, riolering, kabels & leidingen, wegen etc.) is vastgelegd en het systeem waarin Meldingen worden vastgelegd.

In deze functie ben je de adviseur die vragen van onze klanten vertaalt naar de juiste inrichting van processen en systemen. Hiervoor werk je samen met informatieadviseurs, servicemanagers en IT-leveranciers. Je krijgt de vrijheid om met passende oplossingen te komen, die recht doen aan de verschillende belangen van de keyplayers. Verder analyseer je de prestaties van de informatiesystemen, de onderlinge koppelingen en bewaak je de kwaliteit van de gegevens. Je levert een actieve bijdrage aan de verbetering van de processen en participeert in projecten, zoals het vernieuwen van het landschap of de introductie van nieuwe producten of devices.

Overige werkzaamheden die je hebt:

  • regisseren van de implementatie van wijzigingen en uitvoeren van acceptatietesten en realisatie nieuwe versies in samenwerking met onze ICT-leverancier;
  • gebruikers-wensen in te plannen, op te pakken en af te handelen en Je overziet de keten-impact bij een wijziging;
  • het maken van testscripts;
  • ervaring met diverse file formaten zoals shape of dwg en talen zoals SQL of json zou handig zijn;
  • bewaken van de kwaliteit en toegankelijkheid van de gegevens;
  • beheren van de stam- en stuurgegevens van informatiesystemen;
  • verantwoordelijk voor gebruikers-, wijzigingen- en functionaliteitenbeheer, het bijhouden van handleidingen, werkinstructies, of het geven van een training.

 

Waar je komt te werken

Samen met zo’n 28 collega’s val je onder de afdeling sociaal domein, leefomgeving en ruimtelijk (SLR), met (medewerker) functioneel beheerders en senior functioneel beheerders. Deze afdeling valt onder de directie Informatie & Services (I&S), wat één van de 16 directies binnen de gemeente Groningen is. De precieze organisatiestructuur leggen we je graag uit als we elkaar spreken.

 

Om als functioneel beheerder succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou

  • enige jaren ervaring in het werkveld van functioneel beheer en bent toe aan een volgende stap;
  • kennis van de basisprincipes van informatiebeheer, bijvoorbeeld via ITIL of Bisl;
  • je bent bekend met beheer openbare ruimte of het werkgebied spreekt je aan en je wil je hierin de komende jaren ontwikkelen;
  • een HBO werk- en denkniveau.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons

  • een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 4.208-, (functioneel schaal 9, HR21-normfunctie medewerker systemen II);
  • je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon en een iPad óf laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
  • we hebben een actieve jongeren vereniging (tot en met 35 jaar) en uiteraard een personeelsvereniging;
  • wij zijn als I&S en als gemeente volop in ontwikkeling, met allerlei kansen voor doorgroeien;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met André Jager (Afdelingshoofd functioneel beheer SLR) via telefoonnummer 06-25720662.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 29 maart 2023. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven, waarbij voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.       

 

Bekijk hier alle vacatures van de Gemeente Groningen.

Solliciteer