Senior medewerkers Grootboek
Structureel | 2,00 fte
Voor de afdeling Financiën zoeken wij enthousiaste, ambitieuze collega’s, die kennis hebben van administratieve verwerking van financiële gegevens, nauwkeurig kunnen werken in een dynamische werkomgeving, affiniteit hebben met automatisering en beschikken over een behoorlijke basiskennis Excel.
Wat je onder andere van de functie kunt verwachten
Onze missie is om onze dienstverlening op het gebied van de financiële administratie vanuit ons vak aan te bieden in het perspectief van onze klanten, rekening houdend met de ontwikkelingen om ons heen. De taak die voor ons ligt de komende jaren is ervoor zorgen dat we meebewegen met een constant veranderende wereld waar de technologische ontwikkelingen zich in hoog tempo opvolgen.
Jij
- beheert en controleert complexe financiële administratieve werkzaamheden (o.a. grootboek, projecten en uren);
- draagt zorg voor (de bewaking van) onderdelen van de kwartaalafsluiting inclusief dossiervorming;
- analyseert complexe tussenrekeningen en aansluitingen met subsystemen;
- draagt bij in de innovatieve ontwikkelingen van de financiële administratie.
Waar je komt te werken
De Gemeente Groningen werkt met een centrale financiële administratie, die is ondergebracht bij directie Financiën Inkoop & Juridische Zaken binnen het Shared Service Center (SSC) van Gemeente Groningen.
De afdeling Financiën bestaat uit de clusters Bedrijfsvoering, Ruimtelijk en Sociaal, team P&C en Beleid en de Concernadministratie. Je vormt de schakel tussen de centrale financiële administratie, de financieel adviseurs en de directies. Binnen de afdeling kom je in een dynamische omgeving en waar er continue gestreefd wordt naar verbetering.
Om als senior medewerker Grootboek succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou
- een proactieve, enthousiaste, leergierige teamspeler met interesse in de digitalisering van financiële processen;
- HBO-niveau (Bedrijfseconomie, SPD);
- enige jaren werkervaring;
- ervaring met overheidsfinanciën en BBV is een pré.
Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons
- een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 4.208,- [functioneel schaal 9, HR21-normfunctie medewerker bedrijfsvoering I met als roepnaam senior medewerker financiële administratie];
- je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
- naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
- een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
- een telefoon en een iPad óf laptop in bruikleen;
- de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
- we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
- wij zijn als organisatie continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
- we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!
Informatie
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Tim Schuurman (Manager Financiën cluster Bedrijfsvoering & Sociaal Domein) via telefoonnummer 050-3677477 of Jopie Lindeboom (manager Financiën cluster Ruimtelijk Domein) via telefoonnummer 050-3674366.
Reageren
Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 26 maart 2023. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven, waarbij voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.
Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Bekijk hier alle vacatures van de Gemeente Groningen.