In het kort
De link om te solliciteren staat in de vacaturetekst.
Wil jij het netwerk in Noord-Nederland (Drenthe, Friesland en Groningen) coördineren dat duurzame oplossingen zoekt voor jongeren en gezinnen met complexe hulpvragen? Lees dan snel verder!
Hier werk je aan mee
JENN is een bovenregionaal netwerk dat zich richt op de provincies Drenthe, Friesland en Groningen. Binnen het kader van de 'Regeling specifieke uitkering opzet expertisecentra jeugdhulp 2020' is de gemeente Groningen aangewezen als coördinerende gemeente voor de jeugdregio's in deze drie provincies, met betrekking tot de opzet en realisatie van het bovenregionale jeugdexpertisenetwerk.
Het doel van het Bovenregionale Jeugd Expertisenetwerk Noord Nederland (JENN) is om ervoor te zorgen dat jeugdigen, ouders en professionals met complexe hulpvragen niet tussen wal en schip vallen. Hierbij staat het perspectief van de jeugdigen en hun gezinnen centraal. We maken gebruik van ons uitgebreide netwerk om samenwerking tussen uitvoering, beleid en bestuur te bevorderen, met als doel onvoorwaardelijke oplossingen te bieden voor jeugdhulpvragen. Door middel van netwerkgroepen en projectsubsidies leren we voortdurend van ervaringen, goede praktijken en obstakels, en passen we deze kennis toe om de hulp aan jeugdigen en gezinnen te verbeteren. We blijven vastberaden, zelfs als de uitdagingen groot zijn.
Hier ga jij je mee bezig houden
Als netwerkcoördinator vorm je de constante factor in het nastreven van onze doelstellingen, ben je de drijvende kracht achter de gedachte van het netwerk en stimuleer je de implementatie van de JENN-aanpak. Tevens ben je verantwoordelijk voor het vormgeven van de noodzakelijke duurzame samenwerking om deze doelen te bereiken.
Jij bent:
- een verbinder en inspirator, die kan omgaan met tegengestelde belangen en relationele lenigheid bezit;
- een persoon waarvoor het bevorderen van samenwerking in netwerken voor complexe vraagstukken van nature komt;
- een netwerker pur sang, die snapt dat om uiteindelijk resultaten te kunnen halen zowel verbinding nodig is als het lef om spiegels voor te houden aan betrokkenen op zowel uitvoerend, beleidsmatig als bestuurlijk niveau;
- omgevingssensitief, met een sterk gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en politieke processen. Dit in samenwerking doet met de betrokken gemeentelijke collega’s;
- die gene die het jaarplan JENN en de begroting opstelt;
- een leider, die tegelijkertijd controle houdt en goed samenwerkt met financiële experts en managers;
- in staat om samen met de gemeente (en het netwerk) te werken aan transparante en duidelijke werkprocessen;
- gemotiveerd om zich voor een langere periode, minimaal twee jaar, te committeren aan de ambitie van het JENN.
Hier kom je te werken
De gemeente Groningen neemt een bijzondere positie in binnen deze samenwerking. Zij fungeert als coördinerende gemeente voor Drenthe, Friesland en Groningen, en zorgt voor de randvoorwaarden waarbinnen het JENN-netwerk kan opereren en de gestelde ambities kunnen worden gerealiseerd.
Als coördinator van het JENN werk je nauw samen met een zogenaamde 'ankergroep', bestaande uit een selecte vertegenwoordiging van gemeenten, jeugdhulporganisaties en ervaringsdeskundigen. Deze groep belichaamt de diverse perspectieven die binnen het netwerk aanwezig zijn.
Het JENN-netwerk omvat momenteel ongeveer 6 netwerkgroepen, maar afhankelijk van de behoeften kunnen er nieuwe netwerkgroepen worden gevormd. In de praktijk zul je voornamelijk veel tijd besteden aan het in contact komen met leden van het netwerk, het bijwonen van netwerkgroepen (ook digitaal), het aanmoedigen van ontwikkelingsinitiatieven en het monitoren van de resultaten.
Hier herken jij je in
Jij:
- hebt een afgeronde wo-opleiding;
- hebt ruime actuele relevante werkervaring met ontwikkel- en implementatietrajecten;
- beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief te communiceren met verschillende belanghebbenden op alle niveaus van de organisatie;
- bent resultaatgericht, proactief, besluitvaardig en beschikt over een probleemoplossend vermogen;
- hebt affiniteit met het sociale domein;
- bent iemand die makkelijk een duurzaam netwerk opbouwt en onderhoudt. Er is intensieve samenwerking nodig met diverse collega’s binnen de gemeente als ook met externe partijen;
- bent tegelijk resultaatgericht en diplomatiek waardoor je zorgt voor draagvlak, verbinding en resultaat.
Hier kun je op rekenen
- afhankelijk van opleiding en ervaring: een salaris van maximaal €6.777,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 12, volgens CAO Gemeenten norm 02-01-2023, HR21 normfunctie medewerker Ontwikkeling I);
- een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling;
- een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling;
- een werkweek van 32/ 36 uur, met keuze om ADV op te bouwen en de mogelijkheid om eigen werktijden te kunnen indelen en deels thuis te werken;
- de mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum ‘Groningen leert’;
- een telefoon, een iPad of een laptop.
Hier beginnen?
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met
Laura Bosman, afdelingshoofd, via telefoonnummer 06-31752974 en over de procedure met Evelien Swart, recruiter, via telefoonnummer 06-51502859.
Reageren kan tot en met 21 april 2024 via de sollicitatiebutton onderaan de vacature. Het sollicitatiegesprek vindt plaats op donderdag 25 april 2024.
Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat je correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig.
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld in verband met vaste samenwerkingspartners.
Solliciteer