HR Business Partner

Tijdelijk voor de duur van één jaar, met uitzicht op een vast contract | 0,9 fte

Jij bent de HR business partner voor een volledig organisatiedeel binnen de gemeente Groningen. Jouw focus ligt op de tactische en strategische HR-thema’s. Diversiteit in jouw werkzaamheden en onderwerpen in combinatie met het politieke speelveld maken dit een bijzonder leuke functie.

 

Wat je onder andere van de functie kunt verwachten

Als HR business partner ben jij het eerste aanspreekpunt en de sparringpartner vanuit HR voor de leidinggevenden van jouw directie op met name tactische en strategische HR-vraagstukken. Hierbij ben je zichtbaar en toegankelijk voor de leidinggevenden. Bij advisering op strategisch niveau moet je denken aan strategische personeelsplanning, herinrichtingsvraagstukken, leiderschapsontwikkeling en cultuurveranderingen. Deze verschillende vraagstukken vragen van jou een invulling van verschillende rollen. Het is daarom belangrijk dat jij je kan verplaatsen in de rol van sparringpartner, verbinder, coach en vraagbaak.
Je laat je niet alleen leiden door vragen vanuit de organisatie, maar volgt ook trends en ontwikkelingen. Je informeert en adviseert jouw directie gevraagd én ongevraagd over wat deze ontwikkelingen voor hen kunnen betekenen. Het is hierom belangrijk dat je jouw klant kent en daarop kan inspelen zonder de kaders te vergeten.

Andere belangrijke verantwoordelijkheden in deze functie zijn:

  • analyseren en interpreteren van data en weten dit te gebruiken in je advisering;
  • optreden als trekker bij HR-projecten en meewerken aan HR-specialismen/-thema’s, zoals werving & selectie, opleiding & ontwikkeling introductie en duurzaam inzetbaarheid.

 

Waar je komt te werken

De afdeling HR is volop in ontwikkeling  naar een moderne HR-afdeling met een proactieve en zakelijke dienstverlening aan de organisatie. Een afdeling die vanuit het Shared Service Center (SSC) een belangrijke rol speelt in de verbinding tussen de diverse organisatieonderdelen en adviseert over mens én organisatie met een brede (bedrijfsvoerings)blik, op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau.

De HR-afdeling bestaat uit drie teams, namelijk HR Services, HR Advies en HR Strategie & Ontwikkeling, met in totaal 60 fte.

 

De functie van HR business partner valt onder team HR Advies, bestaande uit 28 collega’s. Binnen dit team werken we met drie domein ondersteuningsteams (DOT): Sociaal, Ruimtelijk en Bedrijfsvoering. Elk DOT bestaat uit HR business partners en HR medewerkers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor de HR dienstverlening aan de directies die onder het betreffende domein vallen.

 

Binnen het DOT Bedrijfsvoering  zijn wij opzoek naar een ervaren HR business partner die het een uitdaging vindt om in een politiek speelveld te opereren waarbij verschillende HR gerelateerde thema’s om expertise vragen.

Hier gaan we natuurlijk dieper op in als we elkaar spreken.

 

Om als HR business partner succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou

  • relevante HBO-opleiding op gebied van HRM;
  • minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • ervaring als trekker van HR-projecten;
  • ervaring in cultuur- en organisatieveranderingstrajecten.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons

  • een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 5.372-, [functioneel schaal 11, HR21-normfunctie Adviseur III];
  • je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon en een iPad óf laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
  • we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
  • wij zijn als organisatie continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Alette Noorman – ter Horst, HR business partner, telefoonnummer 06-55482966.

 

Uiteraard willen wij net zo graag als jij, dat we een goede match zijn. Daarom kan het afnemen en bespreken van een Profile Dynamics profiel (drijfveren en talenten) onderdeel uitmaken van de selectieprocedure voor de benoembare kandidaat.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 11 december 2022. De eerste gesprekken vinden plaats op 16 december 2022.

Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!


Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.       

Solliciteer