Projectmanagers ICT

Structureel | 24-36 uur per week

 

Help je mee om het verschil te maken in de digitale dienstverlening van de gemeente Groningen? We zoeken twee projectmanagers die ervan houden om complexe ICT-projecten samen met de business tot een goed einde te brengen. Klinkt dit als de perfecte uitdaging voor jou? Solliciteer dan op deze vacature voor 12 december!

 

Hoe ziet je werk eruit

Als Project Manager ICT sla jij de brug tussen de business en ICT. Je zorgt voor meer innovatie in onze gemeente en brengt digitalisering naar een hoger niveau. Dit is essentieel om de digitale dienstverlening van de Gemeente Groningen te verbeteren voor bedrijven, inwoners en onze eigen medewerkers. Jouw werk heeft dus impact op de maatschappij en onze eigen leefomgeving. We werken met een pool aan projectmanagers die worden ingezet voor onze 16 directies. Dit is een zeer afwisselende rol, met veel autonomie en vrijheid. Jij bent van A tot Z eigenaar van het project en eindverantwoordelijk voor het succesvol implementeren van nieuwe systemen. We zijn een grote gemeente, waardoor je te maken krijgt met veel verschillende afdelingen en stakeholders.

We werken aan meerdere doelen: het realiseren van de ambitie van onze bestuurder en het zo slim mogelijk uitvoeren van (nieuwe) wetgeving. Denk bij nieuwe wetgeving bijvoorbeeld aan de Omgevingswet, de Wet open overheid en de Wet digitale toegankelijkheid. In onze projecten zoeken we naar innovatieve oplossingen en slimme inzet van mensen en technieken, bijvoorbeeld met behulp van robotisering, business intelligence, etc.

De projecten die je gaat uitvoeren zijn zeer divers en vaak op het snijvlak van business en ICT. Voorbeelden van projecten zijn:

  • selecteren en implementeren van een nieuw systeem voor het beheer van de openbare ruimte inclusief de meldingen die hierop binnenkomen;
  • selecteren en implementeren van een nieuw integraal systeem voor de openbare sportvoorzieningen;
  • het realiseren van goed identity and access management (IAM);
  • het realiseren van een eigentijds HR-systeem;
  • het in eigen beheer nemen van het plaatsen van laadpalen in de openbare ruimte;
  • het maken van nieuwe websites;
  • het inrichten en monitoren van controle op zorg.

 

Als projectmanager heb je veel afwisseling en de vrijheid om jouw project zo in te richten als jij het wil. Je zorgt natuurlijk wel voor goede afstemming met je stakeholders en een goed projectplan en stuurt op kwaliteit, planning en budget. Je zorgt ervoor dat het resultaat gehaald wordt (en niet onbelangrijk: ook gevierd wordt).

Het mooie van ons werk is de impact op burgers, bedrijven en de interne medewerkers. We zoeken daarom iemand met een goede antenne voor de (politieke) context waarin je werkt. Iemand die het van nature in zich heeft om scherp te maken wie de stakeholders zijn en hoe deze stakeholders goed verbonden zijn aan de projectdoelstellingen. 

Help jij ons mee het verschil te maken in de digitale dienstverlening? Dan ontvangen wij graag jouw cv en een korte motivatie.

 

Waar je komt te werken

De afdeling Project Management Pool (PMP) levert professionals die opdrachtgevers (interne directies zoals bijvoorbeeld Directie Informatie & Services en Directie Maatschappelijke Ontwikkeling) helpen hun programma’s en projecten te realiseren. Binnen de afdeling werken projectmanagers, projectondersteuners, procesadviseurs, agile/scrum specialisten en PSU-begeleiders.

Als afdeling zijn wij een kenniscentrum op ons vakgebied. In totaal werken we met ongeveer 60 collega’s op de afdeling. Er is dus ook altijd een collega om mee te sparren!

 

Om als Projectmanager succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou:

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • meerjarige ervaring met het leiden van complexe ICT-projecten;
  • tenminste IPMA-C gecertificeerd.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons:

  • een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 6.103,00 [op basis van 36 uur, functioneel schaal 12, HR21-normfunctie Projectmanager II];
  • de mogelijkheid om 4 dagen (32 uur) of 5 dagen te werken (24 of 28 uur in overleg);
  • je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon (o.a. IPhone) en een IPad óf laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm en een thuiswerkvergoeding.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Eveline van der Staal, Hoofd PMP, via telefoonnummer 06-22924662 of Astrid Egberink, Hoofd PMP, via telefoonnummer 06-55348918.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 12 december 2022. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 50 en 51, waarbij een rollenspel en assessment onderdeel kunnen uitmaken van de sollicitatieprocedure. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

Solliciteer