Programmasecretaris Wonen

Als gedreven programmasecretaris ondersteun je bij essentiële processen om tot woonprojecten te komen en ben je een organisatorische spil binnen een dynamisch team.

Hier werk je aan mee
We hebben onze plannen, ideeën en doelen beschreven in
de woonvisie 'een thuis voor iedereen'. Elk jaar werken we deze verder uit in het Meerjarenprogramma Stadsontwikkeling. Je werkt als programmasecretaris Wonen mee aan het behalen van de opgave door de Programmaleider te ondersteunen, maar je bent binnen het Team Wonen ook een belangrijke spil. Je fungeert als contactpersoon voor het team en extern voor algemene kwesties over Wonen. Je hebt organisatietalent nodig, moet de situatie goed begrijpen en altijd het overzicht bewaren.

Hier ga jij je mee bezig houden
Jij fungeert als de linker- en rechterhand van de Programmaleider. Werk ligt voor je klaar en je staat klaar om te ondersteunen. Als sparringpartner van de programmaleider sta je midden in het team en houd je de organisatie op rolletjes. Jij:

  • bent de linker- en rechterhand van de Programmaleider:
    • beheert de agenda, plant en maakt afspraken,
    • bewaakt acties / afspraken voor de programmaleider,
    • merkt op wat belangrijk is voor het programma en informeert de programmaleider of doet voorstellen voor actie,
  • ondersteunt de programmaleider bij zijn budgetverantwoordelijkheid waaronder het juist coderen van inkooporders en facturen;
  • plant op verzoek ook afspraken voor medewerkers van het team;
  • doet de verslaglegging van verschillende stuur- en werkgroepen;
  • bereidt de teamontwikkeling en de wekelijkse teambriefing voor;
  • bewaakt planningen en termijnen bijvoorbeeld de lange termijn agenda van de raad;
  • ondersteunt bij de digitale stukkenstroom richting college en raad;
  • handelt algemene inhoudelijke vragen rondom het thema Wonen af zowel intern als extern.

Hier kom je te werken
Bij Stadsontwikkeling bundelen twee directies hun krachten. Ruimtelijk Beleid en Ontwerp werken samen met Ruimtelijke Ontwikkeling en Uitvoering. Samen streven ze naar de doelen uit de omgevingsvisie De Levende Ruimte.

Hier staan wij voor
Of je nu je handen uit de mouwen steekt voor de mensen van vandaag, of nadenkt over het Groningen van morgen, jouw werk doet ertoe. Hier doe je zinvol werk, met zichtbaar resultaat, voor al onze inwoners. Hier gaan we voor een gezonde omgeving om veilig op te groeien. Een sociale en groene plek waar mensen werken, leven en ondernemen. Een gemeente die vooroploopt in duurzame groei. Hier krijg je alle ruimte. Ruimte om jezelf te zijn, om jezelf uit te dagen en om zinvol werk te doen.Dat is niet altijd eenvoudig, maar altijd interessant. Want we doen het voor onze inwoners.

Hier herken jij je in

  • een relevante opleiding minimaal op mbo niveau 4;
  • een stevige, creatieve persoonlijkheid die in een complexe, soms hectische en politiek gevoelige omgeving kan floreren;
  • een scherp analytisch en organisatorisch vermogen;
  • sterke communicatieve vaardigheden en bekwaamheid in bondige formulering;
  • een zelfstandige, praktische instelling met oog voor detail;
  • goed administratief/secretarieel onderlegd;
  • actieve zoektocht naar samenwerking, met de overtuiging dat gezamenlijk de beste prestaties in ons programma worden behaald;

Hier kun je op rekenen

  • afhankelijk van opleiding en ervaring: een salaris van maximaal €4.244,- bij een fulltime dienstverband(functioneel schaal 8, HR21 normfunctie medewerker administratief & secretarieel |);
  • een jaarcontract met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling;
  • een werkweek van maximaal 36 uur, met keuze om ADV op te bouwen en de mogelijkheid om eigen werktijden te kunnen indelen en deels thuis te werken;
  • we hebben een actieve jongerenvereniging voor ambtenaren tot en met 36 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
  • de mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum ‘Groningen leert’;
  • een telefoon, iPad of een laptop.

Hier beginnen?
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met 
John Matahelumual (Teamleider) via 06-29638892.

Reageren kan tot en met zondag 3 maart 2024 via de sollicitatiebutton onderaan de vacature. Het sollicitatiegesprek vindt plaats op vrijdagmorgen 8 maart tussen 9:00 en 12:00 uur.

Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat je correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld in verband met vaste samenwerkingspartners.

Solliciteer