Assistent-secretaris bureau collegezaken

Tijdelijk voor de duur van één jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband | 32 uur per week

Liefde voor Groningen

Ben je ook zo benieuwd naar wat er gebeurt achter de deuren van het stadhuis van de grootste stad van Noord-Nederland?

Groningen is een gemeente waar je met plezier woont, werkt en leeft. Een gemeente waar niemand buiten de boot valt. We werken steeds meer samen mét burgers, in plaats van vóór burgers. Of het nu gaat om zorg voor elkaar, verkeer, gezondheid, ondernemen, onderwijs of een schone gemeente: samenwerking met bewoners en organisaties is hét uitgangspunt van de gemeente. Groningen is met meer dan 230.000 inwoners de grootste gemeente in Noord-Nederland. Daarnaast is Groningen de jongste gemeente van Nederland. De gemeente telt ruim 55.000 studenten. De helft van de bevolking is jonger dan 35 jaar.

Algemene informatie

Het bureau collegezaken maakt deel uit van de Concernstaf. De Concernstaf is dienstverlenend , gericht op het adviseren en ondersteunen van het Bestuur, de Concerndirectie en de strategische, integrale agenda van het college en de organisatie. Werken binnen de Concernstaf is vooral werken met plezier. Plezier vanuit gedrevenheid, in de nabijheid van het bestuur, in het oplossen van de opgaven van vandaag en morgen. Een plek midden in de dynamiek.

 

Het bureau collegezaken bestaat uit twee medewerkers, die nauw samenwerken met de gemeentesecretaris en de secretaris-collegevergadering. Eén van de medewerkers gaat met pensioen en dus zoeken wij op korte termijn een nieuwe collega die goed zijn draai kan vinden in een werkomgeving waarin zorgvuldig, nauwkeurig, zelfstandig en proactief wordt gewerkt.

 

Dit ga je doen

  • Alle werkzaamheden rond de collegevergaderingen;
  • de voorbereiding van de collegevergadering, zoals het opstellen van de concept-agenda, het verzamelen en agenderen van de vergaderstukken;
  • de verwerking/afhandeling van de besluitvorming, het uitzetten van vragen en opdrachten van het college en de bewaking hiervan;
  • het bewaken en in schema zetten van diverse college-activiteiten;
  • het onderhouden van contacten, met medewerkers binnen de gemeente, de secretaris collegevergadering, de Griffie en externen;
  • strategische concept-collegeagenda opstellen. 
  • Adviezen geven op aangeleverde stukken en afhandeling besluitvorming in de Esuite.
  • Vervanging secretaris collegevergadering (o.a. notuleren van de collegevergadering).

 

Jouw achtergrond

Wij zijn op zoek naar iemand die

  • denkt en werkt op HBO-niveau;
  • een vakgerichte opleiding heeft, bijvoorbeeld medewerker lokale overheid of bestuursambtenaar;
  • werkervaring en inzicht heeft in de gemeentelijke organisatie;
  • in staat is zelfstandig en oplossingsgericht te werken;
  • een initiatiefrijke, nauwgezette en flexibele instelling heeft;
  • affiniteit heeft met een politiek-bestuurlijke omgeving en de Nederlandse taal.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons

  • een salaris, afhankelijk van je achtergrond, van maximaal € 4.208,-functioneel schaal 9 bij een fulltime dienstverband, HR21-normfunctie medewerker beleidsuitvoering II;
  • een individueel Keuze Budget van 17,05% bovenop je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling;
  • een werkweek van 36 uur per week, met keuze om wel of geen ADV op te bouwen;
  • afhankelijk van ervaring en referenties bieden wij een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Gedurende dit jaar gaan we kijken of en op welke manier er structurele functie zal ontstaan;
  • de mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum ‘Groningen leert’;
  • een telefoon, een iPad en een laptop;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Hester Gnodde , via telefoonnummer 050-3677647 of Cees Scherjon, via telefoonnummer 06-21175295.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 28 oktober 2022.

Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.       

Solliciteer