HR-businesspartner


Kun jij losse puzzelstukjes makkelijk met elkaar verbinden als het gaat om mens en organisatie? Ben jij in staat om effectief te navigeren binnen een politiek-bestuurlijke omgeving? Lees dan verder! 

Hier werk je aan mee 
Wanneer je bij Gemeente Groningen werkt, maak je deel uit van een organisatie die voortdurend in beweging is. Binnen het HR-team draag je bij aan verschillende belangrijke thema's zoals organisatieontwikkeling, diversiteit en inclusie, arbeidsmarktstrategie, duurzame inzetbaarheid en leren & ontwikkelen. Samen met het HR-team lever je een waardevolle bijdrage aan de organisatie, je collega's en indirect ook aan de inwoners. 

Hier ga jij je mee bezig houden 
Als HR-businesspartner ben jij het eerste aanspreekpunt en de sparringpartner vanuit HR voor de leidinggevenden van jouw directies. Jij adviseert proactief leidinggevenden over tactische en strategische HR-vraagstukken. Bij advisering op strategisch niveau kun je denken aan reorganisaties en organisatieontwikkelingen. Ook pak je complexe casuïstiek op in samenwerking met de HR-adviseur. Jij begrijpt als geen ander de dynamiek binnen onze organisatie en jij weet hierop effectief in te spelen.  

Binnen de functie HR-businesspartner vervul je diverse rollen, variërend van adviseur en vraagbaak tot sparringpartner en verbinder. Je schakelt moeiteloos tussen deze verschillende rollen en je bent toegankelijk voor de collega’s en de klant.  

Jij weet welke externe- en interne ontwikkelingen zich voordoen die je helder weet door te vertalen en toe te passen richting de organisatie. Het initiëren, coördineren en doorvoeren van thema’s als duurzame inzetbaarheid, strategische personeelsplanning en leiderschapsontwikkeling zijn onderwerpen waar jij energie van krijgt.  

Hier kom je te werken 
De afdeling HRM, vallend onder directie Mens Organisatie & Communicatie adviseert, faciliteert en ondersteunt, vanuit het Shared Service Center (SCC), de organisatie. De afdeling bestaat uit; HR-Services, HR-advies en HR-Strategie & Ontwikkeling, in totaal 90 fte. 

Samen met ongeveer 30 collega’s val jij onder het team HR-Advies. Je komt te werken in een team van 12 HR-businesspartners, 20 HR-adviseurs, 2 projectleiders en 1 verzuimadviseur. Je werkt samen met gedreven en vakkundige HR-professionals binnen een ambitieuze organisatie. De HR-collega’s ondersteunen de directies binnen de gemeente en werken hierdoor nauw samen met de afdelingshoofden.

Hier staan wij voor
Of je nu je handen uit de mouwen steekt voor de mensen van vandaag, of nadenkt over het Groningen van morgen, jouw werk doet ertoe. Hier doe je zinvol werk, met zichtbaar resultaat, voor al onze inwoners. Hier gaan we voor een gezonde omgeving om veilig op te groeien. Een sociale en groene plek war mensen werken, leven en ondernemen. Een gemeente die vooroploopt in duurzame groei. Hier krijg je alle ruimte. Ruimte om jezelf te zijn, om jezelf uit te dagen en om zinvol werk te doen.  Dat is niet altijd eenvoudig, maar altijd interessant. Want we doen het voor onze inwoners. 

Hier herken jij je in 
Jij werkt graag in een dynamische omgeving met complexe belangen. Als HR-businesspartner heb jij een frisse blik op ontwikkelingen en processen in het HR-vakgebied. Jij zou jezelf omschrijven als een daadkrachtige HR-professional die een vraagstuk of situatie goed kan analyseren en verschillende perspectieven kan bekijken. Van nature ben jij goed in communiceren en juist door jouw sterke sociale vaardigheden weet je op de juiste manier collega’s verder te helpen.  Daarnaast breng je het volgende mee: 

  • hbo-werk- en -denkniveau; 
  • je hebt brede kennis van het HR-vakgebied, kent de ontwikkelingen, signaleert de trends en anticipeert in de vorm van ideeën, voorstellen, initiatieven; 
  • je hebt aantoonbare ervaring als trekker van HR-projecten; 
  • je hebt ervaring als adviseur met cultuur- en organisatieveranderingstrajecten. 

Hier kun je op rekenen 

  • afhankelijk van opleiding en ervaring: een salaris van maximaal € 5.997,- bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 11, HR21 normfunctie Adviseur III); 
  • een jaarcontract met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd; 
  • een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling; 
  • een werkweek van 28-32 uur (aantal uren is bespreekbaar), met keuze om ADV op te bouwen en de mogelijkheid om eigen werktijden te kunnen indelen en deels thuis te werken; 
  • we hebben een actieve jongerenvereniging voor ambtenaren tot en met 36 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;   
  • de mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum ‘Groningen leert’; 
  • een telefoon, iPad of een laptop. 

Hier beginnen? 
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Mark Gosliga, afdelingshoofd HR-advies, via telefoonnummer 06-31070564. Reageren kan tot en met 12 februari 2024 via de sollicitatiebutton onderaan de vacature.

Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat je correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig. 

Deze vacature wordt extern opengesteld waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld in verband met vaste samenwerkingspartners.

Solliciteer