Programmasecretaris

Structureel | 32-36 uur per week 

Help jij mee om overzicht te bewaren in onze programma’s Armoede, Jeugd en Wonen & Zorg. 

Onze ambities op het gebied van Armoede, Jeugd en Wonen & Zorg zijn groot. We willen een doorbraak realiseren als het gaat om langdurige armoede. Omdat de eerste 1000 dagen in iemands leven van groot belang zijn, willen we graag bijdrage aan een goede start van alle jongeren. We willen iedereen die graag in onze gemeente wil (blijven) wonen een goede plek bieden. Om dit te kunnen realiseren is een integrale aanpak van woonzorgopgaven vanuit het fysieke en sociaal domein nodig. De armoede aanpak vergt een integrale en op de problematiek toegesneden programma. Het verminderen en verder uitbannen van armoede problematiek vergt daarbij een lange adem. Dit zijn grote ambities en complexe opgaven, die vragen om een programmatische aanpak. 

Voor de bovengenoemde ambities zijn de programma’s gestart. We zoeken naar een programmasecretaris die voor meerdere programma’s de rol van Programmasecretaris vervult.

 

Eén dag uit het leven van een Programmasecretaris 

De programmamanager Armoede heeft je gevraagd om een presentatie van de voortgang voor de wethouder voor te bereiden. Op basis van de voortgangsrapportages die je de afgelopen periode hebt opgesteld ga je aan de slag. Aan het eind van de week moet de voortgangsrapportage Wonen & Zorg gereed zijn. Een aantal projectleiders (“altijd dezelfde”) heeft nog niets aangeleverd.  Met speels gemak zorg je dat ze dat uiteindelijk nog wel doen. ’s Middags overleg je met het team dat een symposium over Jeugd voorbereid. Je regelt daarna de locatie en benadert een aantal spreker. Je bent er niet vies van om notulen te maken van de kernpunten en afspraken die tijdens het symposium worden gemaakt. Aan het eind van de dag belt de Programmamanager Armoede om nog even met je te klankborden. Ze maakt zich wat zorgen over de voortgang maar kan op basis van jouw informatie gerust de avond in. Morgen weer een dag… 

Plek in de organisatie 

Als Programmasecretaris hoor je bij het team met procesadviseurs. De procesadviseurs maken weer deel uit van de afdeling PPM.
Ook maak je deel uit van een aantal programmateams.

 

Wij vragen  

  • MBO+/ HBO werk- en denkniveau;
  • kennis/ ervaring met project- en programmamanagement.

 

Woorden die bij jou passen 

organiseren, ordenen, flexibel, verbindend, zelfstandig, initiatiefrijk, schakelen in communicatie stijlen, projectmatig werken.

 

Wij bieden

  • je werkt in een organisatie die open staat voor vernieuwing;
  • in een leuk en dynamisch team met collega’s met hart voor de zaak;
  • je krijgt veel ruimte voor eigen inbreng en inzicht en om jezelf te ontwikkelen;
  • je hebt afwisselend en verantwoordelijk werk. Geen dag is hetzelfde!
  • De functie is gewaardeerd in schaal 9. Afhankelijk van opleiding en ervaring kan vooralsnog inschaling plaatsvinden tot een maximaal bedrag van €4.048 bruto per maand bij een fulltime dienstverband.
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • een telefoon en een iPad en/of laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm.

  

Informatie 

Voor meer informatie over de vacature, kun je je naam en telefoon mailen naar Paul Vriends (paul.vriends@groningen.nl). Hij neemt vervolgens contact met je op.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 1 oktober 2022. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.       

 

Solliciteer