Junior raadsadviseur

Structureel | 0,89 fte

 

Een leuke, afwisselende baan in een interessante omgeving

Ben jij een breed geïnteresseerde, leergierige generalist, met een proactieve en flexibele instelling. Wil je daarnaast werken in een politieke omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling? Dan zijn we op zoek naar jou.

 

Wat je onder andere van de functie kunt verwachten

  • samen met twee collega’s ben je adviseur van de agendacommissie uit de raad. De agendacommissie vergadert in principe iedere week en bepaalt op basis van binnengekomen stukken wat er wanneer en op welke manier behandeld moet worden. Jij zorgt daarbij voor duidelijk onderbouwde adviezen;
  • tijdens de bijeenkomsten van de raad ondersteun jij als secretaris de voorzitters en noteert de gedane toezeggingen en gemaakte afspraken;
  • je bent op proces en procedure vraagbaak en adviseur voor alle raadsleden en raadsfracties. Daarnaast ben jij de schakel tussen hen en de ambtelijke organisatie;
  • ten aanzien van één of meer inhoudelijke portefeuilles ben je eerste aanspreekpunt en contactpersoon voor de bestuursadviseur van wethouder of burgemeester en verantwoordelijk voor het beheer van de lange termijn agenda en de dossiervorming.

 

Waar je komt te werken

De griffie is een klein, hecht team onder leiding van de griffier, de eerste adviseur van de gemeenteraad. Samenwerken en voor elkaar klaarstaan vinden we daarom belangrijk.

 

Om als junior raadsadviseur succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • flexibele instelling en inzetbaarheid, standaard beschikbaar op de woensdag, inclusief de avond;
  • je bent stressbestendig, onder tijdsdruk en omgevingsdruk blijf je rustig en kun je blijven presteren;
  • je bent in staat om snel de essentie uit stukken te halen en op papier te zetten en daar ook conclusies aan te verbinden m.b.t. vervolgacties;
  • je ben je bewust van posities en verhoudingen, je hebt daarbij een goed gevoel voor sfeer in verschillende situaties.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons

  • een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 4.671,00  bij een voltijds aanstelling, functioneel schaal 10, HR21-normfunctie adviseur IV;
  • je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon en een iPad óf laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
  • we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
  • wij zijn als organisatie continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Josine Spier, griffier van de gemeenteraad, via josine.spier@groningen.nl of 06 21407293

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 8 juni 2022. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer