Senior fiscaal adviseur
Ben jij een expert op het gebied van vennootschapsbelasting en loonbelasting? Klaar om jouw fiscale deskundigheid los te laten op de grote diversiteit aan projecten en processen van de gemeente Groningen? Lees dan snel verder!
Hier werk je aan mee
Wij zijn het gespecialiseerde fiscale adviesteam voor de gemeente Groningen. Ons doel is om waarde toe te voegen aan de enorme hoeveelheid data door vakspecialisme, context en klantperspectief te combineren. Met vooruitstrevende digitalisering in reporting, data-analytics en algoritmes blijven we een toonaangevende dienstverlener voor de toekomst.
Hier ga jij je mee bezig houden
Als senior fiscaal adviseur, ben jij verantwoordelijk voor het behandelen van fiscale vraagstukken voor de gemeente Groningen. Je richt je voornamelijk op complexe zaken met betrekking tot loonheffing en vennootschapsbelasting. Met een brede blik en aandacht voor de diverse vakdirecties weet je jouw expertise om te zetten in heldere adviezen.
Een werkdag als fiscalist binnen de gemeente Groningen ziet er nooit hetzelfde uit vanwege de grote diversiteit in werkzaamheden en stakeholders. Je hebt te maken met langdurige en kortlopende projecten maar ook komen er regelmatig ad hoc werkzaamheden voorbij. Een kleine greep uit de verschillende werkzaamheden die je dagelijkst gaat tegenkomen zijn:
- fiscale uitwerkingen van projecten met externe partijen;
- het adviseren over Loonbelasting en VPB;
- fiscale kennis in de organisatie vergroten;
- fiscale controles ontwikkelen op directie niveau.
Hier kom je te werken
Je werkt nauw samen met twee fiscaal adviseurs en een aangifte medewerker. Er wordt veel samen gespard over moeilijkere casussen of ideeën om fiscaal meer in controle te zijn. Je hebt hierbij veel zeggenschap en we vinden het belangrijk dat je meedenkt. Je krijgt veel vrijheid in je functie om te pionieren en jezelf verder te ontwikkelen.
Samen met zo’n 25 collega’s val je onder de afdeling Planning & Control en Beleid van de directie Financiën, Inkoop en Juridische zaken. Het fiscaal advies, financiële beleid, treasury en de coördinatie op alle P&C documenten en de accountantscontrole behoren tot de verantwoordelijkheden van deze afdeling.
De directie heeft voor de komende jaren stevige ambities. We zien de wereld om ons heen snel veranderen en daar willen we bij zijn! Zo lopen er allerlei projecten om het fundament van onze administratie en processen te vereenvoudigen en de kwaliteit te verbeteren. We zetten maximaal in op digitalisering, datacontroles en maken daarmee ruimte voor onze professionals om hun kwaliteiten zo optimaal mogelijk in te zetten.
Hier staan wij voor
Of je nu je handen uit de mouwen steekt voor de mensen van vandaag, of nadenkt over het Groningen van morgen, jouw werk doet ertoe. Hier doe je zinvol werk, met zichtbaar resultaat, voor al onze inwoners. Hier gaan we voor een gezonde omgeving om veilig op te groeien. Een sociale en groene plek waar mensen werken, leven en ondernemen. Een gemeente die vooroploopt in duurzame groei. Hier krijg je alle ruimte. Ruimte om jezelf te zijn, om jezelf uit te dagen en om zinvol werk te doen. Dat is niet altijd eenvoudig, maar altijd interessant. Want we doen het voor onze inwoners.
Hier herken jij je in
- een afgeronde relevante wo-opleiding zoals fiscaal recht of fiscale economie;
- minimaal 5 jaar werkervaring als fiscalist en je beschikt over de actuele kennis op gebied van loonheffing en vennootschapsbelasting en bij voorkeur ook omzetbelasting en BTW -Compensatiefonds;
- je bent een stevige adviseur op managementniveau. Enerzijds omdat je je kennis goed kunt overbrengen en anderzijds vanwege je uitstekende adviesvaardigheden.
Hier kun je op rekenen
- een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 6.470,00 per maand bij een fulltime dienstverband [functioneel schaal 12, HR21-normfunctie Adviseur II];
- een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling;
- een werkweek van 36 uur per week (32 uur is bespreekbaar), met keuze om ADV op te bouwen en de mogelijkheid om je eigen werktijden te kunnen indelen;
- de mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum ‘Groningen leert’;
- een telefoon, een iPad of een laptop;
- de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
- we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 37 jaar en uiteraard een personeelsvereniging.
Hier beginnen
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Mark Sanders, Manager Financiën – P&C en Beleid, via telefoonnummer 06 15 25 98 09.
Reageren kan tot en met 22 november 2023. De gesprekken vinden plaats op 30 november 2023. Mocht je deze dag niet beschikbaar zijn voor een gesprek, dan kijken wij graag met je mee naar andere mogelijkheden.
Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat je correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig.
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld in verband met vaste samenwerkingspartners.
Solliciteer