Adviseur Monitoring en Informatievoorziening

Ben jij degene met een sterk ontwikkeld analytisch vermogen, waarbij je hoofd- en bijzaken feilloos weet te scheiden ? Dan zijn we op zoek naar jou!

Hier werk je aan mee 
De Directie Maatschappelijke Ontwikkeling (DMO) draagt de verantwoordelijkheid voor het volledige spectrum van zorg binnen de kaders van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) en de Jeugdwet. Om deze verantwoordelijkheid effectief te kunnen vervullen, is het van cruciaal belang dat zij toegang hebben tot relevante gegevens voor strategische sturing. En dat is waar jouw rol als “adviseur monitoring en informatie” van onschatbare waarde wordt!

In deze functie werk je nauw samen met de senior adviseur monitoring en informatie, de business controller, beleidsmedewerkers en het management die betrokken zijn bij de uitvoering van deze belangrijke taken. Samen vormen jullie een team dat de data-inzichten en monitoring levert die DMO in staat stelt om de zorg binnen de WMO en Jeugdwet op een hoog niveau te handhaven.

Hier ga jij je mee bezig houden 
Met jouw analysekracht zorg je ervoor dat de organisatie goed gefundeerde keuzes kan maken.

Jouw verantwoordelijkheid omvat het verstrekken van cruciale (financiële) inzichten ter ondersteuning van de bedrijfsvoering. Het vermogen om gegevensstromen op een heldere en gestructureerde manier te beheren is van essentieel belang. Daarbij ben je bedreven in het uitvoeren van diepgaande analyses en kun je deze omzetten in doordachte adviezen en weloverwogen prognoses. Wanneer je optimaliserende kansen identificeert, doe je een voorstel tot verbetering. Daarnaast vervul je een actieve rol binnen diverse projecten, waarbij je jouw specialistische kennis en ervaring kunt inbrengen.

Hier kom je te werken 
Je maakt deel uit van de afdeling Monitoring & Informatie. Deze afdeling bestaat uit 12 collega’s en zorgt ervoor dat de DMO kan sturen op resultaten, risico’s en ontwikkelingen. Ze doen dit door het systematisch en periodiek verzamelen van gegevens uit bestaande bronnen en het beschikbaar stellen van financiële en overige bedrijfsvoeringinformatie.

Hier staan wij voor
Of je nu je handen uit de mouwen steekt voor de mensen van vandaag, of nadenkt over het Groningen van morgen, jouw werk doet ertoe. Hier doe je zinvol werk, met zichtbaar resultaat, voor al onze inwoners. Hier gaan we voor een gezonde omgeving om veilig op te groeien. Een sociale en groene plek waar mensen werken, leven en ondernemen. Een gemeente die vooroploopt in duurzame groei. Hier krijg je alle ruimte. Ruimte om jezelf te zijn, om jezelf uit te dagen en om zinvol werk te doen.  Dat is niet altijd eenvoudig, maar altijd interessant. Want we doen het voor onze inwoners. 

Hier herken jij je in 

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau;
  • Je bezit kennis en ervaring van Excel;
  • Ervaring binnen het maatschappelijk domein is een pluspunt;
  • Je hebt een sterk ontwikkeld analytisch vermogen;
  • Het onderscheiden van hoofd- en bijzaken is jouw tweede natuur;
  • Stress heeft minimale invloed op jou en je blijft uitstekend presteren, zelfs onder tijdsdruk;
  • Samenwerken, verbinden en netwerken zijn jou op het lijf geschreven;
  • Je bent gericht op resultaten, vastberaden en besluitvaardig;
  • Werken in een politieke omgeving schrikt jou niet af. 

Hier kun je op rekenen 

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring: een salaris van maximaal €5.009,- bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 10, HR21 normfunctie Adviseur IV); 
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling bij een wederzijdse klik; 
  • Een individueel keuzebudget  van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling; 
  • Een werkweek van 36 uur, met keuze om ADV op te bouwen en de mogelijkheid om eigen werktijden te kunnen indelen en deels thuis te werken; 
  • De mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum ‘Groningen leert’; 
  • Een telefoon, een iPad of een laptop. 

Hier beginnen? 
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Onno Koopmans, afdelingshoofd, bereikbaar via telefoonnummer 06-11520631.

Reageren kan tot en met 8 oktober 2023 via de sollicitatiebutton onderaan de vacature. Het sollicitatiegesprek vindt plaats op 13 oktober 2023 tussen 09:00 en 12:00 uur.  

Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat je correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig.  

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld in verband met vaste samenwerkingspartners

Solliciteer