Programma secretaris
Zit organiseren in je hart? Ben je de ultieme facilitator? Ben je in gedachte altijd een stap vooruit? Lees dan verder!
Hier werk je aan mee
Jij draagt bij aan innovatie binnen onze gemeente en tilt ontwikkelingen naar een hoger niveau. Dit is van belang voor het verbeteren van de dienstverlening van de Gemeente Groningen voor bedrijven, inwoners en onze ProjectmanagementPool (PMP).
Hier ga jij je mee bezig houden
Je geeft strategisch advies aan de programmamanager of de projectleider, richt je op procesverbetering, archiefbeheer en het opzetten en beheren van een projectmanagementoffice. Je draagt bij aan beleidsnotities, businesscases en financiële verantwoording, je pakt deelprojecten op en bevordert kennisdeling binnen het team en daar buiten.
Als programma secretaris kan je agile/scrum-teams en Project Startups begeleiden. Je voert netwerkgesprekken en positioneert het Project Management Office (PMO) intern en extern. Verder heb je ook verantwoordelijkheden zoals administratieve structuren opzetten, budgetbewaking, vergaderplanning, notulen maken en doet de actiecoördinatie.
Hier kom je te werken
De afdeling PMP, onderdeel van de directie Mens, Organisatie en Communicatie, ondersteunt opdrachtgevers bij het succesvol implementeren van veranderingen in programma’s, projecten en processen. Ons team levert ervaren programmamanagers, projectmanagers en programma- en projectondersteuners, procesadviseurs, experts in agile/scrum en PSU begeleiders, om opdrachtgevers te helpen bij het realiseren van hun doelen.
Als afdeling zijn wij een kenniscentrum op ons vakgebied. Ons team bestaat uit 50 gedreven collega’s op de afdeling. Er is dus ook altijd een collega om mee te sparren! Op dit moment hebben we ongeveer 140 projecten in portefeuille.
Wij kennen de gemeente en delen een voorliefde voor resultaten én voor Groningen. Samen maken we het verschil!
Hier staan wij voor
Of je nu je handen uit de mouwen steekt voor de mensen van vandaag, of nadenkt over het Groningen van morgen, jouw werk doet ertoe. Hier doe je zinvol werk, met zichtbaar resultaat, voor al onze inwoners. Hier gaan we voor een gezonde omgeving om veilig op te groeien. Een sociale en groene plek waar mensen werken, leven en ondernemen. Een gemeente die vooroploopt in duurzame groei. Hier krijg je alle ruimte. Ruimte om jezelf te zijn, om jezelf uit te dagen en om zinvol werk te doen. Dat is niet altijd eenvoudig, maar altijd interessant.
Hier herken jij je in
Met een natuurlijk assertieve instelling en een neus voor initiatief, pas jij je moeiteloos aan bij verschillende communicatiestijlen. Jij boekt tastbare resultaten, bent flexibel en beïnvloed anderen effectief, terwijl jij altijd het grotere plaatje ziet, inclusief de bestuurlijke en politieke aspecten. Jouw helicopterview helpt je om te adviseren over strategische beslissingen met daadkracht.
- HBO werk- en denkniveau;
- ITIL of MSP-kennis is een pré, evenals eventuele specialisaties zoals Risicomanagement of Projectcontrol;
- Gevorderde MS 365-vaardigheden;
- Ervaring met diverse projectmethodieken: PSU, projectmatig creëren, IPMA D theorie. Ruime ervaring op tactisch/strategisch niveau.
Hier kun je op rekenen
- Afhankelijk van opleiding en ervaring: een salaris maximaal €5.009,- bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 10, HR21 normfunctie Adviseur IV);
- Ben jij er klaar voor om jouw carrière te starten bij de gemeente Groningen, maar voldoe je nog niet aan alle functie-eisen? Dan kan je ook in de aanloopschaal worden geplaatst tot je de juiste functionele ervaring hebt opgedaan;
- Een jaarcontract met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling;
- Een werkweek van 36 uur, met keuze om ADV op te bouwen en de mogelijkheid om eigen werktijden te kunnen indelen en deels thuis te werken;
- De mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum ‘Groningen leert’;
- Een telefoon, iPad of een laptop.
De functietitel programmasecretaris zoals hier online, wijkt af van de interne functietitel (HR 21 Normfunctie Adviseur IV.) zoals omschreven in het functiehuis en de arbeidsovereenkomst. Dit doen wij in verband met de vindbaarheid van onze vacatures. Voor vragen kunt u ons telefonisch of per email bereiken.
Hier beginnen
Als doorgewinterde programmasecretaris heb jij al meerderde programma’s tot een succes geleid. We dagen je uit om deze successen op een creatieve manier te laten zien in je sollicitatie.
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met de twee afdelingshoofden Eveline van der Staal 06-22924662 of Astrid Egberink 06-55348918.
Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Esther Sternsdorff, Corporate recruiter, op telefoonnummer 06-25534432 (ook via WhatsApp bereikbaar).
Reageren kan tot en met 1 oktober 2023 via de sollicitatiebutton onderaan de vacature. Het sollicitatiegesprek vindt plaats op 11 oktober 2023 en het eventueel tweede gesprek op 18 oktober 2023. Mocht je één van deze twee dagen echt niet beschikbaar zijn voor een gesprek, dan kijken wij graag met je mee naar andere mogelijkheden.
Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat je correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig.
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld in verband met vaste samenwerkingspartners
Solliciteer