Operationeel Inkoper

Tijdelijk | 0,8 fte

 

Misschien is dit wel de functie waar jij naar op zoek bent!

Onze afdeling Inkoop draagt bij aan de groei van Groningen. Als afdeling verbinden wij de inkoopbehoefte van de gemeentelijke organisatie aan de mogelijkheden die de markt biedt. De operationele inkoop zorgt ervoor dat de directies binnen de gemeente beschikken over een goed werkend bestelsysteem, waarmee zij zelf orders kunnen aanmaken. Als contractbeheerder zorgen wij voor een up-to-date contractbeheersysteem en zijn wij verantwoordelijk voor een totale spend van circa € 425 miljoen per jaar.

Hopelijk mogen wij jouw sollicitatiebrief tegemoet zien!

 

Wat jij onder andere van de functie kunt verwachten:

Je wordt gebeld door een collega uit één van de directies; hij kan een leverancier niet vinden in de inkoop-module. Hierna bel je in bij een overleg van een andere afdeling en adviseer je collega’s over de extra opdracht die ze willen geven voor klimaatinstallaties. Dan komt de vraag binnen hoe je een order maakt voor het komende jaar zodat facturen zonder problemen betaalbaar gesteld kunnen worden.

In de weekstart informeer je bij de inkoop collega’s bij welke leveranciers we een contract hebben voor projectmeubilair, want er is een aanvraag binnen gekomen voor een extra zithoek. Nadat je dit hebt vernomen, informeer je de besteller hierover en helpt hem eventueel verder met het maken van de order voor de  leverancier.

Jij werkt in teamverband en samen met het team zorg jij voor een goede administratie van ons inkoopproces. Jouw werkdag is afwisselend, jij bent proactief en een spin in het web voor de collega’s.

Daarnaast ondersteun jij de bestellers uit de directies bij het inkopen van producten en diensten bij leveranciers en zorg jij voor een goede administratie in de inkoopmodule van ons ICT-systeem. Ook verstuur jij de inkooprapportages aan verschillende directies en licht deze toe.

Met je kennis, humor en energie lever jij een bijdrage aan de doorontwikkeling van de operationele inkoopfunctie, de afdeling inkoop en de inkoopprocessen.

 

Waar jij komt te werken:

De functie van Operationeel Inkoper behoort tot afdeling Inkoop, onderdeel van het Shared Service Center van de Gemeente Groningen en vallend onder de directie Financiën, Inkoop & Juridische Zaken. De afdeling is in drie domeinen georganiseerd: het Sociaal-, het Fysiek- en het SSC domein. In totaal werken er 25 mensen binnen het team, waarvan 10 binnen de operationele inkoop.

 

Om als Operationeel Inkoper succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou:

  • een afgeronde opleiding op minimaal MBO-4 niveau;
  • bij voorkeur enkele jaren relevante (inkoop-)werkervaring;
  • in het bezit van het diploma NEVI MIL (of bereid deze opleiding te volgen);
  • affiniteit met een financiële administratie.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat jij bij ons in dienst komt, krijg jij van ons:

  • een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 3.176,- bruto per maand op basis van een 36 uur per week, HR21 normfunctie medewerker bedrijfsuitvoering III–schaal 7;
  • je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit 8% vakantiegeld, 6,75% eindejaarsuitkering, 1,5% levensloopbijdrage en 0,8% bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest zelf of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand of periodiek bij je salaris wilt. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • in eerste instantie een tijdelijk arbeidscontract, welke na 1 jaar, bij goed functioneren, omgezet wordt in een vast arbeidscontract;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een opleidingsbudget voor iedere medewerker en een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon en een Ipad of laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
  • er is een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
  • de organisatie is continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

Je gaat werken in een dynamisch team met fijne collega’s in een werkomgeving waar jouw inbreng het verschil maakt.

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Reina Geertsema, Manager Inkoop, via telefoonnummer 050-367 5525 of via reina.geertsema@groningen.nl.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier, via de button ‘solliciteren’. Hier dien je je motivatiebrief inclusief CV in. Solliciteren kan tot en met 16 januari 2022. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 21 januari 2022. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier ontvang je een ontvangstbevestiging. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

  

De corona-sollicitatieprocedure

Wij hechten waarde aan het elkaar daadwerkelijk “live” zien bij sollicitatiegesprekken. We leren je namelijk graag echt kennen. Uiteraard houden we ons daarbij aan de RIVM maatregelen die op dat moment gelden.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.     

Solliciteer