Senior Adviseur Monitoring & Informatievoorziening

Structureel | 0,8 - 1,0 fte

Ben jij de senior adviseur die ons helpt bij de monitoring van de Wmo? Ben jij de spin in het web?

 

Jij

Richt je op de brede monitoring van de Wmo. Je werkt intensief samen met beleid en uitvoering van DMO, de Business Controller, Programmaleider en de financiële adviseurs van het SSC van de gemeente.

  • volgt en analyseert beleid en beleidseffecten op en over meerder complexe vakgebieden binnen het sociaal domein;
  • adviseert het werkveld beleidsontwikkeling en beleidsoperationalisering bij het meetbaar maken van hun beleidsdoelen en ondersteunt bij het opzetten van een passende onderzoekstructuur;
  • adviseert het management en de beleidsmedewerkers over de besteding van zorgbudgetten inclusief het analyseren van de onderliggende oorzaken en ontwikkelingen;
  • participeert in projecten binnen de directie Maatschappelijke Ontwikkeling door het leveren van expertise en advies op het gebied van monitoring in de context van het betreffende project;
  • zoekt de verbinding tussen data-processen-financiën en stelt verbeterings- en wijzigingsvoorstellen op in het kader van de beheersing van de zorgkosten;
  • stelt rapportage op, zoekt draagvlak voor verandering en presenteert analyses en conclusie;
  • sparringpartner Business Controller en Programmaleider.

 

Plek in de organisatie

Je maakt deel uit van de afdeling Monitoring & Informatie. Deze afdeling zorgt ervoor dat de directie Maatschappelijke Ontwikkeling kan sturen op resultaten, risico’s en ontwikkelingen. Ze doet dit door het systematisch en periodiek verzamelen van gegevens uit bestaande bronnen en het beschikbaar stellen van financiële en overige bedrijfsvoering informatie.

Wij vragen

  • HBO-WO niveau;
  • aantoonbare affiniteit en ruime ervaring met financiën;
  • ruime ervaring met Excel. Ervaring met power BI is een pré;
  • kennis en ervaring binnen het zorg domein is een pre.

 

Competenties

analytisch vermogen, stressbestendig, communicatief vaardig, samenwerken, bestuurlijke sensitiviteit en Proactief.

 

Wij bieden

  • je werkt in een organisatie die open staat voor vernieuwing;
  • in een leuk en dynamisch team met collega’s met hart voor de zaak;
  • je krijgt veel ruimte voor eigen inbreng en inzicht;
  • ruimte om jezelf te ontwikkelen;
  • je hebt afwisselend en verantwoordelijk werk. Geen dag is hetzelfde!

 

Afhankelijk van opleiding en ervaring kan inschaling plaatsvinden in de functionele schaal 11 (maximaal € 5.169 bruto per maand fulltime salaris norm 1 oktober 2020). HR21-normfunctie Adviseur II).

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Onno Koopmans (afdelingshoofd) telefoonnummer 06-11520631.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via de digitale button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 7 november 2021. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild.

 

Het kan voorkomen dat de mail van de gemeente Groningen in uw ongewenste items (spambox) terecht komt. Check deze daarom regelmatig.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

  

acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer