medewerker Griffie

Structureel, 0.5 fte / 18 uur per week

Ben jij een proactieve collega met oog voor detail en planning? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Werken bij de raadsgriffie

In jouw rol als medewerker griffiebureau maak je onderdeel uit van de griffie van de gemeenteraad. Het werk van de griffie kenmerkt zich door een afwisseling van routine en reuring. Er zijn vaste vergaderritmes maar het is vaak onvoorspelbaar wat dit aan voorbereidingen vraagt en welke werkzaamheden daar nog uit voortvloeien.

De griffie van de gemeenteraad bevindt zich midden in het politieke - bestuurlijke speelveld waar geen dag hetzelfde is. Binnen de griffie ben je een schakel tussen de gemeenteraad en het college van Burgemeester en Wethouders en de ambtelijke organisatie als ook tussen de gemeenteraad en de samenleving. Daarnaast is de griffie verantwoordelijk voor het regisseren van besluitvormingsprocessen. De aard van het werk en de werkomgeving vraagt dan ook om een op elkaar ingespeeld team, dat zich flexibel opstelt in taakopvatting en werktijden. Hierbij wordt rekening gehouden met een goede werk/privé balans.

Het griffiebureau van de gemeenteraad is op zoek naar een medewerker voor 18 uur per week, beschikbaar op woensdag, donderdag en vrijdag. Je bent samen met twee collega’s één van de spinnen in het web en verantwoordelijk voor uiteenlopende taken, als:

 

  • eerstelijns vraagbaak via email en telefoon voor inwoners, gemeentelijke collega’s, gemeenteraadsleden en hun medewerkers;
  • agenda’s aanmaken op het raadsinformatiesysteem (RIS)
  • praktische voorbereiding van vergaderingen;
  • bewerken van verslagen en besluitenlijsten, deze koppelen aan het RIS;
  • verwerken en afhandelen van alle digitale en andere post in systemen;
  • databases bijwerken en bijhouden;
  • archiveren in E-suite;
  • mailbox- en mailgroepen beheer;
  • Aanmaken digitale nieuwsbrief, bewerken en versturen;
  • bijhouden/doen van bestellingen e.d.;
  • beheer van de homepage van het RIS.

 

Wij vragen

  • een afgeronde MBO-4 opleiding in een bij de functie passende richting;
  • (ruime) werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • digitale vaardigheid: gevorderde kennis van het MS Office-pakket en Windows en handig met PC en programma’s in het algemeen.
  • beschikbaarheid op woensdag, donderdag en vrijdag;
  • kennis van en/of interesse in politiek/openbaar bestuur.

 

Competenties

Servicegericht en proactief

 

Plannen en organiseren | op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en benodigde tijd, acties, middelen en mensen aangeven en vervolgens doelmatig organiseren om deze gezamenlijke doelen te kunnen bereiken.

Integriteit |kunnen omgaan met geheimhouding en vertrouwelijkheid.

Accuratesse | zorgvuldig omgaan met gegevens en de verwerking daarvan.

Samenwerken | collegiaal, leergierig, meedenken.

 

Wij bieden

Afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring minimaal € 2.170,- en maximaal € 3.176,- bruto per maand volgens COA Gemeenten bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 7 HR21 medewerker gegevens IV).

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Josine Spier, raadsgriffier, telefoonnummer 06 21407293.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 27 juni 2021.

 

Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt extern opengesteld waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees en uitzendkrachten (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen).

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.         

Solliciteer