Economisch Adviseur

Tijdelijk voor 1 jaar, met kans op vast | 1,00 fte

Zet de economie van Groningen op de kaart!

Hoe ziet jouw dag eruit?
’s Morgens overleg je met collega’s over de voortgang van de Economische Agenda, daarna werk je aan een presentatie voor het college over actuele ontwikkelingen in het bedrijfsleven en de effecten ervan op de gemeente. ‘s Middags werk je met een collega aan een projectvoorstel voor innovatieve werkgelegenheid. Tussendoor overleg je in Teams met collega’s uit andere grote steden en belt met het ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

 

Jij

  • signaleert ontwikkelingen, hebt ideeën en organiseert het denken over de toekomst in het economische werkveld;
  • schrijft stukken over beleidsinhoud, koers en projecten;
  • werkt aan de verbinding tussen plan en uitvoering;
  • helpt met je kennis en scherpe blik je collega’s bij het bepalen van hun acties;
  • hebt gevoel voor een politieke omgeving;
  • hebt een warm hart voor ondernemers;
  • bent gesprekspartner op niveau in strategische netwerken;
  • verbindt met andere directies;
  • hebt plezier in presenteren.

 

 

‘Eigenzinnigheid en daadkracht’

Met dit typerend citaat van de jury is de gemeente Groningen geëindigd in de landelijke top 3 van Beste overheidsorganisatie van 2020. De gemeente durft dingen op een eigen manier te doen en te innoveren en experimenteren op belangrijke thema’s. Groningen groeit hard. In aantal inwoners, bezoekers, studenten, activiteiten en in oppervlakte. En dat merken we in ons werk. Er worden honderden miljoenen geïnvesteerd in het leefklimaat, de aantrekkingskracht, de bereikbaarheid en onze kenniseconomie.

 

Plek in de organisatie

Ons team Economische Zaken bestaat uit zo’n 28 collega’s, die met passie en expertise kansen mogelijk maken.

 

Onze missie

Bij Economische Zaken werken we aan de economische agenda van de stad. Samen met onze partners zetten we in op het creëren van een toekomstbestendige Groningse economie, met kansrijke banen nu én in de toekomst. Een inclusieve, bruisende economie, waarbij ruimte is voor creativiteit, ondernemerszin, en oog voor leefkwaliteit van iedere inwoner.

De speerpunten uit onze Economische Agenda zijn Arbeidsmarkt, Energietransitie, Digitale Economie, Gezondheidseconomie en Creatieve Industrie.

 

Wij vragen

  • een economische opleiding op WO-niveau;
  • minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • uitstekende adviesvaardigheden;
  • kennis van en gevoel voor politiek en bedrijfsleven;
  • stevige persoonlijkheid gericht op samenwerking;
  • sterke contactuele eigenschappen;
  • goede beheersing van tenminste Engels en Nederlands.

 

Competenties

Resultaatgericht | Je stelt duidelijke doelen en handelt daarnaar, je definieert vooraf wanneer je acties geslaagd zijn en wat jij daaraan bijdraagt.

Analyseren | Een scherpe blik op de dagelijkse werkzaamheden in relatie tot missie en visie helpt je om op koers te blijven en relevante onderwerpen aan te snijden.

Communiceren | Schriftelijk en verbaal een heldere boodschap formuleren, presenteren en oog hebben voor de ontvanger van je boodschap zijn bepalend voor de effectiviteit van je inzet.

Omgevingssensitief | Begrip voor uiteenlopende belangen en een sterk rolbewustzijn bepalen je handelen. 

Netwerken | Je beweegt je makkelijk in verschillende groepen en weet zo mensen en ideeën bij elkaar te brengen en draagvlak te creëren.

                                                                                        

Wij bieden

  • afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 5.872,-- bruto per maand volgens CAO Gemeenten bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week (functioneel schaal 12, HR-21 normfunctie adviseur II);
  • een Individueel Keuze Budget van 17,05% bovenop je salaris;
  • de mogelijkheid tot persoonlijke groei. We investeren op maat;
  • een goede werksfeer in een team met fijne collega’s;
  • een werkomgeving waar jouw inbreng het verschil maakt.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Diderik Koolman, directeur, tel.nr. 06 – 52524634.

 

 Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 19 maart 2021. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie. We kijken uit naar je reactie!

 

Het kan voorkomen dat de mail van de gemeente Groningen in uw ongewenste items (spambox) terecht komt. Check deze daarom regelmatig.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.  

Solliciteer