Doortastende Senior Adviseur Huisvesting

Ben jij die ervaren en doortastende senior adviseur die wil werken aan efficiënte duurzame huisvesting van de gemeente Groningen? Dan zoeken wij jou om bij ons te komen werken.

 

Door toename van het aantal integrale en complexe opdrachten en projecten zoeken wij een energieke senior adviseur die het team Huisvesting gaat versterken zodat wij vanuit  de directie Informatie en Services, als onderdeel van het Shared Service Centrum, de klanten op een adequate manier kunnen adviseren en ondersteunen.

 

Jij

  • bent verantwoordelijk voor de realisatie van integrale en complexe projecten binnen het werkveld Facilitair/Huisvesting met een groot afbreukrisico;
  • zorgt voor de afstemming met de verschillende disciplines die betrokken zijn bij de projecten;
  • werkt mee aan het overall Strategisch huisvesting/ inrichtingsconcept;
  • adviseert op tactisch en strategisch niveau met betrekking tot huisvestingsvraagstukken;
  • realiseert deze opdrachten/projecten binnen de gestelde doelen op het gebied van tijd, kwaliteit, budget en risicobeheersing;
  • je reageert proactief op knelpunten in de voortgang en realisatie van deze projecten; je signaleert, communiceert met de betrokkenen en stelt bij waar nodig;
  • bent van (integraal) samenwerken; jij adviseert en anticipeert ook in facilitaire, huisvesting en vastgoedprojecten van jouw collega’s;
  • draagt samen met jouw collega’s bij aan een verdere ontwikkeling van de afdeling in o.a. het huisvestingsbeleid, huisvestingsprocessen en  -concepten;
  • weet jouw projectteams zo te sturen dat problemen snel en goed kunnen worden opgelost;
  • maakt (deel)begrotingen, planningen, stappenplannen, programma’s van eisen en huisvestingsconcepten op;
  • kunt problematiek van klanten juist vertalen naar facilitaire- en huisvestingwensen;
  • kunt communicatief probleemloos schakelen tussen verschillende niveaus;
  • houdt de projectenportfolio en de capaciteitsplanning van de projecten bij;
  • neemt de teammanager Huisvesting waar bij afwezigheid.

 

Plek in de organisatie

De afdeling Facilitair Services en Huisvesting verricht diensten voor de gehele gemeentelijke organisatie (totaal 140 locaties). Met 12 collega’s en gemiddeld 5 externen van team Huisvesting werken we vraaggericht en denken mee met de klant vanuit onze eigen expertise. Medewerkers zijn gespecialiseerd in hun eigen vakgebied en werken in projectteams.

De afdeling coördineert en organiseert incidentele of projectmatige facilitaire en huisvestingswerkzaamheden zoals verhuizingen, verbouwingen, evenementen en avondactiviteiten. Het organiseren en bewaken van de veiligheid in en om de gebouwen voor burgers en medewerkers. Bij een opdracht tot verbouwing of met een vraag voor nieuwe huisvesting wordt samengewerkt met Vastgoedmanagement.

 

Wij vragen

  • een afgeronde opleiding op HBO Facility of gelijkwaardig;
  • minimaal 5 jaren relevante werkervaring met complexe vraagstukken op het gebied van Huisvesting/ Inrichting en Facilitair;
  • bij voorkeur kennis van bouw- en procesmanagement;
  • aantoonbare adviesvaardigheden;
  • projectervaring met complexe projecten;
  • kennis en ervaring van de gemeentelijke organisatie is een pré;
  • energieke en doortastende persoonlijkheid;
  • sterk in communicatie;
  • teamspeler.

 

Competenties

Plannen en Organiseren | Het is van belang dat je goede prioriteiten stelt, effectief te werk gaat en de nodige structuur aanbrengt in de werkzaamheden.

Klantgericht handelen | De tevredenheid van klanten is essentieel. Daarbij is het van belang de tevredenheid van klantgroepen continue in de gaten houden, de kwaliteit van de dienstverlening te evalueren en te verbeteren, specifieke wensen en belangen van klantgroepen te signaleren en te herkennen en deze te vertalen naar activiteiten.

Resultaat gericht handelen | Je bent ambitieus en koersvast in het behalen van de doelstellingen en neemt de betrokken partijen mee in dit proces.

Organisatiesensitiviteit | Doorzien van politieke, maatschappelijke en culturele ontwikkelingen. Gevoel voor gemeentelijke en directiespecifieke visie, cultuur en ontwikkelingen, alsmede zicht hebben op normen en waarden, belangen en (leer)behoeften van individuen.  In staat zijn je te kunnen verplaatsen in de verwachtingen van de klanten en/of samenwerkingspartners. Deze inzichten vertalen naar en effectief benutten voor het eigen handelen en dat van de gemeente.

Samenwerken | Je dient in staat te zijn om kennis en ervaring te delen en de collega’s actief mee te nemen.

 

Wij bieden

Wij bieden een uitdagende functie in een organisatie die constant in ontwikkeling is. Jouw expertise, enthousiasme en inzet doen er toe. Afhankelijk van opleiding en ervaring zal de inschaling plaatsvinden tot een maximum bedrag van € 5.872,- bruto per maand (CAO gemeenten, functionele schaal 12, fulltime salarisnorm d.d. 1-10-2020). Daarnaast heb je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%. De gemeente Groningen kent een 36-urige werkweek met de keuze voor ADV. De functie is indicatief ingedeeld in de HR-21 normfunctie adviseur II (schaal 12).

 

De functie is in eerste instantie voor de duur van 1 jaar, afhankelijk van het resultaat/succes van de werkzaamheden is er kans op een vaste arbeidsovereenkomst.

 

Een Talent Motivatie Analyse (TMA) kan onderdeel uitmaken van de procedure.

  

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Dick Toornstra Teammanager Huisvesting, telefoonnummer 06 21 25 85 71

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 10 maart 2021. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

 

Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen).

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.                                          

Solliciteer