Informatie adviseur

Tijdelijk tot en met maart 2023 | 1 fte

Wat ga je doen?

Je bent vanuit de afdeling Regie, onderdeel van de directie Informatie & Services (I&S), als informatie adviseur verantwoordelijk voor het adviseren over informatisering vraagstukken en bereidt veranderingen voor zodat deze in projectvorm in uitvoering kunnen worden gebracht. Je richt je op specifieke ontwikkelingen (eventueel domein overstijgend), en hebt je één of enkele directies in portefeuille. Het kan bijvoorbeeld gaan om het coördineren van alle werkzaamheden om een applicatie aan te schaffen. Dat start bij een behoefte vanuit de business en vertaalt deze behoefte in een mogelijke applicatie of significante aanpassing daarvan. Om te kijken wat het best passend is in de organisatie betrek je de experts van Inkoop, security, informatiebeheer, privacy, architecten, etc. Daarbij stuur je op de voortgang en het resultaat. Je werkt nauw samen met de strategisch informatiemanager, collega informatie adviseurs en andere functies binnen de directie I&S. Maar ook met externe leveranciers. Je beschikt over goede interne contacten, hebt een hands on mentaliteit en je weet de belangen vanuit de business te matchen met de ontwikkeling van I&S.

Plek in de organisatie

De gemeente heeft alle ondersteunende taken ondergebracht in het Shared Service Center (SSC). Één van de drie directies binnen het SSC is de directie Informatie & Services  die bestaat uit zeven afdelingen: Facilitaire Services& Huisvesting (FSH), Documentair Informatiebeheer, Onderzoek, Informatie & Statistiek (OIS), Geo & Data, Sociaal Domein, Leefomgeving & Ruimte, Bedrijfsvoering en Regie. Op FSH na werken alle afdeling op verschillende manieren in en aan informatiemanagement.

Afdeling Regie Organisatie

De afdeling Regie, qua omvang ongeveer 50 medewerkers, is de opdrachtgever richting onze outsourcingspartij voor de gehele ICT dienstverlening. Daarbij houdt de afdeling rekening met de wensen en belangen van de interne organisatie maar ook met die van haar externe klanten. De afdeling ontwikkelt het (strategisch) informatiebeleid (inclusief informatiearchitectuur, informatiebeveiliging en informatiebeheer), portfoliomanagement, regisseert ze de uitvoering van beleid, en is verantwoordelijk voor de control. De afdeling is in belangrijke mate innovatief en ontwikkelgericht.

Wij vragen:

  • HBO-opleiding in het vakgebied en navenant werkniveau werk- en denkniveau;
  • bedrijfskundig inzicht;
  • bij voorkeur enkele jaren aantoonbare ervaring in de genoemde werkzaamheden  en bij een overheidsinstelling.

 

Competenties

Pro actief | Je bent anderen vaak een stap voor, weet te verrassen. Je hebt een hands on mentaliteit.

Adviesvaardigheden | Je bent in staat om je adviezen helder en bondig uit te leggen en ook verschillende belangen hierbij te managen.

Overtuigend | Je bent overtuigend. Je kan je advies goed onderbouwd uitleggen zonder je omgeving te verliezen.

Administratief | Je bent in staat je adviezen helder op papier te zetten en draait je hand niet om voor het invullen van formulieren.

Netwerken | Je bent een verbinder, in staat om vanuit het belang van de business binnen gestelde kaders te opereren binnen een complexe en dynamische omgeving.

Wij bieden

Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4.494,-- bruto per maand volgens CAO Gemeenten bij een fulltime dienstverband volgens CAO Gemeenten [functioneel schaal 10), HR21 normfunctie is adviseur IV.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Jan Roelof van der Woude, leidinggevende Regie, telefoonnummer 06-21 63 91 65.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 7 maart  2021. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

 

Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.                                          

Solliciteer