HR business partner

Tijdelijk t/m 31-03-2022 | 24 uur per week

Ben jij een ervaren HR business partner en ben jij klaar voor een uitdaging als adviseur in een dynamische en veranderende omgeving bij de Gemeente Groningen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Afdeling HRM heeft per 1 juli 2020 haar reorganisatie afgerond en is momenteel in transitie naar een moderne HR-afdeling met een meer zakelijke dienstverlening aan de organisatie. Een afdeling die vanuit het SSC (Shared Service Center) een belangrijke rol speelt in de verbinding tussen de diverse organisatieonderdelen en adviseert over mens én organisatie met een bredere (bedrijfsvoerings)blik, op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau.

De afdeling bestaat uit drie teams, namelijk HR Services, HR Advies en HR Strategie & Ontwikkeling, met in totaal 60 fte.

 

De functie van HR business partner valt onder team HR Advies (22 fte). Binnen dit team werken we met drie domein ondersteuningsteams (DOT): Sociaal, Ruimtelijk en Bedrijfsvoering. Elk DOT bestaat uit HR business partners en HR medewerkers. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de HR dienstverlening aan de directies die onder het betreffende domein vallen.

 

Binnen het DOT Sociaal voor de directie Maatschappelijke Ontwikkeling (DMO) zijn wij opzoek naar HR business partner. Dit in verband met een tijdelijke uitbreiding van HRM taken bij deze directie.

 

De directie Maatschappelijke Ontwikkeling is een dynamische en ambitieuze directie. Er zijn ongeveer 300 mensen werkzaam waarvan het overgrote deel zich dagelijks bezighoudt met beleidsontwikkeling. DMO zit midden in een groot ontwikkelingstraject waarbij verschillende HR gerelateerde thema’s om expertise vragen.

 

De functie

Als HR business partner ben jij het eerste aanspreekpunt en de sparringpartner vanuit HR voor de leidinggevenden van jouw directie op met name tactische en strategische HR-vraagstukken. Bij advisering op strategisch niveau moet je denken aan reorganisaties en cultuurveranderingen.

 

Daarnaast verwachten we van een HR business partner het volgende:

  • je weet als geen ander wat er in de organisatie speelt;
  • je bent zichtbaar en toegankelijk voor de klant, maakt de juiste afweging in urgentie en wanneer nodig bied je tegenspel;
  • je bent de spin in het web en bent in staat verschillende rollen te vervullen (coach, vraagbaak, sparringpartner, regisseur, verbinder);
  • je weet op het juiste moment te schakelen tussen de verschillende rollen;
  • als betrokken en onafhankelijk adviseur weet je de vinger op de zere plek te leggen en geef gevraagd en ongevraagd advies. Niet elke directie heeft hetzelfde nodig;
  • je kent de klant en kan daarop inspelen, maar weet ook wanneer de kaders de grens bepalen;
  • je treedt op als trekker bij HR-projecten en wordt ingezet op HR-specialismen en/of HR-thema’s zoals strategische personeelsplanning, opleiding & ontwikkeling, werving & selectie, introductie en duurzame inzetbaarheid.

 

Jij

  • hebt brede kennis van het HR-vakgebied, kent de ontwikkelingen, signaleert de trends en anticipeert in de vorm van ideeën, voorstellen, initiatieven;
  • bedenkt innovatieve oplossingen voor ogenschijnlijk traditionele vraagstukken en vindt weinig vanzelfsprekend;
  • hebt affiniteit met het sociaal Domein;
  • bent een proactieve, inspirerende en resultaatgerichte adviseur en hebt een uitstekend gevoel voor relatiebeheer en dienstverlening;
  • beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen en overtuigingskracht. Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend;
  • hebt een nieuwsgierige blik, stelt verrassende vragen en beschikt over een gezonde portie humor.

 

Om in deze functie succesvol te zijn

  • functioneer je op minimaal HBO+ werk- en denkniveau, heb je een relevante opleiding binnen het vakgebied en actuele kennis van HRM;
  • beschik je over minimaal 5 jaar aantoonbare actuele relevante werkervaring;
  • heb je aantoonbaar ervaring als trekker van HR-projecten;
  • heb je ervaring als adviseur met cultuur- en organisatieveranderingstrajecten.

 

Competenties

Daarnaast vinden we voor deze functie een aantal specifieke competenties van belang:

 

Probleemanalyse | Je signaleert problemen, herkent informatie en je legt verbanden tussen gegevens.

Oordeelsvorming | Je trekt op basis van beschikbare informatie juiste en realistische conclusies.

Organisatiesensitiviteit | Je bent je bewust van invloed en de gevolgen van beslissingen in de organisatie.

Klantgerichtheid | Je onderzoekt de wensen en behoeften van de klant en handelt hiernaar. Je zoekt een goede balans tussen de wensen en behoeften van de klant en het leveren van een goede dienstverlening.

Flexibel gedrag | Je verandert gemakkelijk van gedragsstijl, wanneer zich problemen of kansen voordoen, om het gestelde doel te bereiken.

Initiatief | Je signaleert kansen en handelt hiernaar. Je begint liever uit jezelf dan dat je passief afwacht.

Wij bieden

Wij bieden een uitdagende functie in een organisatie die constant in ontwikkeling is. Jouw expertise, enthousiasme en inzet doen er toe.

Afhankelijk van opleiding en ervaring kan inschaling plaatsvinden tot een maximum bedrag van € 5.169,- bruto per maand (functionele schaal 11, fulltime salarisnorm d.d. 1-10-2020). Daarnaast heb je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%. De gemeente Groningen kent een 36-urige werkweek met de keuze voor ADV. De functie is ingedeeld in de HR-21 normfunctie Adviseur III. Binnen de gemeente Groningen is een actief jongerennetwerk.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Ingrid Roorda, Hoofd HR-advies, ingrid.roorda@groningen.nl , Saskia Blaauw (06-55214465) of Sybolt de Vries (06-55420006), HR business partners DMO.  

Startdatum is zo snel mogelijk.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 24 februari 2021. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier krijg je een ontvangstbevestiging met nadere informatie.

 

Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

                                                              

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen).

  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.  

  

Solliciteer