Inkoper

Structureel | 0,8 - 1,0 fte

 

"De afdeling Inkoop draagt bij aan de groei van Groningen”

Weet jij alles van inkopen en aanbesteden? Ben jij de zelfstandige Inkoper, die graag de regie over aanbestedingen binnen de gemeente neemt en het beste uit de markt haalt? Reageer dan snel, want dan zijn we op zoek naar jou!

De gemeente Groningen groeit, er wordt hard gewerkt aan de economische opgave van de zesde stad van Nederland. Samen houden we onze gemeente groen, gezond en gelukkig.

Als afdeling Inkoop leveren we hier een actieve bijdrage aan door invulling te geven aan de gemeentelijke ambities via Europese aanbestedingen. Wij ondersteunen alle directies binnen de gemeente en zijn de kennisexpert op het gebied van inkoop en aanbesteden.

Als Inkoper zoek je niet alleen naar de beste oplossing, maar onderzoek je continue waar jij een plus kan genereren. Als Inkoper maak jij het verschil!

De totale inkoopspend van de gemeente Groningen bedraagt circa € 475 miljoen per jaar.

 

Plek in de organisatie

De functie van Inkoper wordt uitgevoerd binnen de afdeling Inkoop, vallend onder de directie Financiën, Inkoop & Juridische Zaken en maakt onderdeel uit van het Shared Service Center van de Gemeente Groningen.

De afdeling is georganiseerd in drie domeinen: het Sociaal-, het Fysiek- en het SSC domein. Deze functie valt onder het SSC domein. In totaal werken er 25 mensen binnen het team, bestaande uit;  11 inkopers, 10 operationeel inkopers, 3 categorieadviseurs en een manager Inkoop.  

 

Jij

  • beschikt over actuele kennis van contractvormen en verschillende aanbestedingsprocedures;
  • bent in staat zelfstandig je werkzaamheden uit te voeren, maar weet wanneer je moet spiegelen en opschalen;
  • werkt proactief samen met directe collega’s uit de inkoopafdeling en collega’s uit de organisatie;
  • bent analytisch, creatief, communicatief vaardig, kunt goed luisteren en beschikt over een sterk probleem oplossend vermogen;
  • bent resultaatgericht en prefereert kwaliteit boven kwantiteit;
  • beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse taal;
  • bent samenwerkingsgericht en een teamspeler tijdens het uitvoeren van een aanbesteding die het team aan zich weet te verbinden.

 

Met jouw kennis en kunde draag je mede bij aan de doorontwikkeling van de afdeling Inkoop.

 

Wij vragen

  • een afgeronde HBO opleiding, ondersteunt met relevante vakopleidingen (NEVI of vergelijkbaar);
  • enkele jaren inkoop werkervaring;
  • kennis van aanbestedingswet en -regelgeving, gids Proportionaliteit en de verschillende inkoopprocedures;
  • ervaring met het zelfstandig uitvoeren van Europese aanbestedingen.

 

Onze basisprincipes

Naast de kernwaarden: betrouwbaar, samenwerken, daadkrachtig, lef en open, heeft het de afdeling Inkoop de volgende aanvullende basisprincipes:

  • inkoop is core business;
  • we zijn vakinhoudelijk sterk;
  • we hebben een aanspreekcultuur;
  • we behandelen anderen zoals we zelf behandeld willen worden;
  • we vinden persoonlijke ontwikkeling belangrijk.

 

Wij bieden

  • een afwisselende functie, van de inkoop van externe inhuur tot de aanbesteding digitale transformatie Stadsbeheer;
  • afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij je een marktconform salaris, HR21 normfunctie medewerker beleidsuitvoering I;
  • een werkweek van 32-40 uur per week, met de mogelijkheid om ADV op te bouwen en je eigen werktijden in te delen;
  • een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% bovenop je salaris, welke je onder andere in kan zetten voor verschillende opleidingsmogelijkheden naast je je persoonlijk ontwikkelbudget;
  • de mogelijkheid tot persoonlijke groei.

Je gaat werken in een dynamisch team met fijne collega’s in een werkomgeving waar jouw inbreng het verschil kan maken.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Reina Geertsema, Manager Inkoop, tel.nr. 050-367 5525.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier, via de button ‘solliciteren’. Hier dien je je motivatiebrief inclusief CV in. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier ontvang je een ontvangstbevestiging via mail met nadere informatie.

Deze sollicitatieprocedure kent geen sluitingsdatum. Indien een geschikte kandidaat gevonden is sluit deze procedure.

Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig opengesteld voor voorrangs- en interne kandidaten, waarbij voorrangskandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers < 30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen).

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.                                          

Solliciteer