Senior Adviseur Vastgoedbeheer

structureel | 0,8 - 1 fte

 

Het technisch beheer en onderhoud van vastgoed kent voor jou geen geheimen. Jij bent bekend met de inhoudelijke processen en kunt je collega’s voorzien van advies en ondersteuning zodat zij hun werk kunnen uitoefenen en daarbij ook nog kunnen groeien. Interessant? Dan ben jij de senior adviseur vastgoed die wij zoeken!

 

Het vastgoed van de gemeente Groningen loopt uiteen van de eigen kantoren, werkplaatsen en scholen tot en met buurthuizen, cultuur en poppodia en sportvastgoed. De directie Vastgoedbedrijf is in brede zin verantwoordelijk voor dit vastgoed. Dit gaat van nieuwbouw tot en met verduurzaming, beheer en onderhoud en soms ook sloop.

 

Samen met jouw collega senior adviseur organiseer je het technisch beheer en onderhoud van onze gemeentelijke gebouwen. De contractmanagers, objectmanagers en bouwprojectleiders stuur je daarbij inhoudelijk aan en je functioneert voor hen als vraagbaak en sparringpartner.

 

Je vindt het leuk om te schakelen tussen dagelijkse beheer- en onderhoudsvraagstukken, strategische vraagstukken en advisering bij nieuw- en verbouw. TCO, MJOP, conditieniveaus, ketenpartners, aanbestedingsstrategie en gebouwstrategie zijn voor jou vanzelfsprekende begrippen bij de organisatie van het beheer en onderhoud. Van strategische vraagstukken zoals de inrichting van langjarige raamcontracten en verduurzaming van het gemeentelijk krijg je energie. Je inhoudelijke kennis, praktijkervaring en analytisch denkvermogen komen daarbij goed tot hun recht.

De dagelijkse hectiek leidt jou niet af van de lange termijnontwikkeling en stapsgewijze professionalisering. Je zoekt constant naar verbetering en te zetten stappen in de professionalisering van ons vastgoedbeheer.

Je werkt zelfstandig en durft verantwoordelijkheid te nemen, maar bent ook een teamspeler. Jouw ervaring en kennis zet je in om je collega’s te laten groeien.

Jij

  • bent in staat om inhoudelijk sturing te geven aan de collega’s van Beheer en Onderhoud;
  • bent een ervaren all-rounder in beheer en onderhoud van gebouwen;
  • hebt met je voeten in de klei gestaan bij je ontwikkeling tot professional;
  • kunt zelfstandig werken maar bent ook een teamspeler en verbinder;
  • bent initiatiefrijk en resultaatgericht en voelt drang tot vernieuwing.

 

Plek in de organisatie

De directie Vastgoedbedrijf bestaat uit circa 40 medewerkers en faciliteert met het gemeentelijk vastgoed (circa 500 objecten) de maatschappelijke doelen en ontwikkelingen van de gemeentelijke organisatie. Bij de directie Vastgoedbedrijf zijn het beheer en onderhoud (technisch en administratief), het contractmanagement en de bouwprojectleiders ondergebracht bij de afdeling Beheer en Onderhoud. Daarnaast maken de Gresco (Groninger energie service company), het projectmanagement en het portefeuillemanagement de directie compleet.

De portefeuillemanagers, het hoofd Beheer en Onderhoud en de directeur vormen gezamenlijk het managementteam van de directie.

De senior adviseur vastgoedbeheer maakt deel uit van de afdeling Beheer en Onderhoud. Samen met het hoofd Beheer en Onderhoud, de collega senior adviseur vastgoedbeheer en de contractmanagers heb je regulier overleg om de koers voor beheer en onderhoud te bepalen.

 

Wij vragen

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Bouwkundige en/of installatietechnische achtergrond;
  • Aantoonbare ruime werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Ervaring bij een commerciële organisatie is een pré.

 

Competenties

Communicatief vaardig | er wordt verwacht dat je o.a. nota’s opstelt, maar ook deelneemt aan diverse netwerkgroepen. Je hebt contact met diverse lagen uit de organisatie en het helpt als je je communicatie daarop kunt aanpassen.

Zakelijk | vanwege je brede scope naar buiten, wordt er verwacht dat je je zakelijk en integer opstelt. Je bent in staat om standpunten op beleids- en bestuurlijk niveau te kunnen uitdragen.

Oplossingsgericht | als spin in het web ben je vraagbaak en sparringpartner voor je collega’s. Vanwege je ruime kennis en ervaring werk je graag adequaat en oplossingsgericht.

Teamspeler | alleen ga je sneller, samen kom je verder. Jij draagt met jouw energie bij aan het bevorderen van het teamgevoel.

 

Wij bieden

Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 5.169,- bruto per maand volgens CAO Gemeenten bij een fulltime dienstverband (functionele schaal 11, HR-21 normfunctie Adviseur III). Het betreft een fulltime functie, waarbij 0,8 fte bespreekbaar is.

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Jan Venhuizen, hoofd Beheer en Onderhoud Directie Vastgoedbedrijf gemeente Groningen telefoonnummer 06 1503 5676.

 

Reageren

Ben je geïnteresseerd, reageer dan uiterlijk 24 november 2020 via de button “Solliciteren” onderaan de vacature. De gesprekken staan gepland op donderdag 26 november 2020. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

 

Het kan voorkomen dat de mail van de gemeente Groningen in je ongewenste items (spambox) terecht komt. Check deze daarom regelmatig.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer