Operationeel inkoper

structureel | 0,8 fte

 

"SSC Inkoop draagt bij aan de groei van de gemeente Groningen”

 

Ook zin in een actieve, afwisselende werkdag?

Je wordt gebeld door een collega vanuit de lijn; hij kan een leverancier niet vinden in de inkoop-module. Hierna bel je in bij een overleg van een andere afdeling in de lijn en adviseert ze over de extra opdracht die ze willen wegzetten bij de contractleverancier van klimaatinstallaties. Dan komt de vraag hoe je een order maakt voor het komende jaar zodat facturen zonder problemen betaalbaar gesteld kunnen worden.

In de weekstart informeer je later bij de inkoop-collega’s bij welke leveranciers we een contract hebben voor project-meubilair, want er is een aanvraag binnen gekomen voor een zithoek bij een WIJ-team.

Vervolgens krijg je een e-mail met daarin het door beide partijen ondertekende contract voor de nieuwe geluidsinstallatie voor de Stadsschouwburg. Of je deze wilt registreren in het contractensysteem. Vervolgens maak je in het financiële systeem de verplichting aan voor het maandelijkse onderhoud van dit geluidssysteem…

Met je kennis, humor en energie lever je een bijdrage aan de  doorontwikkeling van de inkoopfunctie, de afdeling inkoop en de inkoopprocessen

Jij

  • werkt proactief samen met de bestellers in de lijn, inkopers, budgethouders, contractmanagers, de afdeling financiën en leveranciers;
  • ondersteunt de bestellers in de lijn bij het inkopen van producten en diensten bij leveranciers;
  • beheert de inrichting van de inkoopmodule binnen DaFinci;
  • verstuurt structureel inkooprapportages aan verschillende directies en licht deze op locatie toe;
  • bent contractbeheerder van een inkoopcategorie met de bijhorende activiteiten en financiële verplichtingen;
  • doet verbetervoorstellen voor het inkoopproces en draagt bij aan het verbeteren van de inkoop tot het factuurproces;
  • werkt zelfstandig op verschillende locaties.

Plek in de organisatie

Het team Inkoop, onderdeel van het Shared Service Center (SSC) van de gemeente Groningen en vallend onder de directie Financiën & Inkoop, draagt bij aan de groei van de gemeente Groningen. Door zodanige dienstverlening en ondersteuning te geven, zodat de organisatie zich volledig op haar kerntaken kan richten. Dit doen wij door de inkoopbehoefte te verbinden aan de organisatiedoelen en de markt.

De afdeling is in drie domeinen georganiseerd, het Sociaal-, het Fysiek- en het SSC domein. Deze bestaan weer uit een strategische, tactische en operationele inkoop laag.

In totaal werken er 25 mensen bij team Inkoop. De totale spend van de inkoop van de gemeente Groningen bedraagt ongeveer € 425 miljoen per jaar.

 

Wij vragen

  • MBO+ niveau;
  • enkele jaren relevante werkervaring;
  • in het bezit van het diploma (of bereid zijn tot het volgen van de opleiding) NEVI MIL;
  • integer;
  • affiniteit met een financiële administratie;
  • communicatief sterk, zowel verbaal als non-verbaal;
  • kennis van ERP-systemen, bij voorkeur DaFinci.

 

Competenties

Professioneel | Je bent vakbekwaam en op de hoogte van de ins en outs van het inkoopbeleid van de gemeente Groningen.

Proactief | Je denkt mee en vooruit en doet (verbeter-)voorstellen   om aanbestedingen en processen efficiënter te laten verlopen.

Flexibel | Je ondersteunt binnen de Gemeente verschillende onderdelen met ieder een eigen werkwijze; dit kan een steeds andere aanpak vragen. Je moet kunnen schakelen binnen de eigen werkzaamheden en voert waar dat mogelijk is, veranderingen door die gevolgen kunnen hebben voor een onderdeel.

Klantgericht | De lijnafdelingen bepalen wat er wordt ingekocht, maar jij adviseert en ondersteunt hen hoe je dit het beste in kan kopen. Je weet met wie de Gemeente Groningen een contract heeft en verstrekt de juiste informatie. Je kunt je verplaatsen in de klant en wanneer iets niet voorhanden is, ga je desgewenst op zoek naar een alternatief.

Naast de kernwaarden betrouwbaar, samenwerken, daadkrachtig, lef en open, heeft het Inkoop team de volgende aanvullende elementen:

 

  • inkoop is core business;
  • we zijn vakinhoudelijk sterk;
  • we hebben een aanspreekcultuur;
  • we behandelen anderen zoals we zelf behandeld willen worden;
  • we zijn altijd bezig met persoonlijke ontwikkeling.

 

Wij bieden

Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 3.176,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband functioneel schaal 7, HR21 normfunctie medewerker beleidsuitvoering III.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Reina Geertsema, Manager Inkoop, telefoonnummer 050-367 5525.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier, via de button ‘solliciteren’. Hier dien je je motivatiebrief inclusief CV in. Solliciteren kan tot en met zondag 27 september 2020. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op vrijdag 2 oktober 2020. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier ontvang je een ontvangstbevestiging via mail met nadere informatie.

 

Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

                                                                                                                        

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.     

Solliciteer