Medewerker Auditing

Per 1 juli 2020 | Bepaalde tijd met uitzicht op structureel | 1,00 fte

 

Zorg jij dat er vorm wordt gegeven aan de interne auditfunctie? Leg jij gemakkelijk verbinding in de organisatie? Ben jij een stevige persoonlijkheid die tegenwicht kan bieden zonder de goede relatie te schaden en ben jij ontwikkelingsgericht? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Vanuit de visie op control en de ‘three lines of defense’ voer je financial audits uit in de 3e lijn (vooruitlopend op de accountantscontrole) en adviseer je over de inrichting van de (financiële) processen en de samenwerking tussen de 1e en de 2e lijn.

 

Jij:

  • adviseert over en geeft aanvullende zekerheid aan bestuur en management over de mate waarin de bedrijfsvoering wordt beheerst en stelt rapportages op;
  • ontwikkelt mede beleid op het gebied van het uitvoeren van interne audits en het inrichten van het auditproces;
  • stelt een controleplan op voor het uitvoeren van financial audits (op basis van risicoprofielen);
  • rapporteert aan bestuur, directie en andere stakeholders over de voortgang van het controleplan en op hoofdlijnen over de uitkomsten van de onderzoeken;
  • ontwikkelt methoden en technieken voor het uitvoeren van financial audits, zoals procesmining en data-analyse;
  • adviseert over de toereikendheid van de risicobeheersingssystemen en de te nemen beheersmaatregelen in de processen zelf, op basis van gedefinieerde risico’s;
  • voert controlewerkzaamheden uit ter voorbereiding op de controle van de jaarrekening door de huisaccountant.

 

Jij:

  • hebt een opleidingsachtergrond op HBO/WO niveau in de richting van bedrijfseconomie, accountancy, controlling of vergelijkbaar;
  • werkervaring in de accountancy is een pre;
  • bent in staat je omgeving mee te nemen in continue verbetering;
  • bent in staat om daar waar nodig tegenwicht te bieden zonder daarbij een goede klantrelatie uit het oog te verliezen;
  • bent een resultaatgerichte en stevige persoonlijkheid die aantoonbare ervaring heeft met het succesvol opzetten van een interne auditfunctie in een dynamische en complexe omgeving;
  • bent analytisch en kwaliteitsgericht en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • toont graag initiatief en beschikt over een gezonde dosis doorzettingsvermogen.

 

Integriteit is een belangrijke waarde voor gemeente Groningen, dit zal dan ook in al jouw handelen zichtbaar moeten zijn.

 

Competenties

Analytisch | Jij signaleert omstandigheden en risico’s, stelt de juiste vragen en kunt deze in een breder verband plaatsen. Je kunt samenhang zien en uitleggen.

 

Klantgericht | Jij houdt rekening met de wensen en behoeften van de klant. Je bent overtuigd van het belang van een goede en duidelijke dienstverlening en handelt daarnaar.

 

Oordeelsvorming | Jij bent in staat gegevens en handelwijzen in het licht van relevante criteria (w.o. wettelijke kaders) tegen elkaar af te wegen en tot onderbouwde beoordelingen te komen.

 

Organisatiesensitiviteit | Jij doorziet de gemeentelijke en dienstspecifieke visie, cultuur en ontwikkelingen. Daarnaast heb jij zicht op normen en waarden, belangen en (leer)behoeften van individuen.

 

Visie | Jij hebt zicht op het grotere geheel en ziet wat daarbinnen nodig is aan gewenste ontwikkelingen.

 

Plek in de organisatie

De directie Financiën & Inkoop maakt (nu nog) deel uit van het Shared Service Center. En omvat de afdelingen: Financiën, Inkoop, Juridische Zaken, Bedrijfsbureau SSC en (nu nog) Auditing. Auditing zal in de loop van dit jaar geplaatst worden onder Concerncontrol. Binnen Auditing werken 10 collega’s.

 

Wij bieden

Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 5.067,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband [functioneel schaal 11, HR21 normfunctie Adviseur III.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Michiel Nanninga, Hoofd Auditing, tel.nr. 06-11345589.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 1 maart 2020. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

 

Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne werknemers zijn: werknemers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 Cao gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; werknemers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); werknemers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de
gemeente Groningen).

  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer