Manager Inkoop

structureel | 1,0 fte

Ben jij die gezaghebbende manager Inkoop die aan een tweede (leidinggevende) stap toe is? Stuur je graag professionals aan en ben je visionair op het gebied van inkoop? Reageer dan snel!

 

Hoe ziet jouw dag eruit?

Je begint de week met een weekstart waarin de actuele werkvoorraad en de voortgang van het werk besproken wordt. Vervolgens heb je één-op-één coachingsgesprekken en ook komen een paar collega’s langs met een aantal inhoudelijke vragen om met jou daarover te sparren.

Tevens heb je een oriënterend gesprek over een innovatie op het gebied van digitalisering en je neemt als opdrachtnemer actief deel aan diverse werkgroepen en netwerkbijeenkomsten.

Je sluit de dag af met een klantgesprek waarin je actief feedback ophaalt over de ondersteuning die jouw medewerkers leveren.

 

Opgave

Voor de komende periode ligt de nadruk op het verder versterken van de positionering van de inkoopfunctie. Van daaruit geven we een stevige impuls aan de doelmatigheid en rechtmatigheid van onze inkopen. Digitalisering en automatisering zijn speerpunten, inclusief het benutten van kansen rondom data-analyse.

 

Als manager

  • ben je verantwoordelijk voor het wel en wee van de circa 25 medewerkers binnen de afdeling Inkoop;
  • draag je bij aan en heb je visie op de ontwikkeling van de inkoopfunctie
  • ben je sparringpartner voor directies en het bestuur;
  • stuur je op resultaat, zonder dat je het werk van de medewerkers overneemt. Je laat verantwoordelijkheden daar waar ze horen en
  • ben je actief deelnemer van het Inkoop Platform Noord Nederland. (www.ipnn.nl)

 

Jij

  • bent zichtbaar en werkt resultaatgericht;
  • houdt van aanpakken en verbinden en
  • neemt waar nodig stelling en geeft duidelijkheid.

 

Plek in de organisatie

De afdeling Inkoop valt onder de directie Financiën, Inkoop & Juridische Zaken van het Shared Service Centrum (SSC).  Vanuit de afdeling Inkoop werken we als dienstverlener voor organisatie en bestuur. Er wordt gewerkt vanuit de principes van categoriemanagement, ondergebracht in drie domeinen:  Sociaal-, Fysiek- en het SSC domein. Ieder domein bestaat uit operationeel inkopers, inkopers en een adviseur inkoop. De afdeling zoekt samen met de rest van de organisatie naar de optimale inkoopbehoefte door organisatie- en beleidsdoelstellingen zo goed mogelijk te verbinden aan de externe markt.

 

Wij vragen

  • aantoonbare competenties in het coachend leidinggeven;
  • WO niveau door opleiding of werkervaring;
  • relevante werkervaring bij voorkeur in een grotere gemeente;
  • iemand die zich met passie en enthousiasme inzet voor de gemeente Groningen;
  • iemand die de afdeling en de inkoopfunctie versterkt;
  • iemand die sociaal sterk en communicatief vaardig is en
  • goede kennis van inkoop(processen) in publieke organisaties.

 

Competenties

Besluitvaardig | van onze managers verwachten we dat je knopen doorhakt, dat je daadkrachtig (een van onze kernwaarden) besluiten neemt waarbij je de collega’s ‘meeneemt’.

Communicatie | ons management is bij uitstek in staat mensen te verbinden, collega’s mee te krijgen door open, met lef en betrouwbaar (nog drie kernwaarden) te communiceren over de richting-, de inrichting- en het verrichten van ons werk. 

Persoonlijk leiderschap | wij verwachten van de manager dat je ‘zelfstartend’ bent. Wij verwachten dat je initiatief neemt, dat je initiatief omzet in actie en vervolgens met je collega’s resultaten boekt.

Creëren veilige werkomgeving | Je bent een coachend leider en motivator die invulling geeft aan de organisatie- en teamontwikkeling.

 

Wij bieden

Een tijdelijke aanstelling met uitzicht op een vast dienstverband. Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 5.520,00 bruto per maand bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 12, HR21 Tactisch Leidinggevende II).

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je tot en met 2 augustus contact opnemen met Willem van der Heide, Manager Financiën, tel.nr. 06-11867384; daarna met Ronald Koch, Directeur Financiën, Inkoop & Juridische Zaken, tel.nr  06-52506938

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 6 september 2019. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

 

Let op: mails met betrekking tot deze vacature kunnen in de SPAM terecht komen. Houd dus je mail en de map ‘ongewenste items’ in de gaten!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig opengesteld voor voorrangs-, interne- en externe kandidaten. Voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen hebben voorrang.

             

Interne vacatures worden opengesteld voor: medewerkers met een vaste aanstelling bij de gemeente Groningen; medewerkers met een     tijdelijke aanstelling bij de gemeente Groningen; (oud-) medewerkers die op basis van het ARG een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7 en 10A/D ARG); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, erkzaam binnen de gemeente Groningen); WSW-personeel; trainees (na een     halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers < 30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de     gemeente Groningen).

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer