Tijdelijk Projectleider

De gemeente Emmen is voor het Sociaal Domein op zoek naar een

Projectleider (24-32 uur per week)

 

 

Wat ga je doen?

Jij gaat ervoor zorgen dat de adviezen betreffende de gezamenlijke ontwikkel- en verbeterslagen van gemeente en Stichting De Toegang worden uitgevoerd. Je start met het opstellen van een gezamenlijk praktisch en vlot uit te voeren plan van aanpak op de nog vast te stellen adviezen uit de evaluatie van het toegangsproces in het sociaal domein. 

Nadat het plan van aanpak is opgesteld start de uitvoeringsfase waarbij beide partijen de verbeterpunten in gezamenlijkheid gaan implementeren. Dit proces weet jij vanuit jouw rol als projectleider dusdanig in goede banen te leiden dat er in samenhang een ontwikkelingsgang ontstaat bij en tussen de gemeente en Stichting De Toegang. Hierbij verlies je het bestuur en de keten niet uit het oog. 

Kenmerkend aan jou

Je bent een enthousiaste projectleider die goed snapt in welke positie en fase Stichting De Toegang en de gemeente zich bevinden. Ook ben je in staat om zowel de belangen van de gemeente als van Stichting De Toegang even zwaar te laten wegen, ook al is de gemeente juridisch en maatschappelijk eindverantwoordelijke.  Het werken in een omgeving met uiteenlopende belangen is je op het lijf geschreven. Je bent hierbij in staat om in de juiste toonzetting te spreken en vanuit een grondhouding om samen te werken de verbinding te leggen. Verder beschik je over daadkracht en ben je pragmatisch ingesteld. Je kunt een goed stuk schrijven en kiest daarvoor een praktische insteek, zodat er een realistisch en ontwikkelingsgericht plan van aanpak komt met als basis, een evenwichtige samenwerking. Je hebt ervaring met het werken in een politiek- bestuurlijke omgeving. 

Wat verwachten we van jou?

  • Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding of vergelijkbaar.
  • Je hebt kennis en ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van projecten. 
  • Je kunt heldere voortgangsrapportages schrijven en hebt ervaring met opdrachtgever/ opdrachtnemer verhoudingen.
  • Je kunt vanuit je projectleiderschap ook optreden als procesregisseur.

Wat kunnen wij je bieden?

De opstartfase is intensief en dan zal er 32 uren per week aan inzet van jou worden gevraagd. Rond de zomer zal de stand van zaken worden geëvalueerd en wordt bepaald wanneer de coördinatiefase ingaat. De mate van inzet kan per fase variëren van 24-32 uur per week. 

Het aan de klus verbonden salaris bedraagt maximaal € 5.169,00 (schaal 11) bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Afhankelijk van werkervaring kan sprake zijn van plaatsing in schaal 12 (maximaal € 5.872,00 bruto per maand bij een 36-urige werkweek). Daarnaast ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% (bruto) over je salaris, dat je naar eigen voorkeur kan besteden.

Wie zijn wij?

Het team Beleid & Ontwikkeling sociaal domein houdt zich bezig met beleidsontwikkeling in het sociaal domein. Specifieke aandachtspunten binnen het team zijn jeugd(hulp), onderwijs, en OOV. Daarnaast staan we voor een omslag naar meer programmatisch en opgave gericht werken. De doorontwikkeling om een goede verbinding met de buitenwereld te maken en een nog betere samenwerking met de andere teams in het sociaal domein tot stand te brengen, staan hierbij centraal. 

Wil je meer informatie over deze klus?

Neem dan contact op met Nynke Plantinga (teamleider BOS) via het algemene telefoonnummer van de gemeente Emmen: 14 0591. 

Solliciteren

Heb jij zin om deze uitdaging met ons aan te gaan? Stuur dan je brief en curriculum vitae uiterlijk op 12 mei om 12.00 uur via https://vacatures.vooruitindrenthe.nl. Je kunt je brief richten aan Nynke Plantinga.

We staat ook open voor sollicitaties van ZZP’ers. Deze worden dan ondergebracht bij onze inhuurpartner. Mocht hier sprake van zijn geef dat dan duidelijk aan in je sollicitatiebrief.