Jurist - specialisatie bestuursrecht

Ben je de jurist die altijd zoekt naar hoe het wél kan? Ben je met een frisse blik in je element in een dynamische (werk-)omgeving? Wil je meehelpen aan de verdere ontwikkeling van de juridische kwaliteit binnen de gemeente Emmen? Dan is deze functie wellicht jou op het lijf geschreven.

De gemeente Emmen is voor het team Juridische zaken, Verzekeringen & Inkoop (JVI) op zoek naar een

Jurist - specialisatie bestuursrecht (36 uur per week)

 

vacaturenummer: 21.013

Dit ga je doen

Je kunt worden ingezet op algemeen-juridische werkzaamheden, zoals beschreven onder het kopje “Wie zijn wij?”. Je gaat hoofdzakelijk aan de slag als (één van de) secretarissen van de commissie van advies voor de bezwaarschriften. Tevens adviseer je een aantal functionele teams bij juridische vraagstukken. Daarnaast ben je bij klachtbehandeling, de aangewezen jurist om de klachtencoördinator bij te staan bij complexe casuïstiek.

Kenmerkend aan jou

Je bent in staat om snel te schakelen, hoogwaardige juridische adviezen te geven over diverse (complexe) onderwerpen. Dat vergt een accurate en flexibele werkhouding. Je werkt vanuit de gedachte hoe het wél kan. Je signaleert en begrijpt de politiek-bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen. Zakelijk en bedrijfsmatig op de inhoud en altijd oog voor de menselijke maat bij relaties. Je bent toegankelijk en aanspreekbaar. Communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, zijn ruimschoots aanwezig. Je straalt senioriteit en autoriteit uit, zonder autoritair te zijn.

Wat vragen wij?

Een enthousiaste meester in de rechten, met als specialisatie bestuursrecht. Indien je tevens kennis hebt van privaatrecht, is dit een pré. Minimaal 5 jaar relevante en aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare rol in een (publieke) organisatie. Kennis van en ervaring met juridische kwaliteitszorg is zeer gewenst.

Wat bieden we jou?

Een boeiende baan met een grote diversiteit qua werkzaamheden. Het aan de functie verbonden salaris bedraagt maximaal € 5.169,00 bruto per maand bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van jouw ervaring en deskundigheid. Daarnaast ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% (dat je op diverse manieren kunt besteden), goede werk-/privébalans, training- en ontwikkelmogelijkheden en een prima werksfeer.

Je krijgt een tijdelijke arbeidsovereenkomst van 1 jaar met uitzicht op vast dienstverband (bij goed functioneren).

Wie zijn wij?

Binnen het team JVI zijn diverse disciplines gebundeld. Het team bestaat uit de clusters Inkoop, Klachten, Verzekeringen en Juridische Zaken (totaal ca. 20 fte). Het cluster Juridische Zaken bestaat uit ervaren juridisch adviseurs. Zij vormen het centrale cluster voor juridische advisering binnen de gemeentelijke organisatie. Het cluster Juridische zaken houdt zich onder andere bezig met:

  • advisering van de gemeentelijke bestuursorganen en de functionele teams inzake publiekrechtelijke vraagstukken;
  • secretariaat van de commissie van advies voor de bezwaarschriften;
  • advisering van de gemeentelijke bestuursorganen en de functionele teams inzake privaatrechtelijke vraagstukken;
  • mandaatverzamelbesluit;
  • het opstellen van overeenkomsten, ook in het kader van aanbestedingstrajecten;
  • signaleren van en adviseren over ontwikkelingen in wet- en regelgeving en jurisprudentie;
  • het behandelen van privaatrechtelijke aansprakelijkstellingen;
  • concernbrede juridisch kwaliteitszorg.

 

Wil je meer informatie over deze functie?

Neem dan contact op met Jan Kiers (teamleider JVI) via telefoonnummer: 06-50255768.

Solliciteren

Ben je enthousiast over deze functie en wil je jouw expertise inzetten? Reageer dan vóór 12 april via https://vacatures.vooruitindrenthe.nl. Je kunt je reactie richten aan Jan Kiers.

De gesprekken vinden (onder voorbehoud) plaats via Teams in week 16.