Budgetbeheerder

Zoek jij een baan als budgetbeheerder en wil jij echt het verschil maken voor de inwoners van de Gemeente Emmen? Dan is dit jouw kans!

Voor het team Schulddienstverlening zoeken we namelijk een

Budgetbeheerder (24 uur per week)

vacaturenummer: 23.012

Dit doe je

  • Je draagt zorg voor het muteren van financiële gegevens in het geautomatiseerd systeem.
  • Controleren/opvoeren/compleet maken van de aanvragen leningen en schuldregelingen.
  • Het ondersteunen van de consulenten en schuldenregelaars door het opvoeren en beheren van budgettrajecten van cliënten die (tijdelijk) niet of in zeer beperkte mate zelf in staat zijn tot budgetbeheer. Het beheer wordt uitgevoerd op basis van de gedragscode van de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet (NVVK).
  • Het verwerken en afhandelen van de post en mail.
  • Het invoeren en muteren van gegevens in geautomatiseerde systemen met betrekking tot de budgettrajecten en voorkomende werkzaamheden.
  • Zorgdragen voor het inwinnen en verstrekken van informatie ten behoeve van team en/of management.
  • Uitvoeren van voorkomende werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld deelnemen aan werkgroepen ten behoeve van het Schulden, Armoede en Minimabeleid (SAM).

  

Het team

Het team Schulddienstverlening bestaat uit 26 medewerkers en is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening. Het team werkt aan het voorkomen en/of oplossen van financiële problemen van onze inwoners, om zo hun financiële zelfstandigheid te bewerkstelligen.

Werken bij

Werk je bij de gemeente Emmen, dan werk je in een organisatie waar de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijven voorop staat. We zijn de grootste gemeente in Drenthe en één van de 40 grote gemeenten in Nederland. Met zo’n 900 collega’s werken we voor en met ruim 100.000 inwoners. Dit doen we samen met collega’s uit verschillende teams binnen onze organisatie, met partners, andere overheden, bedrijven en natuurlijk met inwoners.

Ontwikkeling vinden we belangrijk. Door te ontwikkelen groeien we samen naar een organisatie die nog wendbaarder en flexibeler is. Dit doen we om de ontwikkelingen in de steeds sneller veranderende samenleving op te vangen en nu en in de toekomst er te zijn voor onze inwoners en bedrijven. We juichen het toe als iedere collega daaraan een eigen perspectief en waarde toevoegt.

Dit ben je

  • Je bent in het bezit van een afgeronde Mbo-opleiding aangevuld met relevante werkervaring en gedegen kennis van het werkveld
  • Je kunt zorgvuldig en zelfstandig handelen
  • Resultaatgericht werken is je niet vreemd
  • Je hebt overtuigingskracht
  • Je blijft rustig in lastige situaties
  • Je krijgt energie een soms hoge werkdruk
  • Je kunt goed communiceren

Wat bieden wij

We bieden je een afwisselende baan met uitstekende arbeidsvoorwaarden. Ook zijn er talloze regelingen om je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. Afhankelijk van je opleiding en ervaring kun je met de functie Budgetbeheerder bij ons maximaal € 3.224,00 (schaal 7 Cao Gemeenten) verdienen bij een volledige werkweek van 36 uur. Naast je salaris bieden we je graag nog meer: een Individueel Keuzebudget (IKB), een goede werk-privébalans, voldoende opleidingsmogelijkheden en een prima werksfeer. Het IKB is maar liefst 17,05% van je salaris! Je kunt jouw IKB (maandelijks) laten uitbetalen of besteden aan bijvoorbeeld verlof, studie (als deze niet door ons vergoed wordt), fiscaal woon- en werkverkeer of een fietsregeling.

Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.

Wil je meer informatie over de functie?

Neem dan contact op met Heidi Assen (teamleider) via het algemene telefoonnummer van de gemeente Emmen: 14 0591.

Solliciteren

Ben jij de budgetbeheerder die we zoeken? Stuur dan je brief en curriculum vitae vóór 13 februari 2023 via Budgetbeheerder (vooruitindrenthe.nl). Je kunt je brief richten aan Heidi Assen.

De gesprekken staan gepland op donderdagmiddag 23 februari 2023.