3 x Medewerker Burgerzaken KCC

Krijg jij energie van contact met klanten en ben je graag dienstverlenend bezig? Heb je daarnaast ruime ervaring als medewerker burgerzaken binnen een gemeente? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De gemeente Emmen is voor het team Klant Contact Centrum (KCC) bij het cluster Burgerzaken en Zorg op zoek naar een ervaren

 3 x Medewerker Burgerzaken KCC

(28– 32 uur per week)(totaal 90 uur)

Vacaturenummer: 21.106

Wie zijn wij?

 “Gemeente Emmen wil graag excellente dienstverlening leveren aan haar inwoners en ondernemers”

In 2018 zijn we gestart met een verandertraject ‘KCC van de Toekomst”. Onze medewerkers zijn flexibel, efficiënt, en dienstverlenend. Onze klanten voelen zich serieus genomen, gehoord en op de juiste manier aangesproken. We denken en handelen vanuit ‘de bedoeling’. Bovendien zoeken we actief naar mogelijkheden voor snelle, eenvoudige, adequate en mensgerichte dienstverlening. Als team zijn we zelforganiserend en wendbaar, met zo min mogelijk bureaucratie, ‘lean’ processen en goed werkende systemen. Cultuur, houding en gedrag zijn erg belangrijk en onze kernwaarden hierbij zijn: verbondenheid, open en eerlijk, ondernemend en plezier.

Wat ga je doen?

  • De belangrijkste werkzaamheden in deze functie zijn:
  • Aanvragen en uitreiken van reisdocumenten
  • Aanvragen en uitreiken van rijbewijzen
  • Uittreksels
  • Verhuizingen
  • Meldingen voorgenomen huwelijk, geboorteaangifte, aangifte overlijden

Voor de werkzaamheden van de burgerlijke stand is het vereist dat je beëdigd ambtenaar burgerlijke stand bent. (ABS)

Een ABS zijn is een pré en anders moet je bereid zijn om deze studie op te pakken.

Wat vragen wij?

Voor deze functie heb je minimaal een opleiding MBO+ (niveau 4) of HBO afgerond. Actuele kennis van Burgerzaken is vereist. Daarnaast ben je zeer digitaal vaardig. De producten van Burgerzaken worden digitaal steeds verder ontwikkeld, waardoor er van je wordt verwacht dat je in deze ontwikkeling mee kunt. Naast de juiste kennis en ervaring is houding en gedrag ook erg belangrijk en moet je passen bij de visie van “KCC van de Toekomst”.

Welke vaardigheden vinden wij belangrijk?

Voor deze functie vinden wij de volgende vaardigheden belangrijk:

  • Nauwkeurigheid: Verricht werkzaamheden met een grote mate van accuratesse.
  • Flexibiliteit: Blijft doelmatig handelen door je aan te passen aan nieuwe of veranderde werkomgeving, vakgebieden, taken, verantwoordelijkheden of mensen.
  • Klantgerichtheid: Kent en doorziet de wensen en belangen van de interne of externe klant.
  • Samenwerken: Je bent erop gericht samen met anderen te werken en resultaten te delen. Anderen betrekken, luisteren naar anderen, denken en handelen vanuit gemeenschappelijke belangen.
  • Zelfreflectie: Je kent je eigen sterke kanten, zwakheden en begrenzingen en bent in staat om jezelf een spiegel voor te houden en stil te staan bij hoe je werkt en wat er verbeterd kan worden. Feedbackmentaliteit.
  • Zoekt oplossingen, binnen eigen taken en verantwoordelijkheden en houdt hierbij rekening met de behoeften, belangen en gevoelens van de klant met in achtneming van het algemeen belang.

Wat kunnen wij je bieden?

Afhankelijk van je kennis en ervaring bieden wij een salaris van minimaal € 2.170,00 en maximaal € 3.176,00 bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van jouw ervaring, opleiding en deskundigheid. Daarnaast ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% (bruto) over je salaris, dat je naar eigen voorkeur kan besteden.

De aanstelling is voor de duur van een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling.

Meer informatie?

Wil je meer informatie over deze functie? Neem dan contact op met Roelie Oosting (teamleider KCC) of Bertha Brijan (allround medewerker KCC) via het algemene telefoonnummer van de gemeente Emmen: 14 0591.

Een beschrijving van de visie “KCC van de Toekomst” van de gemeente Emmen kan via e-mail (vooruitindrenthe@emmen.nl) worden opgevraagd.

Wil je solliciteren?

Wil jij bij ons komen werken als medewerker burgerzaken? Reageer dan vóór 20 januari 2022 via https://vacatures.vooruitindrenthe.nl.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 27 januari 2022.