Werkvoorbereiders nieuwe stijl

Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Wil jij werken bij een organisatie:

  • Waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?
  • Waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?
  • Die ook online dichtbij is voor inwoners, ondernemers en betrokken partijen?

Solliciteer dan bij de gemeente Eemsdelta!

Team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte verwelkomt gedreven en enthousiaste:

Werkvoorbereiders nieuwe stijl
Wegen - 36 uur
Riolering - 36 uur
Watergangen en kunstwerken - 36 uur
Kabels en leidingen 'openbare verlichting' - 36 uur

 

Algemeen
Het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte groeit steeds meer naar een opbouw met vakgroepen waarbinnen een keten van beleidsadviseur, assetmanager, assetbeheerders, werkvoorbereiders en toezichthouders gezamenlijk verantwoordelijkheid draagt voor de ontwikkeling, realisatie en het beheer van de assets binnen die vakgroep.

 
Functieomschrijving
De assets zijn ondergebracht in 1 van de 3 vakgroepen: Groen, Afval/Grondstoffen – Water – Wegen. Samen met je collega assetmanager, assetbeheerder en toezichthouders ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling, de realisatie van werken en het beheer van de asset. Daarbij werk je nauw samen met de medewerkers van het team Service en Onderhoud en de projectleiders van openbare ruimte projecten. Gezien het feit onze gemeente volop bezig is met versterkingsprojecten in het kader van de aardbevingen (gaswinning), hebben we ook een extra grote, maar ook zeer interessante opgave in de openbare ruimte.

 
Wat ga je doen

  • Je bent medebeheerder voor een of meerdere assets in de openbare ruimte;
  • Vanuit je vakkennis en de dagelijkse praktijk lever je input voor het opstellen en actualiseren van beheerplannen en begrotingen en beleidsontwikkeling;
  • Je controleert bestekken (of stelt deze eventueel zelf op), controleert tekeningen en kostenramingen voor onderhoudswerken;
  • Je levert je bijdrage aan de voorbereiding van aanbestedingen voor onderhoudswerken, beoordeelt samen met de assetbeheerder/budgethouder de ontvangen biedingen en wikkelt het gunningstraject af;
  • Je ziet toe op de uitvoering van de werkzaamheden en onderhoudt contact met alle betrokken partijen en het team Service en Onderhoud;
  • Je organiseert en verwerkt mutaties tijdig in Obsurv;
  • Je levert je bijdrage binnen de consignatiedienst.


Wat vragen wij

  • Minimaal MBO /HBO werk- en denkniveau in een passende civieltechnische richting;
  • Meerjarige werkervaring in het vakgebied op tenminste 1 van de assets;
  • Samenwerkingsgericht, goed oog voor omgevingsmanagement;
  • Je herkent je in van onze 5 kernwaarden: AantrekkelijkBetrouwbaarDichtbijInnovatief en Samen.


Wat kunnen wij jou bieden

  • Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • Een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet;
  • Het betreft een nieuwe functie die nog moet worden gewaardeerd. Het salaris is maximaal €3.732,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 8 CAO Gemeenten, salarispeil 1 april 2022), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring;
  • Naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • Afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen.

 
Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie? Gemeente Eemsdelta ziet graag jouw sollicitatie tegemoet! Stuur je sollicitatie onder vermelding van vacature "Werkvoorbereider nieuwe stijl'' vóór maandag 27 juni aanstaande via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Meer informatie

  • Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Wim Mulder (Teammanager Beleid, Realisatie & Beheer Openbare Ruimte a.i.), te bereiken via telefoonnummer 06-23007644.
  • Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860.
  • Het verkrijgen van de VOG is onderdeel van de procedure en benoeming.
  • De gesprekken staan gepland op donderdag 30 juni a.s.