Werkvoorbereider watergangen en kunstwerken
Team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte verwelkomt graag een gedreven en enthousiaste:
(Junior) Werkvoorbereider/ Assetbeheerder (natte en droge waterbouw/ civiele kunstwerken)
Voor 36 uur per week
Algemeen
Het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte groeit steeds meer naar een opbouw met vakgroepen. Waarbij een keten van beleidsadviseur, assetmanager, assetbeheerders, werkvoorbereiders en toezichthouders gezamenlijk verantwoordelijkheid draagt voor de ontwikkeling, realisatie en het beheer van de assets binnen die vakgroep. In de waterrijke kustgemeente gemeente Eemsdelta vinden veel ontwikkelingen plaatst die zijn eigen technische en ruimtelijke uitdagingen meebrengen. Je werkt in een dynamische organisatie vanuit de opdrachtgever waarbij je meebouwt aan de toekomst van onze gemeente Eemsdelta.
Functieomschrijving
De assets zijn ondergebracht in 1 van de 3 vakgroepen: Groen, Afval/Grondstoffen – Water – Wegen. Samen met je collega assetmanager, de assetbeheerder en de toezichthouders ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling, realisatie en het beheer van de asset. Daarbij werk je nauw samen met de medewerkers van het team Service en Onderhoud en de projectleiders van openbare ruimte projecten.
Gezien het feit dat onze gemeente volop bezig is met versterkingsprojecten in het kader van de aardbevingen (gaswinning), hebben we ook een extra grote, maar ook zeer interessante, opgave in de openbare ruimte.
Een normale werkdag is afwisselend en begint met het doornemen van de meldingen. Samen met je collega's Assetbeheer bepaal je welke meldingen dringend zijn en welke meldingen nog kunnen wachten. De civiele kunstwerken waarbij dringende meldingen zijn, ga je verder onderzoeken. Samen met de budgethouder bepaal je welke mogelijkheden er zijn. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de onderhoudswerkzaamheden van o.a. steigers, stuwen, bruggen (M&E gedeelte), beschoeiingen en baggerwerk. Deze onderhoudswerkzaamheden voer je uit met inzet van externe bedrijven en adviseurs. Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor het aanleveren van de correcte gegevens richting de verschillende betrokken partijen. In de gemeente zijn meer dan 100 civiele kunstwerken waar je verantwoordelijk voor bent. Deze kunnen klein zijn maar ook groot zoals viaducten en tunnelwerk. Veel civiele kunstwerken zijn toe aan onderhoud, renovaties en nieuwe software. Om de scheepsvaart en pleziervaart door te kunnen laten gaan ben jij een essentiële schakel.
Wat ga je doen
- je bent medebeheerder voor een of meerdere assets in de openbare ruimte, gespecialiseerd in het waterdomein
- vanuit je vakkennis en de dagelijkse praktijk lever je input voor het opstellen en actualiseren van beheerplannen
- je controleert bestekken (of stelt deze eventueel zelf op), controleert tekeningen en kostenramingen voor onderhoudswerken
- je levert je bijdrage aan de voorbereiding van aanbestedingen voor onderhoudswerken, beoordeelt samen met de assetbeheerder/budgethouder de ontvangen biedingen gunningstraject
- je ziet toe op de uitvoering van de werkzaamheden en onderhoudt contact met alle betrokken partijen en het team Service en Onderhoud
- je organiseert en verwerkt mutaties van je werkzaamheden tijdig in Obsurv
- in overleg kan je worden opgeroepen voor consignatiediensten
- je bent verantwoordelijk voor spoedsituaties
- je heb overleg met verschillende partijen waaronder Rijkswaterstaat
Wat vragen wij
- minimaal MBO/ HBO werk- en denkniveau in een passende civieltechnische richting
- ervaring in een soortgelijke technische functie is een pré, maar ben je net afgestudeerd en wil je je graag ontwikkelen in dit spannende vakgebied meld je dan zeker ook!
- samenwerkingsgericht in teamverband met een goed oog voor omgevingsmanagement
- je herkent je in van onze 5 kernwaarden: Aantrekkelijk, Betrouwbaar, Dichtbij, Innovatief en Samen
Wat kunnen wij jou bieden
- een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid
- je hebt veel contact met de bewoners en bouwt mee aan Nederland waarbij je jouw ideeën tot stand ziet komen
- een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet
- het salaris is maximaal € 4.052,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 8 CAO Gemeenten, salarispeil 2 januari 2023), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring
- naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
- afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband
- goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, reiskostenvergoeding, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen
Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie? Gemeente Eemsdelta ziet graag jouw sollicitatie tegemoet! Stuur je sollicitatie via de sollicitatiebutton.
Meer informatie
- heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Martijn van Luijk (Assetmanager beheer openbare ruimte), te bereiken via telefoonnummer 06-50073813
- voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ingrid van der Ploeg, te bereiken via telefoonnummer 06-50741906
- de vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang
- het verkrijgen van de Verklaring Omtrent Gedrag is onderdeel van de procedure en benoeming
- na je sollicitatie nemen we zo snel mogelijk contact met je op over het vervolg van de sollicitatieprocedure
- wanneer wij een geschikte kandidaat hebben gevonden sluit de vacature