Teammanager Informatievoorziening

Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Wil jij werken bij een organisatie:

  • Waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?
  • Waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?
  • Die ook online dichtbij is voor inwoners, ondernemers en betrokken partijen?

Solliciteer dan bij de gemeente Eemsdelta!

Voor het team Informatievoorziening zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gedreven:

Teammanager Informatievoorziening
32 – 36 uur per week

 


Algemeen
Ontwikkelingen binnen Informatievoorziening
We hebben de gemeentelijke herindeling benut om een grote stap te maken richting een 100% digitale organisatie. Er staat een nieuwe moderne ICT-infrastructuur en we zijn grotendeels verschoven van ‘beheerorganisatie’ naar ‘regie-organisatie’. Onze organisatie werkt grotendeels mobiel (laptops en iPhones) en we selecteren leveranciers op basis van het principe “Cloud tenzij”. Desalniettemin gaan de ontwikkelingen op het vlak van informatievoorziening snel en zijn er altijd essentiële onderdelen waarbij vernieuwing en aanbestedingen spelen.

Team Informatievoorziening voert regie vanuit informatiemanagement en (GEO) informatiebeheer. Daarnaast is het team bezig om data gedreven werken verder te introduceren, niet alleen op basis van gegevens over onze buurten en wijken, maar ook op basis van managementinformatie. Vanuit het onderdeel Documenten & Processen voeren we regie op de belangrijkste informatiestromen die we steeds meer digitaal aan het maken zijn. En ondanks dat veel van onze ICT en leveranciers vanuit de Cloud opereren hebben we onze eigen Servicedesk in eigen huis zodat het klantcontact nabij is. Dit alles vraagt vanzelfsprekend om continue aandacht voor een goede inrichting van de informatiebeveiliging en het blijven voldoen aan de AVG. Als teammanager Informatievoorziening speel je een cruciale rol in dit alles. Om aan de ontwikkelingen tegemoet te komen is het noodzakelijk om enerzijds de teamontwikkeling vorm te geven en anderzijds strategisch richting te geven aan de keuzes voor de toekomst.


Functieomschrijving
Het team informatievoorziening is een dynamisch team, werkzaam in een dienstverlenende rol en zichtbaar op bijna alle locaties van onze organisatie. Het team bestaat uit enthousiaste collega’s die het belangrijk vinden waarde toe te voegen. Het is een veelzijdig team met hulpvaardige collega’s waar vooral in oplossingen wordt gedacht.

Het team bestaat uit vier onderdelen, te weten GEO & data, Documenten & Processen, Servicedesk & ICT en het zogeheten CIO-office van waaruit de regierol op de informatievoorziening wordt ingevuld.

Binnen de gemeente Eemsdelta worden verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie gelegd. Team Informatievoorziening past hier goed bij en bestaat uit een relatief volwassen team met veel professionals aan boord. Als manager ben je coachend en mensgericht en weet je de zelfstandigheid, eigen regie, oplossingsgerichtheid en verantwoordelijkheid van het team te stimuleren. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de strategische richting binnen het team; de visie op de toekomst van de (digitale) gemeente, de manier van werken en de stapsgewijze realisatie van de huidige en toekomstige ambities.

Je komt te werken in een organisatie in doorontwikkeling, waar je je kwaliteiten onder andere kunt inzetten voor je team en het (mede)vormgeven van het cluster Interne & Externe Dienstverlening waar het team informatievoorziening deel van uitmaakt. Je participeert in het MT van dit cluster. Je adviseert en legt verantwoording af aan de clusterdirecteur Interne & Externe Dienstverlening.


Wat verwachten wij van de teammanager
We zetten graag je ondernemerschap en coachende vaardigheden in om het team Informatievoorziening succesvol te laten functioneren. Je hebt gevoel bij de processen die zich afspelen binnen de gemeentelijke informatievoorziening en stelt integraal werken met interne en externe partners centraal. Omwille van een goede voortgang verwachten wij dat je makkelijk benaderbaar bent en een pragmatische, hands-on instelling hebt. Als het nodig is, hak je knopen door en stuur je op feiten en resultaten. Je hebt een positieve, luisterende en open benadering. Je bent een empathische, mensgerichte persoonlijkheid, echter wel met een zakelijke en oplossingsgerichte insteek.


Wat breng je daarvoor mee

  • Je bent in het bezit van een relevante en afgeronde HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring als leidinggevende van een afdeling met informatiserings-vraagstukken en je hebt ervaring met het sturing geven aan vraagstukken met politiek-bestuurlijke, organisatorische, economische en/of sociaal maatschappelijke impact;
  • Je creëert daarbij draagvlak voor (intern) beleid;
  • Je adviseert het MT over complexe ICT en informatievoorzieningsvraagstukken (CIO-rol);
  • Je bent besluitvaardig, in staat om draagvlak te creëren en op heldere wijze te communiceren;
  • Je bent verbindend, je bent duidelijk en open in je communicatie;
  • Je hebt relevante kennis van en een heldere visie op informatievoorziening en weet deze ook over dragen;
  • Je bent politiek en omgevingssensitief;
  • Je hebt ervaring met procesoptimalisatie en sturing op feiten en cijfers;
  • Je hebt veranderkundige ervaring, om zo de teamontwikkeling verder vorm te geven;
  • Je herkent je in onze 5 kernwaarden: AantrekkelijkBetrouwbaarDichtbijInnovatief en Samen.


Onze actuele opgaven zijn o.a.

  • Ontwikkelen strategische visie 2024 – 2028;
  • Sturen en vernieuwen op basis van beschikbare budgetten;
  • Verder implementeren Mobile Device Management;
  • Verder digitaliseren van de documentstromen en archieven;
  • Verder oppakken van data gedreven werken;
  • Implementeren van nieuwe telefonieoplossing;
  • Verdere integratie van Office 365;
  • Er staan diverse grotere aanbestedingen gepland zoals van ons DMS (Document Management Systeem) en de applicatie Sociaal Domein.


Wat kunnen wij jou bieden

  • Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • Een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet;
  • Het salaris is maximaal €6.103,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 12 CAO Gemeenten, peildatum 1 april 2022), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • Afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen.


Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV onder vermelding van vacature ''Teammanager Informatievoorziening'' vóór maandag 11 juli 2022 via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Meer informatie

  • Heb je inhoudelijke vragen over deze functie? Dan kun je contact opnemen met Els Meeuwissen (Clusterdirecteur Interne & Externe Dienstverlening), te bereiken via telefoonnummer 06 - 25358198.
  • Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06 - 25100860.
  • Het verkrijgen van de VOG is onderdeel van de procedure en benoeming.
  • De vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang.
  • Een ontwikkelassessment kan onderdeel van de procedure en benoeming zijn.
  • De gesprekken vinden plaats op woensdag 13 juli 2022 (tussen 9:00 - 13:00 uur).