Consulent Inkomen
Om het team Inkomen uit te breiden, zijn wij doorlopend op zoek naar een goede en bevlogen
Consulent Inkomen
Aantal uren per week zijn in overleg af te stemmen
Algemeen
Ben jij thuis in de sociale wet- en regelgeving en vind je het leuk om klanten op weg te helpen met uitkeringen en andere voorzieningen waar zij mogelijk recht op hebben? Kun jij daarnaast goed situaties inschatten en heb jij geen moeite je hoofd koel te houden wanneer er zich een spoedprocedure voor doet? Lees snel verder over de functie van Consulent inkomen!
Functieomschrijving
Als Consulent inkomen ben je verantwoordelijk voor het tijdig en juist verstrekken van uitkeringen in het kader van de Participatiewet en aanverwante regelingen. Je voert intakegesprekken met nieuwe klanten. Het verwerken van aanvragen voor levensonderhoud is een integraal onderdeel van de functie van Consulent inkomen. Je doet de beëindigingsonderzoeken. Je handelt de aanvragen voor bijzondere bijstand af. Indien noodzakelijk leg je huisbezoeken af. Je stelt rapportages en beschikkingen op, toetst rechtmatigheid, registreert rapportages en berekeningen. Je voert werkzaamheden uit binnen het team Inkomen. Het team bestaat uit Consulent inkomen, Handhaving, Terugvordering & Verhaal, Administratie, Functioneel beheer en Vroeg signalering.
Wat breng je mee:
- je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau (bij voorkeur Sociaal Juridisch Dienstverlening, SJD)
- je hebt kennis van de Participatiewet
- je hebt meerjarige werkervaring als 'Consulent inkomen' bij een gemeentelijke sociale dienst
- je weet de wet- en regelgeving goed te verwoorden richting de klant, zowel mondeling als op schrift
- je kunt de klant correct te woord te staan en weet goede resultaten te behalen met jouw team
- je weet een grote caseload te beheren en houd je hoofd koel wanneer er een spoedprocedure binnen komt
- je bent empathisch, sociaal ingesteld en communiceert makkelijk
- je hebt kennis van GWS4all/ PKO
Wat kunnen wij jou bieden
- wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid
- de functie kan ook gedeeltelijk vanuit huis worden uitgevoerd
- een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet
- naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
- afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband
- goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen
Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV via de sollicitatiebutton. Na je sollicitatie nemen wij contact op om je te voorzien van een terugkoppeling.
Meer informatie
- heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Jaap Dijkema (Teammanager Inkomen), te bereiken via telefoonnummer 06-31043451
- voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860
- het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag is onderdeel van de procedure en benoeming