Communicatieadviseur

Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Wil jij werken bij een organisatie:

  • Waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?
  • Waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?
  • Die ook online dichtbij is voor inwoners, ondernemers en betrokken partijen?

Solliciteer dan bij de gemeente Eemsdelta!

Het team Aardbevingen de Baas verwelkomt graag een enthousiaste en gedreven:

Communicatieadviseur
32 – 36 uur per week

 

Algemeen
We zoeken een allround communicatieadviseur die als sparringpartner aansluit bij projecten in het versterkingsprogramma van de gemeente Eemsdelta. Ben jij iemand die energie krijgt van de grote dynamiek van het gaswinningdossier? Houd je ervan om mee te denken in de organisatie van projecten? Steek je graag je handen uit de mouwen en ben jij niet bang voor een baan met veel uitdagingen? Dan is deze functie jou op het lijf geschreven!


Functieomschrijving
In de gemeente Eemsdelta moeten ruim 15.000 gebouwen aardbevingsbestendig worden gemaakt. Daarmee is Eemsdelta de 'grootste aardbevingsgemeente' van Groningen. In het complexe speelveld, waarin je veel gaat samenwerken met externe partners, is geen dag hetzelfde. We zoeken dan ook een persoon die flexibel kan zijn en praktisch is ingesteld. Je weet snel je weg te vinden in en bij de organisaties die betrokken zijn bij het aardbevingendossier. Ervaring in een gemeentelijke organisatie komt hierbij goed van pas. Je kunt snel schakelen, overziet de grote lijnen, maar pakt ook snel de uitvoerende werkzaamheden op.

Er gebeurt veel, het is hard werken, maar het is bijna altijd dankbaar werk. Je krijgt veel vrijheid en ruimte bij het uitvoeren van je werkzaamheden in een prettige sfeer, met open en directe communicatie. Je gaat samenwerken in een team met twee andere communicatieadviseurs. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het communicatieadvies binnen het programma, maar je hebt alle drie wel je eigen projecten. Je werkt dan ook vooral samen met de projectleider en programmamedewerker binnen jouw projecten.


Wat vragen wij

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau en meerdere jaren relevante werkervaring;
  • Je bent een allround communicatieadviseur die veel ervaring heeft met projectmatig werken;
  • Je hebt ruime ervaring als communicatieadviseur in een politieke omgeving;
  • Je hebt ervaring met adviseren van bestuurders en management;
  • Ervaring in het aardbevingsdossier is een pré;
  • Je staat met beide benen in de Groningse klei, je hebt een nuchtere mentaliteit;
  • Je bent maatschappelijk betrokken en hebt affiniteit met politiek en politieke vraagstukken.


Wat kunnen wij jou bieden

  • Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • Een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet;
  • Het salaris is maximaal €4.671,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 10 CAO Gemeenten, peildatum 01-04-2022), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • Afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen.


Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV onder vermelding van vacature "Communicatieadviseur" vóór maandag 16 mei aanstaande via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Meer informatie

  • Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie? Dan kun je contact opnemen met je toekomstige collega's, Ines Slomp te bereiken via 06-50073854 of Nicolien Tolk te bereiken via 06-50073881.
  • Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860.
  • De vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang.
  • Het verkrijgen van de VOG is onderdeel van de procedure en benoeming.
  • De gesprekken staan gepland voor donderdag 19 mei a.s.