Beleidsadviseur VTH – Accounthouder Omgevingsdienst

Cluster Fysieke Leefomgeving en Economie verwelkomt een gedreven en enthousiaste:

Beleidsadviseur VTH – Accounthouder Omgevingsdienst

Voor 36 uur per week

 

Functieomschrijving

Als Beleidsadviseur Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) – Accounthouder Omgevingsdienst ben je onder andere verantwoordelijk voor het opstellen en begeleiden van de uitvoering van het VTH-beleid. Dit beleid moet nog geactualiseerd worden en klaargestoomd worden voor de komst van de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen.

Je bent in staat om vanuit de VTH-beleidscyclus geheel zelfstandig binnen de gestelde kaders (afspraken, wensen en toekomstige ontwikkelingen van en met de deelnemers) werkzaamheden op te pakken en uit te voeren. De werkzaamheden kennen een cyclisch karakter en vloeien met name voort uit onderdelen van de P&C-cyclus (waaronder het opmaken van jaarverslag en kwartaalrapportages) en de Big8-beleidscyclus.

Als Accounthouder Omgevingsdienst adviseer je het bestuur en management inzake de opdrachtgeversrol richting de Omgevingsdienst Groningen (ODG). Je stelt hiertoe de jaaropdrachten op, beoordeelt het uitvoeringsprogramma en de voortgangsrapportages en adviseert hierover aan bestuur en management. Daarnaast zorg je voor afstemming en coördinatie tussen alle betrokken partijen (onder wie frontoffice, casemanagers, ODG, VRG-portefeuillehouder, (beleids-) medewerkers eigen gemeente, andere gemeenten) met betrekking tot vergunningen, toezicht en handhaving.

Wat ga je doen

  • je bent (strategisch) sparringpartner voor wethouder voor de relatie met de ODG
  • je onderhoudt contacten met de ODG en zorgt voor afstemming over taken en voortgang
  • je bespreekt en adviseert over vragen van door de ODG toegestuurde stukken, zowel in- als extern, alsmede (regie voeren op) het correct afhandelen daarvan, waaronder het voorbereiden van besluitvorming door college, commissie en/of raad
  • je bewaakt de uitvoering van opdrachten door de ODG
  • je bestudeert adviseert over rapportages
  • je voert diverse in- en externe overleggen over jouw werkzaamheden
  • je stelt VTH-beleid op en begeleidt de uitvoering van hiervan, waaronder het voorbereiden van besluitvorming door college, commissie en/of raad
  • je bent verantwoordelijk voor de jaarprogramma's en rapportages op het gebied van VTH
  • je geeft input voor het VTH-uitvoeringsprogramma
  • je behandelt de factuurafhandeling
  • je geeft juridische advisering over milieutaken binnen de gemeente

Wat vragen wij

  • je hebt een afgeronde HBO opleiding (bij voorkeur Juridisch) en beschik je over relevante werkervaring
  • je bent een bevlogen enthousiaste collega die communicatief sterk is en écht samen werkt
  • je hebt oog voor de klant (inwoners en ondernemers) en bent dienstverlenend
  • je staat stevig in je schoenen, je bent een netwerker en onderhoudt makkelijk contacten
  • je begrijpt de context waarin je werkzaam bent, hebt gevoel bij ‘politieke sensitiviteit’, je toont initiatief en bent vindingrijk en verrassend in jouw oplossingen
  • verder kom je makkelijk zelfstandig uit de voeten en werk je resultaatgericht
  • vanuit maatschappelijke ontwikkelingen weet je nieuwe heldere strategie en beleid te vormen
  • je herkent je in onze kernwaarden: AantrekkelijkBetrouwbaarDichtbijInnovatief en Samen

Wat kunnen wij jou bieden

  • wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid
  • een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet;
  • het salaris is maximaal €4.671,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 10 CAO Gemeenten, peildatum 01-04-2022), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband;
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen.

Hoe nu verder

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV onder vermelding van vacature ''Beleidsadviseur VTH – Accounthouder Omgevingsdienst'' vóór maandag 24 oktober aanstaande via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Meer informatie

  • heb je nog inhoudelijke vragen over de functie? Dan kun je contact opnemen met Sjoerd Lemstra (teammanager Toezicht en handhaving), te bereiken via telefoonnummer 06-25032295
  • voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860
  • de vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang
  • het verkrijgen van de VOG is onderdeel van de procedure en benoeming

Gemeente Eemsdelta als werkgever

Wil je weten hoe het is om bij de gemeente Eemsdelta te werken? Kijk dan op onze vacaturepagina.