Beleidsadviseur Jeugdbeleid
Om het team beleid, expertise en OOV compleet te maken zijn wij op zoek naar een gedreven:
Beleidsadviseur jeugdbeleid
Voor 32 uur per week
Functieomschrijving
Als beleidsadviseur maak je onderdeel uit van het team Beleid, Expertise en OOV (BEO). Je ontwikkelt, in samenwerking met jouw collega's, visie en beleid over vraagstukken op het brede vakgebied van het sociale domein. Jouw expertise is jeugd en jeugdbeleid. Je adviseert aan bestuur en management. Je legt hierbij tevens een verbinding met de ontwikkelingen rondom de transformatie van het sociaal domein breed en zorgt vanuit jouw expertise en kennisgebied voor aansluiting met andere thema’s van het team beleid en projecten. Je ontwikkelt, ondersteunt en geeft uitvoering aan de implementatie van bestaand en nieuw beleid op basis van de landelijke, regionale en lokale ontwikkelingen. Je bent contactpersoon voor organisaties in het veld (o.a. RIGG), ondersteunt vanuit gemeentelijk perspectief de ontwikkelingen en werkt nauw samen met andere gemeenten. Je bent ook contactpersoon voor partijen die projecten en diensten voor de gemeente uitvoeren, dit doe je vanuit een regisserende rol en in overleg met de (interne) projectleiders. De focus kan wisselen, maar momenteel ligt de nadruk in deze functie op strategisch jeugdbeleid, integrale projecten gericht op mens en maatschappij, werken aan goed en betaalbaar jeugdbeleid. Een belangrijke opgave is de transformatie van de jeugdhulp.
Wat breng je daarvoor mee:
- je hebt WO werk en denkniveau
- je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie (bij voorkeur bij een gemeente)
- het is een pré als je kennis van en affiniteit hebt met de regio
- je hebt kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan
- je hebt ervaring met project- en programmatisch werken
- je kan nota’s en adviezen opstellen. Je bent in staat om tussen de verschillende onderwerpen te schakelen, maar weet daarnaast verbinding te creëren tussen de verschillende beleidsopgaven
- je bouwt relevante netwerken op en weet deze op een constructieve wijze te onderhouden. Tevens heb je politieke en bestuurlijke sensitiviteit met organiserend vermogen en bent een goede gesprekspartner op verschillende niveaus
- je bent alert, flexibel en weet kansen te benutten. Je hebt een proactieve en resultaatgerichte houding naar de samenleving en naar het bestuur
- herkenning in onze 5 kernwaarden: aantrekkelijk, betrouwbaar, dichtbij, innovatief en samen
Wat kunnen wij jou bieden:
- wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid
- een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet
- het salaris is maximaal €5.372,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 11 CAO Gemeenten, peildatum 01-04-2022)
- naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
- de functietitel van deze functie is 'Beleidsadviseur mens en maatschappij A'
- afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband
- goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, een reiskostenvergoeding woon – werkverkeer, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen
Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV vóór maandag 27 maart 2023 aanstaande via de sollicitatiebutton.
Meer informatie
- Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met drs. Kasper Bosker (Teammanager Beleid, Expertises en Openbare Orde en Veiligheid), te bereiken via telefoonnummer 06-29585486.
- Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860.
- de vacature staat tegelijkertijd intern en extern uit, bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang
- het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag is onderdeel van de procedure en benoeming