Webspecialist

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom. Vanwege interne doorstroom zijn we op zoek naar een nieuwe collega:

Webspecialist

(32 tot 36 uur per week voor een periode van één jaar, met uitzicht op een vast contract)

Waar ga je werken?
Je gaat werken in het cluster informatiemanagement, dit cluster is onderdeel van het team advies & services. Jouw functie maakt deel uit van het (net) gestarte online team. Dit online team is een netwerkteam (geen hiërarchisch team) dat opgavegericht samenwerkt vanuit de verschillende disciplines: communicatie, informatievoorziening, dienstverlening en klantcontact. Je werkt vooral veel samen met de adviseur online dienstverlening, (online) communicatiespecialisten en functioneel beheerders. Omdat we net gestart zijn, zijn we volop in beweging. Jouw ervaring en ideeën voor de verdere ontwikkeling horen we graag!

Wat ga je doen?

Je wordt onze web-expert! Je focus ligt op het beheer en de doorontwikkeling van www.coevorden.nl en ons intranet. Maar we hebben nog meer websites in onze organisatie. En regelmatig komen er nieuwe verzoeken binnen. Je werkt mee aan bestaande en nieuwe websites en online (aanvraag)formulieren.

 We monitoren de kwaliteit van onze website(s) en online aanvraagformulieren. met een aantal tools. Hier word jij de beheerder van. Regelmatig controleer je daarmee de kwaliteit van onze dienstverlening. Zie je kansen voor verbetering? Dan onderneem je actie.

Een leuke klus waar je meteen mee aan de slag kan: met het online team eind van het jaar onze fonkelnieuwe website www.coevorden.nl opleveren.

 Het lijstje met werkzaamheden staat niet vast. We volgen de organisatie-, vakinhoudelijke en wettelijke ontwikkelingen. Het is dus belangrijk dat je het leuk vindt om jezelf en je werk te blijven ontwikkelen.

Wie zoeken we?

Je houdt van een mix van zelfstandig en in teamverband werken. Het is van belang dat je makkelijk contact legt. Je hebt overtuigingskracht en bent vasthoudend, een aanjager en innovatief. Ook ben je nauwkeurig en analytisch. Je volgt de ontwikkelingen in je vakgebied en neemt initiatief als je kansen of belangen ziet.

Verder zien we graag dat je…

  • beschikt over HBO werk- en denkniveau
  • weet hoe een website technisch in elkaar steekt
  • kennis hebt van domeinbeheer en hosting
  • de eisen kent waar overheidswebsites aan moeten voldoen; zoals digitale toegankelijkheid, archivering, privacy en security
  • uit de voeten kunt met statistiekprogramma’s zoals Matomo en Siteimprove

Staat er iets op het lijstje dat je niet kunt afvinken, maar wat je wel interessant lijkt om mee aan de slag te gaan? Dan horen we ook graag van je!

Wat bieden we?

  • Een functie waarbij je minimaal 32 en maximaal 36 uur per week werkt
  • Afhankelijk van kennis en ervaring een salaris van maximaal € 4.208 per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 9)
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van het jaarsalaris.
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken
  • Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.
  • 144 wettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband. Je kunt je IKB inzetten voor extra vakantie-uren
  • Volop opleidingsmogelijkheden, zodat je je kunt blijven ontwikkelen

Het IKB kun je op verschillende manieren gebruiken, bijvoorbeeld voor het kopen van extra verlofdagen of verlofsparen. Ook kan je, naast de reiskostenvergoeding, gebruik maken van de uitruilregeling reiskostenvergoeding en fietsregeling.

En verder: collectiviteitskorting bij je zorgverzekering, betaald ouderschapsverlof en een thuiswerkvergoeding.

Wil je meer weten?

Dat mag altijd, wij beantwoorden je vragen graag! Dus bel gerust met Lotte Kooij, adviseur online dienstverlening, 06-11058721. Je persoonlijke motivatie en CV ontvangen wij graag uiterlijk 10 juli via Vooruit in Drenthe. De gesprekken worden gepland op donderdag 14 juli of dinsdag 19 juli.

Wil je meer weten over werken bij de gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.

De vacature is gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gebleken geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang op externe kandidaten.